وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه آمریکا و متحدانش با ارسال تسلیحات به اوکراین در مسیر حل و فصل بحران این کشور مانع تراشی می کنند،گفت که آنها اوکراین را در راستای تحقق اهداف خود قربانی می کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور اوکراین می‌گوید که کمک‌های آمریکا و متحدانش به کی‌یف در بحبوحه عملیات نظامی روسیه در این کشور، کافی نیست.
علی‌رغم اعتراض‌های دولت چین، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد واشنگتن و متحدانش باید سرعت ارسال تسلیحات به تایوان را سرعت ببخشند تا این جزیره بتواند در مقابل چین از خود دفاع کند.
رئیس‌جمهور اوکراین از متحدان غربی خود خواست در ارسال سلاح به این کشور زمان را از دست ندهند.
بایدن تاکید کرد که آمریکا به همکاری با متحدان و شرکا برای تامین کمک‌های نظامی به اوکراین برای رفع فوری نیاز‌های جنگی و نیاز‌های امنیتی بلند مدتش ادامه خواهد داد.
نشریه نیویورک‌تایمز در گزارشی مدعی شد که آمریکا متحدان اروپایی‌اش را از آموزش‌ کار با جنگنده‌های اف-۱۶ به خلبانان اوکراینی منع کرده است.
در گزارش اورشلیم پست آمده است: از زمان حمله روسیه به اوکراین، کی‌یف خواستار کمک‌های نظامی در قالب تسلیحات و تانک‌ها از متحدانش شد. در حالی که آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی به اوکراین این کمک‌های نظامی را ارائه داده‌اند، رژیم صهیونیستی این درخواست را رد کرده و در عوض کمک‌های بشردوستانه به اوکراین ارائه کرده است. درخواست کمک نظامی اوکراین توسط نفتالی بنت و یائیر لاپید، نخست‌وزیر‌های پیشین رژیم اسراییل و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر فعلی این رژیم رد شده است.
ایالات متحده آمریکا و برخی از کشورهای هم پیمانش، خواهان کنترل های داخلی و بین المللی سختگیرانه تر برای مقابله با ارتقا و سوءاستفاده از جاسوس افزارهای تجاری شدند.
سخنگوی وزارت خارجه چین همکاری سه کشور آمریکا، انگلیس و استرالیا را زمینه ساز اشاعه سلاح هسته ای در دنیا دانست.
به گفته آریل کوهن کارشناس ارشد بازار انرژی، در طول سال‌گذشته، غرب با اعمال تحریم بر محصولات هیدروکربنی روسیه و کمک نظامی به اوکراین با مسکو مقابله کرد، اما بزرگ‌ترین دموکراسی جهان و یکی از بزرگ‌ترین متحدان ایالات‌متحده آمریکا، یعنی هند در آسیا با آنها همراهی نکرد.
جنگ اوکراین، آمریکا و متحدانش را با چالش‌های زیادی از جمله مشکلات اقتصادی، خطر درگیری هسته‌ای و افول صنایع دفاعی مواجه کرده است و اگر غرب شکست بخورد، اوکراین بهای آن را خواهد پرداخت.
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو دو روز پیش گفته بود نیاز‌های تسلیحاتی اوکراین فراتر از سطح تولید صنایع دفاعی کشور‌های غربی است. وی افزوده بود که اوکراین سریعتر از آنچه متحدانش برای تامین سلاح در توان دارند مجبور به مصرف مهمات و سلاح می‌شود.
بنا به گزارش یک رسانه غربی، آمریکا و متحدانش تا به امروز بیش از ۴ هزار سلاح و تجهیزات نظامی به اوکراین ارسال کرده اند.
معاون رئیس شورای امنیت روسیه می‌گوید آمریکا دیر یا زود کمک‌های نظامی و مالی خود به اوکراین را قطع و این کشور را همانند رفتار همیشگی‌ با متحدانش، تنها می‌گذارد.
یک منبع دولتی آمریکا می گوید که ارتش اوکراین به این کشور و سایر متحدان غربی در خصوص اصابت موشک به لهستان اطلاع داده است.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که آمریکا و متحدانش به ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین از جمله سامانه های پدافند هوایی ادامه خواهند داد.
نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه تأکید کرد که آمریکا و متحدانش با پایبندی به ایده های منسوخ نئو استعماری، قدم در یک راه بن بست گذاشته اند.
مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین گفت: ناتو به سمت شرق گسترش پیدا کرد و به روسیه درباره این گسترش دروغ گفت. آن‌ها در اوکراین یک کودتا برپا کردند، از نازی‌ها، نئونازی‌ها و راست افراطی حمایت کردند. همان کاری بود که در سوریه کردند، از داعش در سوریه و در ۱۹۰۸ از القاعده در افغانستان و در ۱۹۹۰ از کنترا‌ها در نیاکاراگوئه حمایت کردند. آمریکا و متحدان آن سابقه‌ای طولانی در حمایت از عوامل افراطی در جهان دارند.
یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه اقدامات ضد روسی ناتو و متحدانش در جهت حمله سایبری به روسیه را هدف انتقاد قرار داد.
مدیر اسبق اداره اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌اِی) می‌گوید که این کشور و متحدانش حتی اگر هیچ تهدیدی هم متوجه اعضای ناتو نباشد، باز هم ممکن است به طور مستقیم وارد جنگ اوکراین شوند.
روسیه هشدار داد اگر آمریکا و متحدانش سلاح‌های دوربرد و یا مخرب به اوکراین ارسال کنند، به معنای عبور از خطوط قرمز مسکو است.
یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه با متهم کردن آمریکا و متحدانش به تلاش برای بی ثبات کردن شبه جزیره کره، از مواضع کره شمالی در خصوص برنامه هسته ای و موشکی این کشور دفاع کرد.
وزارت دفاع آمریکا در پی تشدید تنش‌ها با چین و همچنین باتوجه به جنگ اوکراین، کارگروهی ویژه جهت تسهیل فروش تسلیحات به متحدانش تشکیل داد.
اوکراین در شرایطی قرار بود به درس عبرتی برای چین تبدیل شود و مانع از حمله چین به تایوان شود که در واقع به درس عبرتی برای آمریکا و متحدان اروپایی اش تبدیل شد.
وزیر دفاع آمریکا بار دیگر بر رویکرد جنگ طلبانه این کشور و دیگر متحدان غربی آن برای تداوم درگیری ها در اوکراین تاکید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ