آمریکا تصمیم دارد از ماه آینده بارگیری محموله های نیمه رسانا به چین را که برای  توسعه هوش مصنوعی و تراشه سازی به کار می رود محدودتر کند. همچنین قرار است این محدودیت ها به قانون تبدیل شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت بازرگانی چین اعلام کرد صادرات برخی فلزات پرمصرف در صنعت نیمه رسانا را کنترل می کند. این جدیدترین تحول در کارزار بین چین و آمریکا برای دسترسی به تراشه هایی با فناوری پیشرفته است.
طبق گزارش وال استریت ژورنال آمریکا مشغول بررسی وضع محدودیت های جدیدی بر صادرات تراشه های هوش مصنوعی به چین است.
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: وزارت بازرگانی آمریکا، صادرات تراشه‌های ساخت انویدیا و سایر شرکت‌های تراشه سازی به مشتریان در چین را از ژوییه، ممنوع خواهد کرد.
ژاپن سعی دارد با سرمایه گذاری وسیع و اعطای یارانه های کلان صنعت تراشه سازی خود را دوباره احیا کند و همزمان در راستای همکاری با آمریکا صادرات تجهیزات تراشه سازی به چین را محدود کند.
تحریم های آمریکا بر صادرات نیمه رساناهای چینی تاثیر اندکی داشته است. این درحالی است که شرکتها نسخه های متفاوتی از میکروتراشه را به خصوص برای بازار چین تولید می کنند.
به گفته منابع آگاه، دولت بایدن تصمیم دارد صادرات تجهیزات نیمه رسانا به چین را محدود تر کند.
دولت هلند تصمیم دارد برای حفاظت از امنیت ملی محدودیت های جدیدی بر صادرات فناوری نیمه رسانا وضع کند و به این ترتیب به آمریکا می پیوندد که سعی دارد صادرات تراشه به چین را محدود کند.
شرکت هلندیASML اعلام کرد از پیشرفت هایی در خصوص توافق میان دولت های آمریکا،  ژاپن و هلند درباره محدودیت هایی بر صادرات تجهیزات تراشه سازی به چین آگاه شده است.
به گفته منابع آگاه، ایالات متحده آمریکا توافقنامه ای با هلند و ژاپن امضا کرده تا صادرات برخی تراشه های پیشرفته به چین را محدود کنند.
کاخ سفید در دیدار آتی با مقامات ژاپنی و هلندی درباره اقدامات اخیر برای مقابله با صادرات ابزارهای تراشه سازی به چین گفتگو می کند.
اداره سرشماری و آمار آمریکا اعلام کرد؛ واردات آمریکا از روسیه در ماه اکتبر با وجود تحریم‌های اقتصادی واشنگتن علیه مسکو بیش از دو برابر شد.
مقامات هلندی سرگرم برنامه ریزی برای اجرای کنترل های جدید برای صادرات تجهیزات تراشه سازی به چین هستند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تأکید بر اینکه کمک تسلیحاتی به کی یف، اروپا را به طرف نزاع در اوکراین تبدیل کرده است، اعلام کرد که آمریکا در مسیر صادرات مواد غذایی و کود روسیه مانع تراشی می کند.
وزارت خارجه روسیه با تأکید بر اینکه کمک تسلیحاتی به کی یف، اروپا را به طرف نزاع در اوکراین تبدیل کرده است، اعلام کرد که آمریکا در مسیر صادرات مواد غذایی و کود روسیه مانع تراشی می کند.
«جفری پیات» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور منابع انرژی فاش کرد که ایالات متحده ۷۰ درصد از صادرات گاز طبیعی مایع خود به اروپا را تأمین می‌‎کند.
پس از وضع قوانین صادراتی سختگیرانه تر در آمریکا علیه شرکت های فناوری چینی، اپل برنامه های خود برای استفاده از تراشه های حافظه  شرکت چینی YMTC در محصولاتش را متوقف کرده است.
معاون امور انرژی وزیر امور خارجه آمریکا گفت که این کشور ۷۰ درصد از صادرات گاز مایع خود را به اروپا اختصاص داده است.
ایالات متحده در تلاش است با پیامدهای محدود کردن صادرات تراشه به چین مقابله کند که می‌تواند به طور ناخواسته به زنجیره تأمین نیمه هادی و صنعت آی تی این کشور آسیب برساند.
دیروز آمریکا مجموعه ای از قوانین نظارتی صادراتی جدید را منتشر کرد و برترین تولید کننده تراشه حافظه رایانشی در چین و ۳۰ شرکت دیگر از این کشور را به فهرست موسسات تایید نشده خود افزود.
به گفته یک منبع آگاه پیش بینی می شود آمریکا در روزهای آینده اقدامات جدیدی را برای محدودسازی دسترسی شرکت های چینی به فناوری های پیشرفته رایانشی اعلام کند.
یک مقام کاخ سفید گفت: دولت بایدن به زودی قانون جدیدی برای تعیین تکلیف صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی با کارایی بالا به کشورهایی مانند چین وضع خواهد کرد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد.
رکورد صادرات سوخت آمریکا شکسته شد
آمریکا به بهانه حیاتی بودن برخی تجهیزات برای امنیت ملی کشورش، قوانین جدیدی برای سخت تر کردن صادرات فناوری هایی وضع کرد که از تولید نیمه رساناهای پیشرفته پشتیبانی می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ