دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هلال احمر تمهیدات لازم را جهت اسکان اضطراری در مرزها پیش بینی کرده است، گفت: زائران سفر خود را کوتاه کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در نشست مشترک با همتای عراقی خود بر ضرورت حفظ شأن و کرامت زائران امام حسین (ع)، داشتن رفتار حسنه با زوّار و نیز تسهیل سفر آنان حین اربعین تاکید کرد.
وزرای دو کشور ایران و عراق در نشست مشترک خود در تهران، هماهنگی لازم برای سهولت سفر زائران اربعین را انجام دادند.
زائران مبتلا به بیماری دیابت در طول سفر باید مراقبت هایی را انجام دهند تا سلامت آنها به خطر نیفتد.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا اظهار کرد: در جلسه‌ای که هفته گذشته با حضور مسئولین عراقی برگزار شد گذرنامه ویژه اربعین معرفی و موافقت شد که زائران در اربعین ۱۴۰۲ به وسیله این گذرنامه بتوانند سفر خود را انجام دهند.
مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به برودت هوا و ماندگاری آن تا آخر هفته، از زائران خواسته می‌شود سفر خود به این استان و شهر مشهد مقدس را به زمان دیگری تغییر دهند.
مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به برودت هوا و ماندگاری آن تا آخر هفته، از زائران خواسته می‌شود سفر خود به این استان و شهر مشهد را به زمان دیگری تغییر دهند.
مشهد ـ رئیس ستاد خدمات سفر خراسان رضوی از زائران و مسافران نوروزی خواست تا قبل از سفر به مشهد، محل اقامت خود را در این شهر مشخص کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی با بیان این‌که درحال حاضر ۵۸۰۰ زائر در قالب کاروان‌های سازمان حج و زیارت در عراق بسر می‌برند، گفت: از ۲۸ شهریور ماه تا ۲۸ مهرماه برای اعزام ۲۸ هزار زائر به عتبات عالیات ظرفیت‌سازی شده که تاکنون ۲۱ هزار نفر ثبت نام کرده اند و از این تعداد ۸ هزار نفر اعزام شدند.
سخنگوی دولت گفت: طبق گزارش وزیر کشور، تا امروز رکورد سفر زائران ایرانی به مراسم اربعین در مدت زمان مشابه شکسته شده و بیش از ۳ میلیون زائر ایرانی وارد عراق شده‌اند.
وزیر کشور با اشاره به افزایش جمعیتی که قصد خروج از مرز‌های کشور را دارد، تصریح کرد: اکنون شاهد پیک جدیدی برای خروج زائران از کشور برای سفر به عراق هستیم، زیرا به روز‌های اربعین نزدیک شده ایم و عده‌ای از زائران در تلاش هستند تا خود را در این ایام به عراق برسانند.
رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: هنوز هم توصیه ما این است که زائران ماندگاری و مدت سفر خود در عراق و کربلا را کم کنند و برگشت خود را به روز اربعین یا دو روز بعد از آن موکول نکنند.
مرز خسروی که نزدیکترین مرز به کربلای معلی محسوب می‌شود اکنون شاهد حضور جمعیت کثیری از زائران اربعین است. حضور این خیل عظیم در حالی است که مسئولان کشوری و استانی از زائران خواسته بودند که سفر خود را به تعویق بیاندازند و فعلا از مراجعه به مرز خودداری کنند.
ساعت به ساعت بر ازدحام در معابر مرزی کشورمان به سمت عراق افزوده می‌شود تا جایی که گزارش‌های رسیده حکایت از اختلال در روند خروج زوار از کشورمان دارد و منجر به اتخاذ تصمیماتی ویژه در این خصوص شده است؛ وضعیتی که موجب انسداد مرزها شده و وزیر کشور را بر آن داشته تا از زائران بخواهد «حتما حرکت خود را به سمت مرز‌های غربی تا اطلاع ثانوی و رفع مشکل در طرف مرز‌های عراقی به تاخیر بیاندازند.»
معاون اول رئیس جمهور برای دومین بار طی دو هفته اخیر از پایانه مرزی مهران بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین تمهیدات برای خدمت به زائران قرار گرفت.
رئیس ستاد اربعین کشور گفت: از همه زائران خواهش می‌کنم که زائران سفر خود را زودتر آغاز کنند. طول سفر را کوتاه کنند و از مرزهای جدید مثل مرز باشماق و تمرچین استفاده کنند.
مرعشی گفت: زائرانی که داروهای خاصی مصرف می‌کنند و در ایام اربعین حسینی عازم کشور عراق هستند، حتماً نسخه پزشک و ۲ برابر نیاز دارویی خود در مدت زمان سفر، دارو همراه داشته باشند.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: زوار اربعین روزهای سفر خود را مدیریت کنند و از حضور طولانی مدت به ویژه در کربلای معلی پرهیز نمایند.
شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آخرین دستاوردهای خود برای تسهیل سفر اربعین را در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات معرفی کردند.
وزیر کشور اظهار داشت: در مذاکرات و گفتگو‌هایی که صورت گرفته، هم طرف عراقی اعلام آمادگی کرده و هم سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های خود ما اعلام شرایط مثبتی کرده‌اند و بحمدالله موضوع حل شده و زائران عزیز می‌توانند در کمال آرامش به عتبات عالیات بروند و به سلامتی بازگردند.
مقتدی صدر در بیانیه ای کناره گیری خود از صحنه سیاسی عراق را اعلام کرد که پس از آن، هواداران منسوب به جریان صدر اعتراض کردند و سطح تنش ها در برخی از شهرهای عراق افزایش یافته است. در پی این تحولات وزارت کشور ایران اعلام کرد زائران ایرانی تا اطلاع ثانوی به عراق سفر نکنند.
شلمچه- رئیس پلیس راهور فراجا، شرایط برای تردد زائران در دو مرز چذابه و شلمچه را بسیار مطلوب اعلام کرد و گفت: زوار سفر خود را به روزهای پایانی اربعین موکول نکنند.
رئیس ستاد اربعین گفت: زائران اربعین ارز مورد نیاز را از شهرهای خود در مبدا سفر تهیه کنند.
رئیس ستاد اربعین گفت: زائران اربعین ارز مورد نیاز را از شهرهای خود در مبدا سفر تهیه کنند.
رئیس ستاد مرکزی اربعین هم از زائران خواست سفر خود را مدیریت کنند و تا یکی دو روز مانده به اربعین برگردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ