وزارت خارجه روسیه با تأکید بر اینکه کمک تسلیحاتی به کی یف، اروپا را به طرف نزاع در اوکراین تبدیل کرده است، اعلام کرد که آمریکا در مسیر صادرات مواد غذایی و کود روسیه مانع تراشی می کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شورای اروپا از تمدید تحریم‌های بروکسل علیه مسکو تا سال آینده میلادی خبر داد.
دادگاه حقوق بشر اروپا امروز به‌بهانه واهی تحقیقات ناکافی درباره قتل «بوریس نمتسوف» یکی از مخالفان کرملین علیرغم دستور «ولادیمیر پوتین» به پیگیری شخصی این موضوع، روسیه را محکوم کرد.
جانشین دائم نماینده روسیه در اتحادیه اروپا، تصویب یازدهمین بسته تحریمی این بلوک علیه مسکو را تلاشی برای وارد کردن جنگ اقتصادی علیه روسیه به مرحله‌ای جدید توصیف کرد.
دیپلمات ارشد روسیه در سازمان ملل متحد می‌گوید که ضدحملات اوکراین علیه مسکو «خودکشی» است.
وزیر خارجه روسیه امروز در بروندی تأکید کرد: اتحادیه اروپا مطابق با شیوه‌های استعماری از کمک مسکو به آفریقا جلوگیری کرد.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز گفت: عواقب لغو پیمان نیروهای مسلح متعارف در اروپا برعهده روسیه نیست.
بررسی مناسبت مسکو- دهلی‌نو حاکی ازآن است که روابط این دوکشور در یکسال اخیر تقویت شده و طبق گزارش‌ها هند روابط خود را با مسکو مستحکم کرده است.
وزیر امور خارجه روسیه گفت با وجود اینکه مسکو، اتحادیه اروپا را نهادی غیردوست می داند که به صورت علنی نابودی روسیه را خواستار شده، اما آماده مذاکره برای کاهش خطرات هسته ای است.
نخست وزیر لهستان مدعی شد که اروپا، به اندازه‌ای به وابستگی خود به انرژی روسیه بال و پر داد که به آن «معتاد» شده است.
کمیسیون اروپا به طور رسمی برای سوخت دیزلی(گازوئیل) و فرآورده‌های نفتی دارای تخفیف روسیه، به ازای هر بشکه به ترتیب سقف قیمت ۱۰۰ و ۴۵ دلار تعیین و تصویب کرد.
وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان اینکه از همتای روس خود برای سفر به مسکو دعوتنامه دریافت کرده است، از فشار اروپا بر فلسطین برای محکوم کردن روسیه پرده برداشت.
وزیر امور خارجه روسیه گفت اروپا چشم و گوش بسته از آمریکا پیروی می کند.
دیپلمات ارشد وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو فهرست سیاه خود را علیه اتحادیه اروپا گسترده تر خواهد کرد.
تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا با اظهارات رئیس جمهور فرانسه مبنی بر اعطای تضامین امنیتی به مسکو، رسما مخالفت کردند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در مجمع وزارتی «سازمان امنیت و همکاری اروپا» در لهستان گفت: ۳۰۰ میلیارد دلار از منابع مالی بانک مرکزی روسیه باید در بازسازی اوکراین استفاده شود.
معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید که اتحادیه اروپا در تلاش است تا به هر نحو ممکن، دارایی‌های بلوکه‌شده روسیه را به سرقت ببرد.
وزارت خارجه روسیه تأکید کرد اروپا به علت نادیده‌گرفتن کشتار مردم در شرق اوکراین، صلاحیت اخلاقی ندارد که مسکو را به جنایت جنگی متهم کند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تأکید بر اینکه کمک تسلیحاتی به کی یف، اروپا را به طرف نزاع در اوکراین تبدیل کرده است، اعلام کرد که آمریکا در مسیر صادرات مواد غذایی و کود روسیه مانع تراشی می کند.
مسکو پیشنهاد خصمانه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای تشکیل یک دادگاه ویژه به منظور محاکمه برخی از شهروندان روسیه را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
سفارت فنلاند در مسکو گزارش های رسانه ای در خصوص ممنوعیت کامل ورود اتباع روس به اتحادیه اروپا را نادرست ارزیابی کرد.
روزنامه فایننشال تایمز امروز اعلام کرد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا قصد دارند توافقنامه صدور روادید با روسیه را به حالت تعلیق درآورند.
دادگاه مسکو یک شهروند روس را به دلیل به دست آوردن اطلاعات طبقه بندی شده به طور غیابی محاکمه کرد.
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بامداد یکشنبه ادعا‌ها درباره رد پیش‌نویس توافق در مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های ایران را توسط پکن و مسکو را تکذیب کرد.
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بامداد یکشنبه ادعا‌ها درباره رد پیش‌نویس توافق در مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های ایران را توسط پکن و مسکو را تکذیب کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ