محققان کشور موفق به ارائه راهکاری برای تصفیه آب و پساب با استفاده از جاذبی ساخته شده از لجن و ضایعات نیشکر شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این گروه پژوهشی، هیدروژلی را از بقایای مگس ساختند که می‌تواند آب را تا ۴۷ برابر وزن خود و تنها در یک دقیقه جذب کند. این محصول را می‌توان در خاک زمین‌های زراعی برای جذب آب سیل و رهاسازی تدریجی رطوبت در طول خشکسالی استفاده کرد. وولی گفت: ما در تگزاس دائما در شرایط سیل یا خشکسالی هستیم. بنابراین، من سعی کرده‌ام به این فکر کنم که چگونه می‌توانیم یک هیدروژل فوق‌العاده جاذب بسازیم که بتواند این مشکل را برطرف کند.
رومئو بکام اقدام جالبی به تقلید از پدرش انجام داده است.
به غیر از تصاویر جذابی که برای سرگرمی تولید می‌شوند، ابزار‌های تولید تصویر هوش مصنوعی استفاده‌های دیگری هم دارند. یکی از این استفاده‌ها در حوزۀ معماری و ایجاد طرح‌های مفهومی و شگفت‌انگیز برای ساختمان‌ها است.
همجوشی هسته‌های اتمی، همان فرآیندی است که به خورشید نیرو می‌دهد و محققان بیش از صد سال است که به دنبال بازآفرینی این امر در کره زمین هستند؛ چرا که این واکنش، انرژی به مراتب بیشتری نسبت به سوخت‌های فسیلی ایجاد کرده، بدون آنکه کربن یا محصولات جانبی رادیواکتیو تولید و منتشر کند.
۲۷ سال پیش کارخانه بنز، خودرو اف۲۰۰ را طوری طراحی کرده بود که در آن به جای آینه جانبی، دوربین‌های جانبی مورد استفاده قرار می‌گرفت.
رودیوم به عنوان نادرترین فلز گروه پلاتین، تقریباً ۰.۰۰۰۰۳۷ بخش در میلیون در پوسته زمین وجود دارد، در حالی که طلا با فراوانی حدود ۰.۰۰۱۳ بخش در میلیون یافت می‌شود. رودیم که عمدتاً در آفریقای جنوبی و روسیه تولید می‌شود، می‌تواند به‌عنوان محصول جانبی پالایش سنگ‌های مس و نیکل، که حاوی حداکثر ۰.۱ درصد از این فلز گرانبها هستند، تولید شود. سالانه حدود ۱۶ تن رودیم تولید می‌شود.
به طور معمول امواج گرانشی بسیار ضعیف هستند و ما باید آشکارساز‌هایی بسازیم که قادر به اندازه‌گیری فواصل کمتر از عرض یک هسته اتم باشند تا امواج گرانشی عبوری از زمین را پیدا کنیم. اما محققان اشاره کرده اند که این امواج گرانشی در جهان اولیه، بسیار قوی شده بودند و حتی ممکن است الگو‌های موج ایستاده را ایجاد کرده باشند؛ که در آن امواج گرانشی حرکت نمی‌کردند و ساکن بودند. مکان‌هایی که امواج در آن قوی‌ترین هستند، مقدار استثنایی انرژی گرانشی را نشان می‌دهند.
کنفدراسیون فوتبال آسیا به مناسبت تولد علی دایی پوستر جذابی طراحی کرده است.
تولید کننده مطرح پوشاک ورزشی به احترام رکورد قابل توجه ستاره تیم بسکتبال پورتلند، ابتکار جالبی به خرج داد.
نمایندگان مجلس، شرکت تولید مواد اولیه و سوخت هسته‌ای ایران را مکلف کردند تا جهت توسعه اجرای طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، مواد معدنی و محصولات جانبی همراه با مواد پرتوزا را بفروشد.
اهواز- مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر خوزستان گفت: نیشکر گیاه دارویی است که علاوه بر شکر نیز محصولات جانبی دیگر از آن تولید و به بازار عرضه می‌شود.
خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی از پیشرفت نظامی اسرائیل در تولید نسل جدید و پیشرو پهپاد‌هایی خبر داده که قادر به حمل بمب و مهمات به وزن یک تن خواهند بود؛ بمب‌هایی که با استفاده از جاذبه زمین و بدون صدا و دود عمل می‌کنند و به همین علت غیرقابل ردگیری‌اند و ممکن است تا لحظه اصابت هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشود.
رئیس امور هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی مقدار تولید و صادرات سبد متنوع تولید محصولات جانبی این مجموعه را تشریح کرد.
متان حاصل از بادگلوی گاو توسط تخمیر روده‌ای تولید می‌شود فرآیندی که طی آن میکروب‌های معده گاو به تجزیه و هضم مواد گیاهی کمک می‌کنند. این فرآیند متان را به عنوان یک محصول جانبی آزاد می‌کند که حیوانات از طریق بادگلو آن را دفع می‌کنند.
کیت تعیین نیاز به شیمی‌درمانی در سرطان پستان با هدف کاهش هزینه و عوارض جانبی نامطلوب شیمی‌درمانی توسط محققان کشور تولید شد.
پس از رونمایی از سری گوشی‌های فوق‌العاده شیائومی ۱۳، کمپانی Xiaomi از یک از محصول جدید از خانواده MIJIA رونمایی کرد. این گجت جذاب و منحصربفرد، قلم دیکشنری میجیا (MIJIA Dictionary Pen) نام دارد و در حال حاضر در حال جذب سرمایه برای تولید انبوه در آینده است. این دستگاه قابلیت‌های بسیار خاص و جالبی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.
محققان شایع‌ترین عوارض جانبی مرتبط با تزریق را شامل ۳۳ درصد علائم مشابه آنفلوانزا و ۳۶ درصد خستگی مشاهده کردند.
متخصص حوزه پسماند ضمن اشاره به اینکه سایت دفع زباله آرادکوه، خود یک مسئله اساسی است، اما بروز چنین پدیده‌ای را تنها ناشی از آرادکوه ندانست و توضیح داد: سیستم جزیره‌های حرارتی، سیستم خاص گردش هوا در سطح و ارتفاع و تاسیسات موجود در جنوب تهران عمدتا یکی از محصولات جانبی تولید گاز متان هستند. به عبارتی انبوه کشتارگاه‌ها و دامداری‌هایی که در جنوب تهران هستند در یک مساحت بسیار بزرگ‌تر از آنچه که ما از آرادکوه مدنظر داریم باعث به وجود آوردن این توده گاز شده‌اند.
اخیرا نتایج آزمایش یک سیستم جذب شوک برای مقابله با زانو درد منتشر شده که نشان می دهد ایمپلنت مذکور در هرگام بیش از ۳۰ درصد از اوج نیروی وارده به زانو را کاهش می دهد.
تیمی از محققان طراحی و مهندسی دانشگاه ملی سنگاپور به تازگی یک پارچه نازک خود شارژ شونده طراحی کرده اند که می‌تواند با استفاده از رطوبت هوا برق تولید کند. این باتری تنها ۰.۳ میلی متر ضخامت دارد و قادر است با استفاده از نمک دریا، جوهر کربن و ژل مخصوص جاذب آب برق تولید کند.
پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف موفق به طراحی پوشاکی شده‌اند که خاصیت ضدتعریق دارد. این پوشاک دارای سوپر جاذب ضد بوی عرق است.
برگزاری جشن تولد ژوزه مورایس در اردوی ترکیه حین یکی از جلسات تمرینی سپاهان، صحنه‌های جذابی را در بر داشت.
در واقع چیزی که مرغ می‌خورد رنگ زرده تخمش را تعیین می‌کند. همه چیز در حضور کاروتنوئید رخ می‌دهد، رنگدانه‌ای ارگانیک با قابلیت حل شدن در چربی که عموماً توسط جلبک‌ها، گیاهان، قارچ‌ها و باکتری‌ها تولید می‌شود.
ماجرا از این قرار است که فیروز زاهدی اخیرن از استودیوی سازنده "داستان عامه پسند"، بابت بکاربردن خودسرانه ی عکس معروف گرفته شده توسط وی در تولید تعدادی از محصولات جانبی مرتبط با فیلم، شکایت می کند. زاهدی که خود را به لحاظ قانونی مالک تصویر معروف و نمادین از این کلاسیکِ دهه نودی می داند؛ عکس مورد بحث از شخصیتِ "میا والِس" با بازی "اما ثرمن" را درون استودیوی شخصی اش و در تاریخ ۷ اوریل ۱۹۹۴ به ثبت رسانده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ