قطب گردشگری پایتخت با برپایی تور گردشگری شهرداری منطقه۲۲ این روز‌ها پذیرای مهمانان خارجی است تا جاذبه‌های غربی‌ترین منطقه پایتخت را ببینند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دروازه بان برزیلی مدنظر باشگاه پرسپولیس تا پایان هفته به تهران می آید.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران از احداث دروازه قرآن در تهران در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم خبر داد.
تهرانی‌ها از این دروازه برای ورود و خروج به شمیران، قصران و تهران استفاده می‌کردند. این محدوده با وجود باغ‌های پامنار یا عودلاجان، بسیار زیبا و سرسبز بود. به همین خاطر نجیب‌زاده ایتالیایی که در قرن ۱۶ میلادی از این دروازه وارد تهران می‌شود در سفرنامه‌اش تهران را به عنوان شهر چنار‌ها نامیده است.
تهران قدیم چندین دروازه داشت که هر روز مسافران زیادی از این دروازه‌ها از شهر بیرون می‌رفتند یا وارد شهر می‌شدند. بروبیای مسافرها از این دروازه‌ها محله‌هایی را ایجاد کرد که اسم این دروازه‌ها را به‌خود گرفتند.
دروازه نو در دوره محمدشاه قاجار تأسیس شد و به‌همین دلیل دروازه محمدیه هم نام گرفت. این دروازه از دروازه‌های اصلی شهر نبود، چون داخل حصار تهران قرار داشت.
دروازه دولاب یکی از دروازه‌های حصار طهماسبی بود که در بخش شرقی تهران قرار داشت. مکان این دروازه در تقاطع بازارچه حاج نایب‌السلطنه و خیابان ری و مدخل ورودی این بازارچه بود.
دروازه بان فصل گذشته نساجی با عقد قراردادی یک ساله به هوادار تهران پیوست.
شهر تهران در وران صفوی صاحب برج‌وبارویی شد و براساس آن هرکسی که قصد ورود و خروج به شهر را داشت باید از آن‌جا گذر می‌کرد. دروازه‌های ری یا شاه عبدالعظیم یکی از این دروازه‌ها به شمار می‌رفت.
دروازه دولت همزمان با ساخت خیابان الماسیه ساخته شد. این دروازه، بنایی سه طبقه با سه دهانه بزرگ با کاشی‌کاری‌های بسیار زیبا بود که سال‌ها مسافرانی که قصد عزیمت به تهران داشت از زیر طاق‌های آن عبور می‌کردند. اکنون از این دروازه نفیس که در دوران پهلوی او و همزمان با توسعه شهر از بین رفت، نشانی باقی نمانده، اما محل آن در محدوده کنونی تقاطع خیابان‌های انقلاب و سعدی بود.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت:براساس شرایط روز از حدود 12 روز قبل پله برقی دروازه دولت خاموش است و 29 اردیبشهت به سرویس باز می‌گردد.
دروازه بان باتجربه تیم فوتبال پیکان همواره رابطه صمیمانه ای با خارجی های تیمش دارد.
جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از دستگیری فروشنده و توزیع کننده موادمخدر در منطقه شوش و دروازه غار تهران خبر داد.
پاس تهران قبل از انتقال به همدان یکی از بزرگان فوتبال ایران بود ، تیمی که تا اواخر دهه 70پرافتخارترین تیم ایران محسوب می شد.
ترکیب تیم های فوتبال استقلال و پیکان تهران در بازی امروز مشخص شد.
خیابان حافظ، دروازه شمیران و خیابان کریمخان چند خیابان قدیمی تهران هستند که بسیاری تصاویر روز‌های برفی این خیابان‌ها را در ذهن ثبت کرده‌اند.
دروازه بان باتجربه فوتبال ایران با عقد قراردادی به طور رسمی به پیکان تهران پیوست.
دروازه بان مصدوم استقلال تهران در تمرین این تیم حاضر شد و با کادر فنی گفتگو کرد.
21 اسفند 79: روزی که بهترین دروازه بان تاریخ آسیا مغلوب ضربه ویرانگر حامد کاویانپور شد.
«پ. ب» دروازه بان اسبق استقلال به جرم آسیب زدن به اموال عمومی دستگیر شد.
اعضای خارجی پرسپولیس غیر از مربی دروازه بان های این تیم تهران را برای پشت سر گذاشتن استراحت ترک کردند.
هوادار تهران با همکاری دو مدافع آخر خود دروازه پیکان را باز کرد.
هادی طباطبایی دروازه اسبق تیم ملی و استقلال تهران، به یاد ماندنی ترین روز تاریخ ورزشی خود را در شهر کپنهاگ دانمارک رقم زد
هوادار تهران علی‌رغم شکست سه‌گله مقابل پرسپولیس موفق به باز کردن دروازه بیرانوند شد و مالکیت بیشتری نیز از مدعی جدی قهرمانی در این بازی داشت‌.
میدان اعدام از زمان سلطنت ناصرالدین شاه بنا شد. زمانی که تهران به‌واسطه گسترش جمعیت نیاز به توسعه پیدا کرده بود، حصار صفوی را که در همان حوالی بود خراب کردند و در محل تقاطع خیابان مولوی و خیابان دروازه غار، میدان وسیعی درست شد که بساط اعدام را در آن برپا می‌کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ