خروسک یک عفونت مسری و شایع در قفسه سینه است که موجب التهاب گلو شده و بر راه‌های تنفسی کودکان اثر می‌گذارد. نشانه‌های این بیماری عبارت از سرفه خشک و کوتاه، صدای خش‌دار و سختی در تنفس است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بازار سرمایه در ابتدای معاملات روز شنبه با کاهش عرضه نسبت به دیروز مواجه شده است.
محققان یک شرکت دانش بنیان با طراحی یک اپلیکیشن موفق شدند احتمال ابتلای افراد بـه بیماری های غیر واگیر را کاهش دهند و باعث تغییر مثبت در سبک زندگی شوند.
مطالعاتی که به تازگی انجام شده نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی غنی از روغن زیتون می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهند و مانع پیشرفت تصلب شرایین شوند.
به گفته انجمن آلزایمر انگلیس، نتایج ۱۱ مطالعه نشان داده که خطر ابتلا به آلزایمر برای افراد میانسالی که به طور منظم ورزش می‌کردند تا ۴۵ درصد کاهش می‌یابد.
زوال عقل موجب ضعف توانایی شما در فکرکردن بر اساس حافظه و همچنین ضعف مهارت‌های اجتماعی می‌شود. در مراحل بعدی این بیماری باعث می‌شود وزن کم کنید، زیرا فراموش می‌کنید غذا بخورید یا جویدن و بلعیدن برایتان سخت می‌شود.
غذاهایی که ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران آسمان تهران طی امروز و فردا صاف و در برخی ساعات همراه با وزش باد شدید همراه است و دمای پایتخت در ابتدای هفته آینده کاهش می‌یابد.
محققان می‌گویند انجام جراحی چاقی ممکن است به کاهش وزن کمک کند و خطر ابتلا به سرطان‌های مرتبط با چاقی را تا بیش از نصف کاهش دهد.
کاهش خطر ابتلا به این بیماری با مصرف قهوه
در حالی که هنوز هیچ راه مطمئنی برای پیشگیری از زوال عقل وجود ندارد، رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات، همراه با ورزش فراوان و عدم استعمال دخانیات، همگی به سلامت قلب کمک می‌کنند که به نوبه خود به محافظت از مغز در برابر بیماری‌هایی که منجر به زوال عقل می‌شود، می‌انجامد.
نتایج مطالعه جدید نشان می‌دهد سالمندانی که مقدار زیادی سبزیجات سبز برگ، ماهی و سایر غذا‌های سالم مصرف می‌کنند، ممکن است «سن مغزی» شان کمتر باشد.
ایسنا/خراسان رضوی رژیم غذایی مایند (MIND) یکی از پنج تغییری است که خطر آلزایمر را تا ۶۰ درصد کاهش می‌دهد.
نخستین آزمایش‌های مزرعه‌ای یک نوع گندم اصلاح‌شده ژنتیکی نشان می‌دهد که این محصول هنگام پخت، ترکیب سرطان‌زای «آکریل‌آمید»(Acrylamide) را کمتر تولید می‌کند.
انواع چای حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی و ضدسرطانی هستند. دانشمندان و محققان هم سال‌هاست که می‌دانند، مصرف منظم چای طبیعی می‌تواند مزیت‌های مختلفی برای سلامت انسان‌ها داشته باشد، اما رابطه بین استفاده از انواع چای و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ تا به امروز چندان شفاف نبوده است.
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مصرف روزانه ماهی در وعده‌های غذایی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.
هورمون‌ها ممکن است بر خطر ابتلای فرد به بیماری آلزایمر تأثیر بگذارند.
دکتر «لو چی»، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «به طور کلی، ما دریافتیم افرادی که نمک اضافی به غذاهای خود نمی پاشند، اغلب در معرض خطر کمتر ابتلاء به بیماری‌های قلبی هستند.»
ورود دستگاه‌های نظارتی به موضوع دارو و گزارش سازمان بازرسی در شرایطی است که طرح دارویار با هدف تسهیل دسترسی به دارو از ۲۳ تیرماه در کشور کلید خورد و مسوولان وزارت بهداشت وعده دادند با اجرای این طرح کمبود‌های دارویی در بازه زمانی دو تا سه ماهه، به حداقل کاهش یابد؛ وعده‌ای که با گذشت حدود چهار ماه از اجرای جراحی بزرگ حوزه دارویی کشور، نه تنها محقق نشد، بلکه از ابتدای فصل پاییز و سرد شدن هوا، در دسترسی به اقلامی اساسی نظیر آنتی بیوتیک‌های کودکان که خود نیز تولیدکننده آن هستیم، مشکلاتی بوجود آمد و اخیرا نیز نایب رییس انجمن داروسازان از کمبود شربت‌های استامینوفن، بروفن و دیفن‌هیدرامین در حوزه کودکان نیز ابراز نگرانی کرده است.
تاثیر مثبت ماسک بر کاهش ابتلا به آنفلوآنزا
خودکشی، پایان راه اختلال روان است، اما نه به این معنا که هر مبتلای اختلال روان، زندگی خود را با خودکشی پایان دهد بلکه شدت گرفتن اختلال روان تا مرحله افسردگی و بی‌توجهی بیمار و اطرافیان به ضرورت درمان افسردگی، در صورتی که ابتلای افسردگی ناشی از شرایط پیرامونی بوده و این شرایط بهبود نیابد و تغییر مثبت منجر به کاهش شدت بیماری نداشته باشد، افسردگی تشدید می‌شود که در چنین شرایطی، می‌تواند زمینه‌ساز بروز افکار خودکشی باشد و احتمال اقدام به خودکشی هم بسیار بالا خواهد بود.
محققان چینی می‌گویند که نوشیدن چهار فنجان یا بیشتر چای در روز می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۱۷ درصد طی ۱۰ سال کاهش دهد.
نمونه‌هایی از مرکبات که به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل کمک می‌کنند، عبارتند از: لیمو، پرتقال، گریپ فروت، لیمو ترش سبز و نارنگی.
دکتر «بریجید لینچ»، معاون بخش اپیدمیولوژی سرطان در انجمن سرطان ویکتوریا استرالیا، می‌گوید: «حتی افزایش اندک در فعالیت بدنی در سطح جمعیت، تعداد تشخیص‌های جدید سرطان سینه را که هر ساله انجام می‌شود، کاهش می‌دهد».
سازمان جهانی بهداشت گزارش داده است که موارد ابتلا به کووید در جهان طی هفته گذشته ۱۶ درصد کاهش یافته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ