رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا اظهار کرد: در جلسه‌ای که هفته گذشته با حضور مسئولین عراقی برگزار شد گذرنامه ویژه اربعین معرفی و موافقت شد که زائران در اربعین ۱۴۰۲ به وسیله این گذرنامه بتوانند سفر خود را انجام دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا علت تأخیر صدور گذرنامه‌ها را اعلام کرد و از افزایش ساعت کاری ادارات پلیس گذرنامه تا ساعت ۱۹ خبر داد.
در راستای تسریع و تسهیل در ارائه خدمات، زائران عزیز درخواست خود را برای صدور گذرنامه از طریق اپلیکیشن پلیس من سریعاً ثبت کنند و به روز‌های آخر موکول نکنند.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا آخرین وضعیت و فرآیند صدور گذرنامه زیارتی را تشریح کرد.
پیش‌تر برای درخواست صدور یا تمدید گذرنامه نیاز بود افراد به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند که دیگر نیازی به مراجعه آن‌ها نیست و می‌شود از روی نرم افزار پلیس من درخواست را ثبت کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عراق تاکنون همکاری خوبی با کشورمان در زمینه اربعین داشته و انتظار داریم درباره صدور گذرنامه ویژه اربعین هم با ایران همکاری کند.
وزارت کشور عراق اعلام کرد که توافقی با ایران در خصوص صدور گذرنامه ویژه اربعین انجام نشده است.
فرمانده فراجا گفت: گذرنامه زیارتی به توافق ایران و عراق رسید تا زائران علاوه‌بر گذرنامۀ رسمی در زمان زیارت از آن استفاده کنند؛ با این کار تهیۀ گذرنامه با سرعت بیشتری انجام می‌شود.
فرمانده فراجا، از صدور گذرنامه زیارتی برای زائران عتبات عراق خبر داد.
اهواز- فرمانده کل انتظامی کشور گفت: همه تلاش بنده و همکاران این است که بتوانیم تسهیلات ویژه‌ای را در امر صدور گذرنامه و خروج و ورود از مرز برای زائران حسینی انجام دهیم.
اهواز- فرمانده کل انتظامی کشور گفت: همه تلاش بنده و همکاران این است که بتوانیم تسهیلات ویژه‌ای را در امر صدور گذرنامه و خروج و ورود از مرز برای زائران حسینی انجام دهیم.
رئیس پلیس مهاجرت اظهار کرد: از حالا به بعد دیگر نیاز نیست دانشجویان خارجی به پلیس گذرنامه مراجعه کنند و انشالله به زودی اطلاعات دانشجویان خارجی نیز به طور کاملا الکترونیک ثبت و دریافت می‌شود.
مشهد ـ معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت:با طرف عراقی بر سر تهیه گذرنامه‌ای ویژه اربعین حسینی(ع) توافق شد.
مشهد ـ معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت:با طرف عراقی بر سر تهیه گذرنامه‌ای ویژه اربعین حسینی(ع) توافق شد.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا اعلام کرد: امکان چاپ و پرینت آنی برگ تردد ویژه اربعین در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه وجود دارد، اما شرط صدور آنی برگ تردد ویژه در مرز‌ها ثبت نام در دفاتر پلیس +۱۰ است.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا شرط صدور آنی برگ تردد ویژه اربعین در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه را اعلام کرد.
ساعت به ساعت بر ازدحام در معابر مرزی کشورمان به سمت عراق افزوده می‌شود تا جایی که گزارش‌های رسیده حکایت از اختلال در روند خروج زوار از کشورمان دارد و منجر به اتخاذ تصمیماتی ویژه در این خصوص شده است؛ وضعیتی که موجب انسداد مرزها شده و وزیر کشور را بر آن داشته تا از زائران بخواهد «حتما حرکت خود را به سمت مرز‌های غربی تا اطلاع ثانوی و رفع مشکل در طرف مرز‌های عراقی به تاخیر بیاندازند.»
ازدحام زائران منجر به بسته شدن مرزها به سمت عراق شد/ توقف صدور گذرنامه ویژه اربعین
فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: به علت مخاطراتی که برای امنیت و سلامت زائرین به وجود آمد همه مرزها، تا اطلاع ثانوی مسدود شد و از امروز گذرنامه ویژه اربعین صادر نخواهد شد.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا گره کور نرسیدن گذرنامه و برگ گذر ویژه اربعین به زائران را باز کرد و اسامی مراکزی که می شود برگ گذر را در لحظه دریافت کرد را اعلام کرد.
سخنگوی فراجا از صدور آنی برگ گذر ویژه اربعین از امروز خبر داد و گفت: تا به امروز ۴۱۰ هزار گذرنامه ویژه اربعین یا همان برگ گذر ویژه اربعین صادر شده است.
بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، شهروندان متقاضی صدور گذرنامه که قبل از این فاقد گذرنامه بوده یا تاریخ صدور گذرنامه‌هایشان مربوط به قبل از ششم شهریور ماه سال ۱۳۹۱ است، می‌توانند برای اخذ خدمات به «دفاتر پلیس + ۱۰» مراجعه کنند. این افراد می‌توانند با دریافت «برگ ویژه اربعین» به‌عنوان سند مسافرتی و به جای گذرنامه، از مزایای یک بار تردد مرزی به مقصد عتبات عالیات در ایام اربعین سال جاری با هزینه‌ای معادل یک دهم گذرنامه‌های عادی بهره‌مند شوند.
سخنگوی فراجا با بیان اینکه ۵۴ هزار برگ گذر ویژه اربعین تحویل پست داده شده است، گفت: با مراجعه به اپلیکیشن پلیس من می توانید مراحل صدور گذرنامه را مشاهده کنید.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا گفت: از امروز صدور برگ گذر ویژه اربعین آغاز شده است و قیمت آن هم یک دهم قیمت گذرنامه بین المللی است اما این برگ گذر ویژه صرفاً برای اربعین اعتبار دارد.
سخنگوی فراجا با اشاره به فرآیند صدور «برگ گذر موقت» ویژه اربعین گفت: برای اینکه بتوانیم فاصله صدور گذرنامه را کمتر کنیم و هزینه کمتری به زائران عزیز تحمیل شود، طی توافقی با طرف عراقی، قرار شد برگ گذر ویژه اربعین صادر شود. این برگ گذر موقت فقط برای یکبار است،

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ