نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، استوارنامه خود را به دبیر کل سازمان تقدیم و رسما کار خود را آغاز کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نشست کمیته کاهش خطر بلایای کمیسیون اقتصادی- اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) در بانکوک با حضور نماینده ایران برگزار شد.
نشست کمیته کاهش خطر بلایای کمیسیون اقتصادی- اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) در بانکوک با حضور نماینده ایران برگزار شد.
به دنبال انتشار گزارش مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل متحد نظرات و ملاحظات خود را در مورد گزارش مدیرکل به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره موافقتنامه پادمانی NPT با جمهوری اسلامی ایران (GOV/۲۰۲۳/۲۶، ۳۱ May ۲۰۲۳) اعلام کرد.
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز دوشنبه در سخنرانی خود با انتقاد از اقدامات یکجانبه گرایانه آمریکا گفت که واشنگتن خودسرانه منشورهای بین‌المللی را نادیده می‌گیرد.
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز دوشنبه در سخنرانی خود با انتقاد از اقدامات یکجانبه گرایانه آمریکا گفت که واشنگتن خودسرانه منشورهای بین‌المللی را نادیده می‌گیرد.
دوجاریک تصریح کرد: نماینده سازمان ملل سفر خوب و مثبتی به ایران داشت. امیداریم این امر، فضای مناسبی را برای اطمینان از یک مسیر سیاسی به سوی صلح یمن ایجاد کند.
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد: آمریکا اکنون توپ را در زمین خود دارد. باید نشان دهد که صادق، قابل اعتماد و قادر به اجرای وعده هایش است. اکنون وقت اقدام است.
سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل با ارسالی نامه‌ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل به سخنان جنگ طلبانه اخیر مقامات رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.
معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که آمریکا و متحدان غربی آن از تسلیم نشدن سازمان ملل برای انجام تحقیقات در خصوص داعای کمک پهپادای ایران به روسیه خشمگین و سرخورده هستند.
سفیر روسیه در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت درباره بررسی قطعنامه هسته ای ۲۰۱۵ ایران به طرح برخی اتهامات کشورهای غربی واکنش نشان داد.
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد مدعی شد: ایرانی‌ها از این اقدام عصبانی شده اند آن‌ها به این قطعنامه اعتراض کردند. من نمی‌دانم چرا می‌خواهند در این کمیسیون حضور داشته باشند، اما اکنون می‌دانند اگر می‌خواهند در این کمیسیون باشند باید رفتار خود را تغییر دهند.
نماینده ایران در سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران پیش نویس قطعنامه E/2023/L.4 برای پایان دادن به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن را قاطعانه رد و به شدت محکوم می کند و از اعضای اکوسوک تقاضا دارد که به این پیش نویس رای منفی بدهند.
نماینده کانادا هم با قرائت بیانیه خود مدعی شد که "ایران با فاحش‌ترین موارد نقض حقوق بشر" مواجه است.
خدیجه کریمی،‌ مدیر کل امور بین‌الملل معاونت زنان و خانواده جمهوری اسلامی ایران در نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل که منجر به صدور قطع‌نامه ضد ایرانی شد، نطقش را گم کرد!
نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد گفت: ایران بی طرفی فعال خود را در جنگ اوکراین حفظ کرده و هرگز سلاحی به طرفین این جنگ برای استفاده در آن نداده است.
نماینده انگلیس در شورای امنیت ادعا کرد که روسیه و ایران قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل را نقض کرده اند.
نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در نامه‌ای به این سازمان، مواضع برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکا علیه ایران در مورد فروش پهباد به روسیه برای استفاده مقابل اوکراین را رد و محکوم کرد.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در این نامه ادعا‌ها و مواضع مغرضانه برخی کشور‌های غربی، بویژه اتهامات بی أساس نمایندگان فرانسه، انگلیس، آلمان، به همراه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در مورد ادعای فروش پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین که در نشست روز جمعه گذشته،۲۹ مهرماه، شورای امنیت مطرح شد، را قویا رد و محکوم کرد.
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد گفت: از سوءاستفاده از قطعنامه ۲۲۳۱ در خصوص جنگ اوکراین و ادعاهای بی اساس در مورد ایران جلوگیری کنید.
یک نماینده پارلمان عراق به اقدام رئیس جمهور ایران در بالا بردن تصویر شهید سردار قاسم سلیمانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد واکنش نشان داد.
رئیس جمهور گفت: نماینده و صدای ملت ایران در سازمان ملل خواهم بود.
سفیر ایران در نامه به آنتونیو گوترش، اتهامات اخیر دولت آلبانی علیه جمهوری اسلامی ایران را بی‌اساس دانست و تاکید کرد: کشورم به دروغ متهم به حمله سایبری شد.
امیر سعید ایروانی، نماینده جدید کشورمان در سازمان ملل بر عزم جمهوری اسلامی ایران در تداوم تعامل سازنده و همکاری نزدیک با سازمان ملل تاکید کرد.
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، در آستانه عزیمت به محل مأموریت با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ