یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه با متهم کردن آمریکا و متحدانش به تلاش برای بی ثبات کردن شبه جزیره کره، از مواضع کره شمالی در خصوص برنامه هسته ای و موشکی این کشور دفاع کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر دفاع سوریه طی سخنان خود در یازدهمین کنفرانس امنیتی مسکو، رژیم صهیونیستی را بزرگترین تهدید برای منطقه دانست و این رژیم را شریک جنایات آمریکا عنوان کرد.
رزمایش مشترک دو هفته‌ای آمریکا و یازده کشور درگیر امروز جمعه در آبهای استرالیا برگزار می‌شود و بنا بر گزارش‌های کشتی‌های ارتش چین نیز این رزمایش را به‌دقت رصد می‌کنند.
علی‌رغم اعتراض‌های دولت چین، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد واشنگتن و متحدانش باید سرعت ارسال تسلیحات به تایوان را سرعت ببخشند تا این جزیره بتواند در مقابل چین از خود دفاع کند.
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد آمریکا و متحدانش دست از توسل به فشار نظامی برای پیشبرد اهداف خود بردارند.
آمریکا، انگلیس و استرالیا آزمایش‌های نظامی با کمک فناوری هوش مصنوعی را به منظور ردیابی اهداف انجام دادند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه بر ضرورت توقف اقدامات تحریک‌آمیز و بی‌ثبات‌کننده از سوی آمریکا و متحدانش تاکید کرد.
وزیر دفاع روسیه اعلام کرد آمریکا و متحدانش مسئول وضعیت فعلی در افغانستان هستند و باید بازسازی این کشور را برعهده بگیرند.
نمایندگان روسیه و چین اعلام کردند: آمریکا به جای در پیش گرفتن اقدامات عملی تنش‌زا در شبه جزیره کره، به افزایش فعالیت‌های نظامی در این منطقه روی آورده است.
دینا اسفندیاری، مشاور ارشد گروه بین‌المللی بحران در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: توافق تهران و ریاض به ایران این امکان را می‌دهد که به سمت غرب، به سمت ایالات متحده و متحدانش برگردد و بگوید: ببینید، در نهایت شما هرگز نمی‌توانید من را به روشی که قبل از توافق هسته‌ای انجام دادید منزوی کنید.
ایالات متحده آمریکا و برخی از کشورهای هم پیمانش، خواهان کنترل های داخلی و بین المللی سختگیرانه تر برای مقابله با ارتقا و سوءاستفاده از جاسوس افزارهای تجاری شدند.
وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن، ایران و شبه نظامیان متحدش ۸۳ بار به مواضع نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه حمله کرده‌اند.
سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که اتحاد سه کشور آمریکا، انگلیس و استرالیا بر علیه پکن توالی از حوادث پیچیده امنیتی را به دنبال خواهد داشت.
سخنگوی وزارت خارجه چین همکاری سه کشور آمریکا، انگلیس و استرالیا را زمینه ساز اشاعه سلاح هسته ای در دنیا دانست.
وزارت خارجه روسیه از آمریکا و متحدان این کشور به عنوان عوامل خطرآفرین در زمینه وقوع یک جنگ هسته ای یاد کرد.
معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد آمریکا به دلیل به خطر افتادن هژمونی خود از پیوند مسکو و پکن هراس دارد.
جلیلی با بیان این‌که شعار «زن زندگی آزادی» از سوی آمریکا و متحدان او یک دروغ بزرگ است، خاطرنشان کرد: اگر این کشور‌ها به شعار زن آزادی اعتقاد داشتند امروز درگیر مشکلات عمیق و جدی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نبودند.
وزیردفاع آمریکا گفته است که تلاش های مسکو برای جلب حمایت کشورهایی مانند ایران و کره شمالی چالش های امنیتی جدیدی را برای ایالات متحده و متحدانش ایجاد کرده است.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که آمریکا و متحدانش به ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین از جمله سامانه های پدافند هوایی ادامه خواهند داد.
نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه تأکید کرد که آمریکا و متحدانش با پایبندی به ایده های منسوخ نئو استعماری، قدم در یک راه بن بست گذاشته اند.
علی‌رغم واکنش تند کره جنوبی علیه آزمایش موشکی کره شمالی، ارتش آمریکا اعلام کرد این اقدام پیونگ‌یانگ تهدیدی فوری علیه واشنگتن و متحدانش نیست.
وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه آمریکا و متحدانش با ارسال تسلیحات به اوکراین در مسیر حل و فصل بحران این کشور مانع تراشی می کنند،گفت که آنها اوکراین را در راستای تحقق اهداف خود قربانی می کنند.
در ادامه اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا و متحدانش، دو کشتی جنگی آمریکا و کانادا از تنگه تایوان عبور کردند.
وزارت دفاع آمریکا در پی تشدید تنش‌ها با چین و همچنین باتوجه به جنگ اوکراین، کارگروهی ویژه جهت تسهیل فروش تسلیحات به متحدانش تشکیل داد.
عضو دفتر سیاسی جنبش مردمی اردن گفت که آمریکا و متحدانش در کشورهای حاشیه خلیج فارس سعی دارند،بحران کنونی عراق را تشدید نمایند و به نزاع های فرقه ای در این کشور دامن بزنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ