اخیرا نتایج آزمایش یک سیستم جذب شوک برای مقابله با زانو درد منتشر شده که نشان می دهد ایمپلنت مذکور در هرگام بیش از ۳۰ درصد از اوج نیروی وارده به زانو را کاهش می دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک مرد استرالیایی مبتلا به ای ال اس با کمک ایمپلنتی متعلق به شرکت سینکرون که در مغز او نصب شده با رایانه ارتباط برقرار کرده و می تواند پیام بفرستد و بازی رایانه ای انجام دهد.
یک مهندس نرم افزار حدود ۲۵ ایمپلنت از آهن ربا گرفته تا فناوری RFID را زیر پوست بدن خود کاشته است.
گرت جان اسکام (Gert-Jan Oskam)، ۴۰ ساله، اهل هلند، در سال ۲۰۱۱ هنگام کار در کشور چین دچار یک تصادف وحشتناک با دوچرخه شد که توانایی حرکت دادن پاهایش را از او سلب کرد. اما یک ایمپلنت الکترونیکی پیشرو به او این امکان را داد تا یک بار دیگر کنترل پاهایش را به دست آورد.
محققان دانشگاه جورجیا ماده ای ابداع کرده اند که می تواند عفونت های ناشی از دستگاه های پزشکی ایمپلنت شده در بدن را کاهش دهد و به پاکسازی فجایع محیط زیستی مانند نشتی نفت کمک کند.
عدم وجود اکسیژن در سلول‌های سرطانی و محیط اطراف آن، تمایز شناخته شده‌ای بین آنها و سلول‌های سالم بدن است. مطالعات گذشته نیز تایید کرده‌اند که هیپوکسی یا کمبود اکسیژن به پیشروی سلول‌های سرطانی کمک می‌کند.
نتایج کارآزمایی بالینی نشان می‌دهد که تحریک الکتریکی از طریق ایمپلنت در طناب نخاعی می‌تواند تسکین طولانی مدتی را برای افراد مبتلا به نوروپاتی دیابتی ایجاد کند.
شرکت فناوری پزشکی«سینکرون» نتایج یک آزمایش بالینی را منتشر کرده که نشان می دهد بیماران فلج با کمک یک ایمپلنت اتصال مغز به رایانه توانسته اند سیگنال های عصبی ارسال کنند.
Synchron نوعی ایمپلنت مغزی است که با استفاده از عمل جراحی درون مغز بیمار کاشته شده و کمک می‌کند تا با استفاده از مغز خود آیفون یا آیپدشان را کنترل کنند.
گروهی از محققان با همکاری حامد آرامی یک پژوهشگر ایرانی ایمپلنت مغزی جدیدی را برای از بین بردن تومور طراحی کرده اند.
محققان دانشگاه دوک هیدروژل جدیدی ابداع کرده اند که قدرتمندتر و ماندگارتر از غضروف طبیعی است و در نتیجه عمر آن به عنوان ایمپلنت زانو بیشتر خواهد بود.
محققان سوئدی با همکاری مهرداد رفعت، پژوهشگر و کارآفرین ایرانی یک ایمپلنت قرنیه از پوست خوک ابداع کرده اند که طی آزمایشی به طور موفقیت آمیز بینایی ۲۰ فرد نابینا یا کم بینا را احیا کرد.
محققان ابزار جدیدی ابداع کرده اند که از تجمیع سلول های ایمنی در نزدیکی دستگاه ایمپلنت شده در بدن جلوگیری می کند و شاید بتوان از آن به عنوان یک پانکراس مصنوعی برای درمان دیابت استفاده کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ