تحریم های آمریکا بر صادرات نیمه رساناهای چینی تاثیر اندکی داشته است. این درحالی است که شرکتها نسخه های متفاوتی از میکروتراشه را به خصوص برای بازار چین تولید می کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نه قرمز نه آبی فقط زردطلایی شعار آن‌هاست، آبادانی‌ها هیچ کجا تیمشان را تنها نمی‌گذارند، خصوصا در اهواز!
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش مدیرعامل این شرکت درخصوص برنامه توسعه خودروهای برقی، هیبریدی و موتور سه سیلندر و تاثیر آن در کاهش مصرف سوخت گفت: عرضه این محصولات به بازار می تواند رقابت سازنده ای را در بازار خودرو میان تولیدات داخلی و محصولات وارداتی ایجاد کند.
درگذشت بازیکن جوان صنعت نفت آبادان حالا تبدیل به روحیه ای متفاوت برای هم تیمی هایش در شروع لیگ برتر شده است.
این دومین بار است که صنعت نفت و استقلال در اولین بازی فصل به مصاف هم می‌روند‌.
اتحادیه تجاری صنعت نیمه رسانای آمریکا از دولت بایدن خواست از وضع محدودیت بیشتر بر فروش تراشه به چین خودداری کند.
تربت حیدریه ـ رئیس خانه صنعت ومعدن خراسان رضوی گفت: بخش صنعت خراسان رضوی ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها ودهیاری ها عوارض داده است.
وزارت بازرگانی چین اعلام کرد صادرات برخی فلزات پرمصرف در صنعت نیمه رسانا را کنترل می کند. این جدیدترین تحول در کارزار بین چین و آمریکا برای دسترسی به تراشه هایی با فناوری پیشرفته است.
وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای اعلام کرد از هلند خواسته تا مانع همکاری دوجانبه در صنعت نیمه رسانا نشود و از کنترل صادرات سوء استفاده نکند.
سمنان- معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: صنعت کشورمان در سال ۱۴۰۱ بنا به اعلام مرکز آمار کشور توانسته رشد اقتصادی ۷.۷ درصدی را از خود بر جای بگذارد.
چابهار-گردشگری دریایی به دلیل نیاز به زیرساخت‌های ویژه و تا حدودی ناشناخته بودن آن برای مردم و مسئولان، مورد غفلت بسیار بوده،اما مسئولان اعلام کرده اند این بخش در سواحل مکران رونق می گیرد .
ژاپن سعی دارد با سرمایه گذاری وسیع و اعطای یارانه های کلان صنعت تراشه سازی خود را دوباره احیا کند و همزمان در راستای همکاری با آمریکا صادرات تجهیزات تراشه سازی به چین را محدود کند.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز با اشاره به اهمیت بالای حمل و نقل دریایی گفت: صنعت حمل و نقل تاثیر بسیاری در تجارت فرامنطقه‌ای و فراقاره ای دارد.
بهزادپور با بیان اینکه صنعت بیمه به سمت خصوصی شدن می رود، گفت: انحصار دولت در این صنعت ۱۳ درصد کاهش یافته و این به معنای افزایش ضریب شرکت‌های خصوصی است.
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه صنعت هسته‌ای وزن سیاسی و بین‌المللی ما را سنگین کرد، گفت: امروز در جهان جزو کشورهای پیشرفته در فناوری هسته‌ای و دفاعی و نظامی هستیم.
محمد اسلامی با اشاره به دیدار رهبرانقلاب با مسؤولان صنعت هسته‌ای، گفت: صنعت هسته‌ای نماد موفق خودباوری است
ایشان در تبیین اهمیت ۳گانه صنعت هسته‌ای، این صنعت را به لحاظ پیشرفت و بروز توانایی‌ها، «آبروبخش» کشور دانستند و با اشاره به تأثیر اساسی دستاوردهای هسته‌ای در بهترشدن زندگی مردم، افزودند: صنعت هسته‌ای از لحاظ وزن سیاسی و جایگاه جهانی ایران، موجب آبروی ملی است؛
بجنورد- رئیس مجلس صنعت خودرو را نمونه اقتصاد رانتی دانست و گفت: اکنون قطعه ساز، کارخانه، مصرف کننده و دولت همه با هم از شرایط ناراضی هستند.
وزیر بازرگانی چین اعلام کرد این کشور و کره جنوبی توافق کرده اند گفتگو و همکاری درباره زنجیره ذخایر صنعت نیمه رسانا را در میانه نگرانی جهانی درباره ذخایرتراشه، تحریم ها وامنیت ملی تقویت کنند.
رشت- معاون وزیر صمت با اشاره به مانع تراشی هادر بخش صنعت، تولید و اقتصاد در سنوات گذشته گفت: با ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه ریلی و بندری گیلان می تواند به هاب تجاری اوراسیا تبدیل شود.
به گفته منابع آگاه، چین تصمیم دارد بیش از یک هزار میلیارد یوان (معادل ۱۴۳ میلیارد دلار) برای پشتیبانی از صنعت نیمه رسانای خود سرمایه گذاری کند.
چین می‌گوید در سازمان تجارت جهانی از آمریکا شکایت کرده است تا جلوی تحریم‌های صنعت تراشه را بگیرد. وزارت بازرگانی این کشور، آمریکا را تهدیدی برای اقتصاد بین‌المللی قلمداد می‌کند.
به گفته ۳ منبع آگاه چین تصمیم دارد بیش از یک هزار میلیارد یوان (معادل ۱۴۳ میلیارد دلار) برای پشتیبانی از صنعت نیمه رسانای خود سرمایه گذاری کند.
ایالات متحده در تلاش است با پیامدهای محدود کردن صادرات تراشه به چین مقابله کند که می‌تواند به طور ناخواسته به زنجیره تأمین نیمه هادی و صنعت آی تی این کشور آسیب برساند.
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی لایحه ۲۸۰ میلیارد دلاری را امضا کرد که هدف آن تقویت صنعت داخلی ساخت تراشه و تحقیقات علمی در این زمینه در میانه رقابت با چین است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ