دکتر «لو چی»، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «به طور کلی، ما دریافتیم افرادی که نمک اضافی به غذاهای خود نمی پاشند، اغلب در معرض خطر کمتر ابتلاء به بیماری‌های قلبی هستند.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شایع‌ترین علت نارسایی قلبی بیماری عروق کرونر (سکته قلبی) است و سایر علل مهم نارسایی قلبی شامل فشار خون بالا، مشکلات دریچه قلبی و انواع مادرزادی نارسایی قلبی، مصرف الکل، مواد مخدر و مواد روانگردان، بارداری، عفونت ویروسی و... است.
مطالعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می‌دهد حدود ۴۷ درصد زنان بالای ۵۰ سال در ایران دچار کمبود تراکم استخوان هستند، اما این رقم در بین مردان ایرانی کمتر است.
قدیری ابیانه: گلایه‌ام از قوه قضائیه این است که چرا آن‌هایی را که می‌گفتند «مهسا امینی کشته شد» پای میز محاکمه نمی‌کشد؟ این همه آدم در سال سکته می‌کنند، مرحوم امینی هم یکی از آنها.
خوردن غذا‌های پر نمک، به ویژه در هوای گرم، می‌تواند منجر به احتباس آب، تورم و نفخ شود. بهتر است غذا‌های خود را با نمک کمتری مصرف کنید.
یبوست به حالتی گفته می‌شود که مدفوع خشک و سفت باشد و تعداد دفعات کمتر از سه بار در هفته باشد.
تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که رژیم غذایی غنی از فلاوانول‌ها که در چای، سیب و انواع توت‌ها یافت می‌شود، دارند کمتر در معرض از دست رفتن حافظه مرتبط با افزایش سن قرار می‌گیرند.
بهترین روش فعلی برای تشخیص وضعیت ویتامین دی (به شکل 25(OH)D) اندازه‌گیری میزان آن در خون است و به طور کلی افرادی که غلظت 25(OH)D در خون آنها کمتر از ۱۲ نانوگرم در میلی‌لیتر (۳۰ نانومول در لیتر) باشد، در معرض خطر کمبود ویتامین دی هستند.
فخار گفت: در کل همه آلاینده‌های محیطی و به طور صد درصدی ژنتیک در بروز آلرژی تاثیرگذارند. تاثیر ژنتیک به حدی است که بچه‌هایی که والدین آن‌ها دچار آلرژی غذایی هستند ریسک بروز آلزژیک در آن‌ها بیشتر می‌شود. هر چه فرد به سمت تغذیه سالم و مصرف سبزیجات، میوه و پروتئین کافی برود و از خوردن فست فود و انواع غذا‌هایی که افزودنی کمتری دارند بپرهیزد احتمال بروز آلرژی در وی کمتر می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: مشترکانی که کمتر از الگو و حد مجاز آب مصرف کنند، مشمول پاداش‌ خواهند شد.
مردم علاقمند مصرف چیپس سیب زمینی و نوشابه هستند. به همین دلیل شرکت‌های استاندارد تولید کننده این تنقلات طبق نظر متخصصان معتقدند که باید نمک، چربی و شکر کمتری داشته باشند.
سبزیجات خام، اگر دندان‌های حساس یا پوسیده دارید، سبزیجات خام ممکن است در فهرست غذا‌هایی که بهتر است کمتر مصرف کنید، قرار بگیرند. در عوض، سعی کنید سبزیجات را بپزید تا نرم‌تر شوند یا از سبزیجات پوره شده مانند هویج، کدو تنبل و چغندر در سوپ یا خورش استفاده کنید.
کم پیش می‌آید سالمندی را بشناسید که روزانه قرص مصرف نکند. این قرص‌ها از مکمل‌ها تا دارو‌های تجویزی برای بیماری‌ها متفاوت هستند، اما معمولا کمتر سالمندی به این نکته توجه می‌کند که این قرص‌ها را نباید با مایعاتی، چون مواد کافئین دار، آب میوه، شیر و... خورد و بهتر است حتما با آب مصرف شوند. در ادامه به بررسی نوشیدنی‌های مجاز و غیرمجاز برای مصرف قرص‌ها می‌پردازیم.
طبق بررسی‌ها و پلکان تعریف‌شده برای مشترکان گاز، ۶۰ درصد واحدهای خانگی با رعایت الگوی مصرف مناسب، در پله‌های یکم تا سوم جای گرفته‌اند افزایشی لحاظ نشده است.
سمنان- استاندار سمنان گفت: علی رغم اینکه سرما در برخی نقاط استان به ۱۷ درجه زیر صفر رسید اما با همراهی مردم مصرف گاز ۵۰ درصد کمتر شده است.
گسترش فقر مطلق در سال‌های اخیر باعث شده بیش از نصف ایرانیان کمتر از حداقل کالری مورد نیاز مصرف کنند.
در آیین گرامیداشت هفته پژوهش که با حضور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و نماینده تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد، ۱۷ تفاهم‌نامه و قرارداد پژوهشی با شرکت‌های دانش‌بنیان به امضا رسید.
یکی از مواد غذایی مهمی که به نظر می‌رسد در کاهش خطر بیماری فشار خون نقش داشته باشد، ماست کم چرب است. براساس مستندات موجود، افرادی که برای مدت طولانی ماست کم چرب مصرف می‌کنند، فشارخون سیستولی کمتری دارند و خطر پرفشاری خون در آنان کمتر است.
مطالعه مؤسسه تحقیقاتی نوآوری تغذیه و سلامت دانشگاه ادیت کوان استرالیا نشان داد زنانی که بیش از ۱۰۰ میکروگرم ویتامین K ۱ مصرف کردند (معادل حدود ۱۲۵ گرم سبزیجات با برگ تیره یا یک تا دو وعده سبزیجات) در مقایسه با شرکت کنندگانی که کمتر از ۶۰ میکروگرم در روز از این ویتامین مصرف می‌کردند، ۳۱ درصد کمتر در معرض خطر شکستگی قرار داشتند. دستورالعمل فعلی مصرف کافی ویتامین K در استرالیا برای زنان ۶۰ میکروگرم در روز است.
مصرف زیاد سدیم با فشار خون بالا، عامل خطر اصلی بیماری‌های قلبی عروقی است. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که دفعات افزودن نمک به غذا می‌تواند برای پیش بینی میزان مصرف سدیم فردی در طول زمان مورد استفاده قرار گیرد.
وزیر نیرو گفت: امروز سرانه مصرف آب هر ایرانی از ۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در سال به کمتر از یک هزار و ۲۰۰ مترمکعب رسیده است.
محققان فواید خوردن بادام را در طی ۴ هفته در ۸۷ نفر در رده سنی ۱۸ تا ۴۵ سال که قبلاً کمتر از مقدار توصیه شده روزانه فیبر مصرف می‌کردند و میان وعده‌های کم مغذی مانند چیپس سیب‌زمینی یا کلوچه را دو بار در روز مصرف می‌کردند، بررسی کردند.
دیابت زمانی رخ می‌دهد که بدن آنطور که باید از انسولین استفاده نمی‌کند و نمی‌تواند سطح قند خون را تنظیم کند. حدود ۹۰ درصد از افرادی که این بیماری را دارند به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند.
جو حاوی کالری کمتر و پروتئین و فیبر بیشتر نسبت به جو دوسر است که فاکتور‌های مهمی برای افراد دارای مشکلات رژیم غذایی یا وزن به شمار می‌آید.
بر اساس این پیش‌نویس جدید استفاده از اشخاص کمتر از ۱۸سال در تبلیغات فضای مجازی و همچنین تأیید کالا‌های مورد مصرف کودکان ممنوع است و هرگونه تأیید دارو، فرآورده‌های شیر نوزاد، نوشیدنی‌ها و سایر مواد غذایی که به‌عنوان جایگزین کامل‌کننده یا مکمل شیر مادرند ممنوع می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ