اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مطالعاتی که به تازگی انجام شده نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی غنی از روغن زیتون می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهند و مانع پیشرفت تصلب شرایین شوند.
نیویورک‌پست با استناد به این مطالعه گزارش می‌دهد رژیم غذایی یادشده که به اختصار پیور نامیده می‌شود، نشان می‌دهد که مصرف شش گروه غذایی میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، مغزها، ماهی و لبنیات پرچرب خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. در رژیم غذایی سالم، برای غلات کامل و گوشت فراوری نشده (مانند گوشت گاو به جای بیکن یا سالامی) هم جایی درنظر گرفته شده است.
بر اساس یک متاآنالیز مشخص شد که مصرف گوشت قرمز فرآوری شده به طور قابل توجهی با شش درصد خطر بیشتر سرطان سینه، ۱۸ درصد خطر سرطان کولورکتال (سرطان روده بزرگ)، ۲۱ درصد خطر سرطان کولون، ۲۲ درصد خطر سرطان رکتوم (بخشی از روده بزرگ) و ۱۲ درصد خطر بیشتر سرطان ریه مرتبط است.
شواهد زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند سبزیجات برگدار با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ همراه هستند. تحقیقات دانشگاه لستر نشان می‌دهد که مصرف نیم وعده روزانه کلم بروکلی شانس ابتلا به بیماری دیابت را به میزان ۱۴ درصد کاهش می‌دهد.
به گفته انجمن آلزایمر انگلیس، نتایج ۱۱ مطالعه نشان داده که خطر ابتلا به آلزایمر برای افراد میانسالی که به طور منظم ورزش می‌کردند تا ۴۵ درصد کاهش می‌یابد.
با وجود اینکه هیچ مکملی جایگزین سبک زندگی سالم، رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم نیست، اما این پژوهش نشان داد که اگر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ هستید، ویتامین D در کاهش خطر ابتلا به این بیماری اثربخشی قابل‌قبولی دارد. اما این موضوع بدین معنا نیست که یک قرص بخورید و رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش روزانه را کنار بگذارید.
نتایج مطالعه‌ای نشان داد، افرادی که بیش از ۹ ساعت در شب می‌خوابند، دو برابر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل قرار دارند. با این حال، کسانی که بین ۵.۵ تا ۷.۵ ساعت در شب می‌خوابند، حتی زمانی که از عوارض اولیه بیماری آلزایمر رنج می‌برند، کاهشی در سلامت شناختی خود مشاهده نمی‌کنند.
مطالعات نشان می‌دهد مواد شیمیایی موجود در این میوه می‌تواند عملکرد مغز را تقویت کرده و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. ترکیبات طبیعی موجود در سیب می‌تواند به تحریک تولید سلول‌های جدید مغزی کمک کند و موجب افزایش یادگیری و حافظه شود.
به‌گفته محققان کلینیک مایو در روچستر، این نشانگرهای زیستی، نشانه‌های حساس بیماری عروق مغزی هستند و پیداکردن اینکه آپنه خواب شدید و کاهش خواب با موج آهسته با این نشانگرهای زیستی مرتبط است، مهم است زیرا هیچ درمانی برای این تغییرات در مغز وجود ندارد.
حفظ سلامت قلب فواید بی شماری دارد، از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، حمله قلبی و حتی زوال عقل.
حفظ سلامت قلب فواید بی شماری دارد، از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، حمله قلبی و حتی زوال عقل.
انواع چای حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی و ضدسرطانی هستند. دانشمندان و محققان هم سال‌هاست که می‌دانند، مصرف منظم چای طبیعی می‌تواند مزیت‌های مختلفی برای سلامت انسان‌ها داشته باشد، اما رابطه بین استفاده از انواع چای و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ تا به امروز چندان شفاف نبوده است.
هورمون‌ها ممکن است بر خطر ابتلای فرد به بیماری آلزایمر تأثیر بگذارند.
در سنین ۸۵ سالگی به بعد، درصد زیادی از مردان با عارضه بزرگی پروستات زندگی می‌کنند، اما با اتخاذ یک رژیم غذایی مناسب و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توان پروستات را سالم نگه داشت و خطر ابتلا به هیپرپلازی خوش خیم را کاهش داد.
متخصصان بر این عقیده هستند که شما می‌توانید مراحلی را در پیش بگیرید و خطر سرطان را کاهش دهید. مصرف نکردن تنباکو و کنار گذاشتن الکل می‌تواند تا حد زیادی این خطر را کاهش دهد، اما ترکیب این دو مورد در کنار یکدیگر باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان سر و سرطان گردن می‌شود و احتمال سرطان دهان هم تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.
داشتن خواب باکیفیت، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد، خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش می‌دهد، از استرس می‌کاهد و خلق و خو و تمرکز را نیز بهبود می‌دهد.
دکتر «لو چی»، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «به طور کلی، ما دریافتیم افرادی که نمک اضافی به غذاهای خود نمی پاشند، اغلب در معرض خطر کمتر ابتلاء به بیماری‌های قلبی هستند.»
تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش منظم منجر به کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن مانند سرطان و بیماری قلبی می‌شود. با این حال، تحقیقات جدید، بر شدت و مدت ورزش مورد نیاز برای دستیابی به فواید سلامتی افراد تمرکز دارد.
سرفه بدون خلط یا با خلط، تب، کم‌اشتهایی، کاهش وزن، خستگی، تعریق شبانه، تنگی‌نفس و گرفتگی صدا، خلط خونی و درد ستون فقرات از علائم اصلی ابتلا به بیماری سل است. اغلب این علائم برای چندین ماه خفیف است بنابراین منجر به تأخیر در مراقبت و درمان بیماری و افزایش خطر گسترش عفونت به دیگران می‌شود.
رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل مصرف زیاد سبزیجات، حبوبات، میوه ها، ماهی و چربی‌های سالم مانند روغن زیتون و مصرف کم محصولات لبنی، گوشت و اسید‌های چرب اشباع شده است.
آلزایمر شایع‌ترین نوع زوال عقل است که ۷۰ درصد موارد ابتلا را تشکیل می‌دهد. خواب ضعیف یکی از علائم شایع آلزایمر است و می‌تواند پیشرفت بیماری را تسریع کند.
محققان چینی می‌گویند که نوشیدن چهار فنجان یا بیشتر چای در روز می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۱۷ درصد طی ۱۰ سال کاهش دهد.
یکی از بهترین کار‌هایی که می‌توانید روزانه برای بهبود سلامت خود و کاهش خطر ابتلا به بیماری انجام دهید، خوردن سبزیجات سبز رنگ مانند بروکلی است
افزودن انگور بیشتر به یک رژیم غذایی غربی پرچرب می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری کبد چرب را کاهش داده و طول عمر را افزایش دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ