وزارت امور اقتصادی و دارایی در گزارشی وضعیت مهار رشد نقدینگی بدون افزایش نرخ سود را تشریح و از ۷۰ درصدی رشد خلق پول ۱۱ بانک بورسی در ۵ ماه اول ۱۴۰۱ خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بررسی گزارش وزارت اقتصاد نشان می دهد که میزان پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان طی ۴ ماهه امسال به ۵۶ هزار و ۸۸ میلیارد تومان رسید که بیانگر رشد ۱۰۵ درصدی است.
بررسی گزارش وزارت اقتصاد نشان می دهد که میزان پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان طی ۴ ماهه امسال ۱۰۵ درصد افزایش یافته است.
موضوع کمبود برق، گزاره مهم دیگری بود که دلیل این تعطیلات عنوان شد. این گزاره با توجه به اینکه اقتصاد ایران به دلیل تحریم‌ها قادر به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های انرژی نبوده، جدی‌تر گسترش پیدا کرد. اما سخنگوی شرکت دولتی برق ایران، با تکذیب اینکه تعطیلی به دلیل کمبود برق بوده است، اعلام کرد: «نیروگاه‌های کشور ظرفیت کافی دارند.» ساعاتی پس از این تکذیبیه علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت سیزدهم هم با انتشار پستی در توییتر نوشت: «باتوجه به گرمای بی‌سابقه، هیات دولت با پیشنهاد وزارت بهداشت برای تعطیلی سراسری موافقت کرده است.»
سخنگوی دولت گفت: مطابق گزارش بانک مرکزی سال ۱۴۰۱ با رشد اقتصادی ۴ درصد پشت سر گذاشته شد که بعد از رشد ۴.۴ درصدی در سال ۱۴۰۰ نشانه استمرار رشد اقتصادی در دو سال گذشته بوده است.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: طبق قانون جهش تولید مسکن، وزارت راه و شهرسازی باید هر شش ماه یک بار گزارش اقدامات خود درباره اجرای قانون را ارائه را دهد، اما تاکنون ارائه نداده است.
سخنگوی کمیسیون‌های صنایع و اقتصادی مجلس گزارش کمیسیون‌های متبوع خود درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت را قرائت و از موافقت با این برنامه‌ها خبر دادند.
بنابر این گزارش اتفاق رقم خورده برای معاون وزارت صمت هیچ ارتباطی با صنعت خودرو ندارد و فعالیت‌های اقتصادی متهم این پرونده نیز در این حوزه نبوده است. همچنین این حادثه در تاریخی اتفاق افتاده که هیچ انطباق زمانی با موضوع استیضاح وزیر سابق صمت ندارد.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، گزارش این کمیسیون در خصوص بررسی عملکرد وزارت نفت در تعرفه گذاری گاز مشترکان خانگی را قرائت کرد.
جزئیات و شاخص های رتبه بندی نهایی وزارت ارتباطات و فناوری از نظر ارتباطات مردمی اعلام شد .
یک مقام ارشد دیپلماتیک اسرائیل گفت که جنگ یمن در سال‌های اخیر یک عامل تحریک‌کننده در روابط آمریکا و عربستان بوده است و تلاش‌ها برای عادی‌سازی اسرائیل و عربستان را مختل کرده است.
وزارت دفاع روسیه نیز حمله دو جنگنده رژیم اسرائیل به سوریه را تائید کرد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت امور اقتصادی و دارایی را به ارائه برخط گزارش پرداخت‌های بودجه عمومی و هدفمندسازی یارانه به مجلس مکلف کردند.
کریمی گفت: ماده محرک که استنشاقی است، خودش حالت گازی دارد، اما لزوما آن ماده اصلی ممکن است گاز نباشد، بلکه می‌تواند یک ماده جامد باشد؛ به صورت پودر یا خمیر یا حتی مایع باشد که وقتی روی شوفاژ یا بخاری ریخته می‌شود یا در اثر حرارت محیط می‌تواند تبخیر شود و بعد علائم تحریکی را ایجاد کند.
طبق مصوبه مجلس، وزارت اقتصاد مکلف به تدوین آیین‌نامه انتظام‌بخشی و شفاف‌سازی و ضابطه‌مند کردن درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی شد و باید گزارش آن را به مجلس ارائه دهد.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: با مصوبه این کمیسیون، وزارت اقتصاد مکلف می‌شود که در سال آینده هر اعتباری را که برای پروژه‌ها و حقوق و مزایا می‌پردازد، به صورت برخط به مجلس گزارش دهد.
مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با تیتر «شوک زنجیره‌‌‌ای به تولید» توضیح داده است: «پدیده‌های اقتصادی هیچ‌گاه با تغییرات یک‌ماهه قابل تحلیل نیستند و اساسا نمی‌توان شاخص خرید مدیران برای یک‌ماه سال را مبنایی برای تحلیل رکود یا رونق اقتصادی دانست. پدیده‌های اقتصادی در صورتی قابل تحلیل هستند که دامنه‌دار و مستمر باشند؛ بنابراین برای قضاوت در این باره بسیار زود است. به نظر می‌رسد برخی رسانه‌‌‌ها در تحلیل خود درباره آغاز رکود اقتصادی براساس گزارش مورد استناد، شتاب‌زده عمل کرده‌اند؛ چرا که بررسی سال‌های اخیر نشان می‌دهد این افت‌وخیزها در شاخص خرید در ماه‌های مختلف امری متداول بوده است. این شاخص به معنای کاهش تولیدات صنعتی نیست، بلکه میزان خرید مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای توسط بنگاه‌ها را نشان می‌دهد. همان‌طور که در گزارش هم اشاره شده است و بررسی‌های میدانی هم نشان می‌دهد، دلیل اصلی کاهش شاخص مدیران خرید محدودیت به وجود آمده در این ماه برای عرضه گاز به صنایع بوده است.
در تارنمای وزارت دادگستری آمریکا اسنادی وجود دارد که به وضوح کشور سوئد را پناهگاهی برای تروریست‌ها معرفی می‌کند!
مجلس شورای اسلامی در جلسه نظارتی سه شنبه هفته گذشته ۱۷ آبان به بررسی عملکرد دولت در اجرای بودجه اشتغالزایی موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ پرداخت و مشخص شد متاسفانه دولت سیزدهم با وجود گذشت ۸ ماه از سال و عجیب‌تر این که علی رغم تحقق ۸۰ درصد درامدها، براساس گزارش رسمی وزارت اقتصاد که نامه آن موجود است، هنوز حتی یک ریال از اعتبارات موضوع بند الف تبصره ۱۸ را که برای اشتغالزایی و افزایش تولید است را پرداخت نکرده است.
به‌منظور بررسی و تبادل‌نظر در خصوص فعالیت های رسانه‌ای، اطلاع رسانی و همچنین ارائه گزارش عملکرد روابط عمومی‌های بانک ها، برگزار شد.
مجلس، بانک مرکزی را مکلف کرد که موارد مظنون به پولشویی را به مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی گزارش کرده و پس از تأیید آن مرکز، نسبت به مسدود کردن حساب اشخاص اقدام کند.
گزارش سالانه وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص نقض حقوق بشر در آمریکا و انگلیس با استناد به مصوبه سال ۱۳۹۱ مجلس شورای اسلامی منتشر شد.
گزارش عملکرد یک ساله وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری منتشر شده، دراین گزارش استفاده از مدیران دهه شصتی و برگزاری ۳۵۶ رویداد گردشگری به عنوان بخشی از عملکرد این وزارتخانه قید شده است.
سرپرست سازمان نوسازی از پیگیری تکمیل بزرگترین پروژه پارکینگ عمومی سرپوشیده کشور با حمایت سازمان نوسازی شهر تهران خبر داد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که در جلسه این کمیسیون نمایندگان وزارت اطلاعات، گزارش دقیقی از دستگیری یک تیم تروریستی وابسته به رژیم صهیونیستی ارائه کرد که با هدف ضربه به یک مرکز صنایع حساس دفاعی کشور وارد ایران شده بودند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ