اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شفافیت در دو دولت خاتمی و روحانی قابل مقایسه با دو دولت دیگر نبوده و نیست. شفافیت کمک زیادی می‌کند که تخصیص منابع و صرف پول و بودجه، منطقی و عقلایی انجام شود و در نتیجه کارایی اقتصادی بهتر شود و با منابع مشخص مالی خروجی‌های بهتری به دست آید.
پول وسیله مبادله کالاست ارزش آن در منطق اقتصاداسلامی تغییر نمی‌کند اما دراقتصاد مبتنی بر مکانیسم بازار، قیمت کالا متأثر ازنرخ تورم یا براساس نقطه تعادلی که از برخورد عرضه وتقاضا شکل می گیرد.
همه برنامه‌های کنترل تورم و توسعه اقتصادی کشور برای محقق شدن نیازمند دو زیرساخت اصلی هستند. نخست این که باید وضعیت داخلی کشور (اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی) به ثبات برسد و دوم این که مسائل سیاست خارجی در حوزه‌هایی همچون برجام و FATF نیز حل بشود. درواقع باید سرمایه گذاری خارجی وارد کشور و رونق اقتصادی ایجاد شود. در سایه این موارد، نظام عرضه و تقاضا بازسازی خواهد شد و در نهایت تورم قابل کنترل می‌شود. مجموعه این اتفاقات به افزایش اعتبار ایران در منطقه منتهی می‌شود
مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: تور رسانه‌ای منطقه شکار ممنوع و پارک ملی لار در استان تهران ویژه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای حوزه محیط زیست برگزار می شود.
چند روز قبل رئیس‌جمهور، نشستی با عنوان دیدار با دانشمندان یک درصد برتر جهان برگزار کرد. یکی از مدعوین در اظهاراتی عجیب و بی‌اساس، زبان برنامه نویسی پایتون را برای رئیس‌جمهور شبکه‌ای جهانی توصیف کرد که سرطان را پیش‌بینی می‌کند، آینده منطقه را ترسیم می‌کند و حتی رشد تورم را هم متوقف می‌کند! این سخنان باعث شد تا ویدیوی این نشست جدی، دستمایه سرگرمی مردم شده و تبدیل به یکی از پربازدیدترین‌های فضای مجازی شود.
گردشگرانی که از اوکراین بازدید می‌کردند می‌توانستند یک تور کوتاه در چرنوبیل رزرو کنند زیرا تصور می‌شود مدت کوتاهی که در معرض تشعشعات سپری می‌شود، مضر نیست.
گردشگرانی که از اوکراین بازدید می‌کردند می‌توانستند یک تور کوتاه در چرنوبیل رزرو کنند زیرا تصور می‌شود مدت کوتاهی که در معرض تشعشعات سپری می‌شود، مضر نیست.
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: مولد سازی را به نحو احسن اجرایی می‌کنیم و اموال متروکه تبدیل به مولد می‌شود و این منطقی قوی است.
اولین کاهش تورم ۲۰۲۳ در منطقه یورو ثبت شد
قطب گردشگری پایتخت با برپایی تور گردشگری شهرداری منطقه۲۲ این روز‌ها پذیرای مهمانان خارجی است تا جاذبه‌های غربی‌ترین منطقه پایتخت را ببینند.
«تورج فرهادی»، شهردار منطقه ۱۹ می‌گوید: «با هدف هم‌افزایی، ایجاد فضا و امکانات مطلوب‌تر و خدمت‌رسانی به شهروندان، به‌خصوص ساکنان مناطق جنوبی شهر، و ایجاد روحیه نشاط و تقویت سلامت جسم و روح بانوان، راه‌اندازی فضای آموزش چوگان در دستور کار قرار دارد.»
مقامات آمریکایی و عربستانی، سه ماه پس از اینکه روابطشان به پایین‌ترین حد تاریخی رسید، گفتند که دولت بایدن تهدیدات خود مبنی بر انتقام از عربستان را به‌دلیل کاهش تولید نفت در سال گذشته کنار گذاشته و در تلاش هستند تا هماهنگی‌های امنیتی خود را برای مقابله با ایران در سال۲۰۲۳ افزایش دهند. «دیون نیسنباوم» «استفن کالین» و «نانسی یوسف» در گزارش ۵ژانویه۲۰۲۳ در وال استریت ژورنال نوشتند، مقامات به نشانه‌هایی از بهبود همکاری آمریکا و عربستان در هفته‌های اخیر اشاره کردند؛ زیرا کاهش قیمت بنزین در ایالات متحده، نتایج بهتر از انتظار انتخابات میان‌دوره‌ای برای دموکرات‌ها و تشدید نگرانی‌ها درباره ایران باعث شد تا از شدت نزاع و اختلافات طولانی مدت دو کشور کاسته شود. دلیل این تنش آن بود که سعودی‌ها درخواست‌های کاخ سفید برای به تعویق انداختن کاهش تولید را رد کردند. تصمیم تولید تنها یک ماه قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای به نگرانی از تورم دامن زد و رئیس‌جمهور بایدن قول داد با کنگره برای تحمیل «عواقب» نامشخص بر عربستان سعودی همکاری کند.
عبدالناصر همتی در واکنش به ناتوانی دولت در تحقق وعده ها و رشد شتابان قیمت‌ها گفت: شما به مردم گفتید پول ایران را بعد از یورو و دلار قوی ترین پول منطقه خواهیم کرد. شما گفتید تورم را تک‌رقمی می کنید. شما گفتید جلوی استقراض از بانک مرکزی را می گیرید. مگر آقای رئیسی اینها را نگفت؟ مگر آقای رضایی نگفت؟ مگر تمام پوششی هایی که همراه آقای رئیسی آمده بودند اینها را نگفتند؟ این ادعاها چه شد؟ وی در ادامه تصریح کرد: اگر واقعا گمان می کنید قبلی ها وضع را خراب کرده‌اند و شما نمی توانید آن را درست کنید، استعفا دهید و کنار بروید. بگذارید انتخابات جدید با مشارکت اکثریت مردم برگزار شود...»
درحالی‌که تورم مسکن در کل شهر تهران در ماهی که گذشت ۸/ ۶ درصد بوده است، بر اساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی میانگین قیمت مسکن در پنج منطقه واقع در نیمه شمالی شهر شامل مناطق یک تا پنج در معاملات آبان امسال ۸ درصد بوده است. همچنین در مناطق واقع در نیمه جنوبی شهر تهران شامل مناطق ۹ تا ۲۰ میانگین قیمت در معاملات صورت‌گرفته طی آبان ماه ۵/ ۶ درصد بوده که به تغییرات میانگین شهر نزدیک‌تر است.
نگاه دولت این است که وقتی ۸۵ میلیون جمعیت نخبه داریم، اگر حرفشان را نشنویم، خودمان را از شنیدن آن‌ها محروم کرده‌ایم. اگر بخواهیم یک تحلیل راهبردی از حوادث اخیر داشته باشیم، باید ببینیم در ایام اخیر، سطح منطقه و جهان چه حوادثی رخ می‌داد.
فرانسوی‌ها در پاریس پایتخت فرانسه و منطقه دونکرک، در اعتراض به بالا بودن هزینه‌های زندگی، افزایش تورم و کمبود سوخت تظاهرات کردند و دست به اعتصاب سراسری زدند.
رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که تورم منطقه اروپا به‌طور نامطلوبی بالاست.
مرحله دوم سی و پنجمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه سواری ایران-آذربایجان با طی مسافت ۱۴۸.۹ کیلومتر از تبریز تا منطقه آزاد ارس برگزار و نفرات برتر این مرحله مشخص شدند.
یکی از دانش آموزان گفت: در موسسه آموزشی که برای کلاس‌های غیردرسی و تقویتی ثبت نام کرده بودیم، مسائل غیراخلاقی و زشتی رخ می‌داد، اما هیچ کدام از ما جرئت نداشتیم برای دیگران یا اعضای خانواده آن‌ها را بازگو کنیم. مربی آموزشگاه ما را آزار می‌داد و حتی زمانی که خانواده اش در منزل نبودند، هرکدام از بچه‌ها را به خانه اش در منطقه قاسم آباد می‌برد
تورم سالانه منطقه یورو در ماه آگوست در بحبوحه بحران انرژی به ۹.۱ درصد رسید.
دولت سیزدهم حمایت از پیشران‌های اقتصادی را مدنظر قرار داد و کنترل تورم را به عنوان یک وظیفه مهم برای خود تعریف نمود و توانست با توسعه روابط خارجی با کشور‌های منطقه و فرامنطقه‌ای و افزایش درآمد‌ها، مانع خلق پول شود؛ نتیجه این اقدامات این شد که شیب تورم کاهش یابد و تورم ۶۰ درصدی به ۴۰ درصد برسد.
دولت سیزدهم حمایت از پیشران‌های اقتصادی را مدنظر قرار داد و کنترل تورم را به عنوان یک وظیفه مهم برای خود تعریف نمود و توانست با توسعه روابط خارجی با کشور‌های منطقه و فرامنطقه‌ای و افزایش درآمد‌ها مانع خلق پول شود نتیجه این اقدامات این شد که شیب تورم کاهش یابد و تورم ۶۰ درصدی به تورم ۴۰ درصد برسد.
صادرات گاز روزانه روسیه به مشتریان خارجی بزرگ، با تصمیم گازپروم برای توقف عرضه به خریداران متعدد، از ابتدای ژوئن تاکنون به پایینترین میزان از سال ۲۰۱۴ رسیده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ