سخنگوی گمرک گفت: از ساعت ۸ صبح امروز همه مرزهای ایران با عراق برای ورود زائران به سمت عراق باز شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بستن مرزهای هوایی و زمینی کشورهای غرب آفریقا به روی نیجر و گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال مداخله نظامی، سران جدید نیجر از متحدان آفریقایی خود خواستار حمایت‌ همه جانبه در برابر دشمنان شدند.
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر رسمی خود به مسکو اعلام کرد که توافق‌های خوبی برای توسعه همکاری‌ها در موضوعات سایبری و فضای مجازی و همچنین مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر و توسعه همکاری‌های همه جانبه در مرزها بین ایران و روسیه شکل گرفت.
چابهار- نخست وزیر پاکستان با تأکید بر تقویت روابط دو کشور ایران و پاکستان در همه بخش ها گفت: برای برقراری امنیت در مرزهای دو کشورها از همه ظرفیت های استفاده می شود.
مهاجرت‌های اجباری و پناهجویی‌های ناشی از بحران مناقشات مسلحانه و سیاسی که موجب مهاجرت‌های توده‌ای می‌شود، یک مسوولیت بین‌المللی است و نه مسوولیت یک‌جانبه‌ای از سوی همسایه یا همسایگان کشور‌های بحران‌زده یا بحران‌خیز. مسوولیتی که متاسفانه در بحران اخیر افغانستان به‌تن‌هایی بر دوش دولت و ملت ایران افتاد. چه زمانی که همه کشور‌های همسایه افغانستان به‌جز ایران مرز‌های خود را روی مردم افغانستان بستند و چه بعد از آنکه کمک‌ها و حمایت‌های بین‌المللی به‌دلایل مختلفی، چون ملاحظات سیاسی کشور‌های حمایت‌کننده، تحریم‌های بین‌المللی و نیز برخی ملاحظات داخلی کم و محدود شد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه طی این بازدید خطاب به رزمندگان گفت: مسئله دفاع از امنیت، سرما، گرما، ایام تعطیل و غیر تعطیل نمی‌شناسد و باید در همه حال برای حفظ آن در اوج هوشیاری و آمادگی باشیم، امری که شما عزیزان به خوبی و با هوشیاری و درایت به آن توجه دارید.
پکن از فردا (چهارشنبه) با احیای روند صدور همه نوع ویزا برای گردشگران خارجی، سرانجام مرز‌های خود را بازگشایی می‌کند.
دلیر جمعه وزیر انرژی تاجیکستان گفت: مرزها نمی‌توانند انسان‌ها را محدود کنند و نقش اب بر همه مشهود است و برای توسعه پایدار ضروری است.
آمریکا اعلام کرده که از مبارزه اوکراین برای بازگرداندن تمام اراضی خود در مرزهای شناخته شده بین المللی حمایت می کند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به گسترش دامنه ژئوپلتیکی کشورمان، گفت: امروز در حوزه ژئوپلتیک مرزهای خودمان را گسترش داده‌ایم و قصد داریم این اقتدار را در همه مرزهای آبی خودمان نشان دهیم.
وزیر کشور عراق بر لزوم کنترل مرزها با همه کشورهای همسایه تاکید کرد.
تنها زمین گلف کره شمالی که در پیونگ یانگ پایتخت این کشور درحال فعالیت است، این هفته میزبان مسابقاتی برای علاقه مندان به این بازی بود. خبرگزاری دولتی کره شمالی روز جمعه گزارش داد که فینال مسابقات گلف پاییزی در روزهای 19 و 20 اکتبر در زمین گلف پیونگ یانگ برگزار شد و برندگان جوایز و گواهینامه دریافت کردند. این مسابقه آخرین نمونه از تبلیغ کره شمالی در طول همه گیری کووید-19 است، که از سال 2020 علیرغم بسته شدن مرزهای بین المللی، زمین گلف پیونگ یانگ را برای خارجی ها تبلیغ می کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پست اینستا گرامی نوشت: امام حسین(ع) مرزها و فرق ها را بی معنا کرده و همه را از همه جای جهان در موکب عشق و حرم همدلی گردآورده است.
مهران- وزیر کشور با بیان اینکه تردد در همه مرزهای شش‌گانه به کشور عراق روان است، گفت: مشکل اتباع افغانستانی و پاکستانی در مرز شلمچه که قصد ورود به کشور عراق را داشتند، حل شد.
میراحمدی در ارتباط تصویری با شبکه خبر با بیان اینکه استمرار وضعیت فعلی قطعاً مخاطرات جدی برای امنیت سلامت زائران را در پی دارد، افزود: همه اعضای شرکت کننده در جلسه روی این موضوع اتفاق نظر داشتند و بسیار نگران بودند؛ اساس نگرانی هم، نبود آمادگی و زمینه‌ها و بستر‌های طرف عراقی در سرعت عمل پذیرش زائران، سرعت عمل در نقل و انتقالات و ناکافی بودن امکانات در آن سوی مرز، کثرت جمعیت و هوای گرم است.
رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: همه مرز‌های منتهی به معابر خروجی زایران به عراق به دلیل نگرانی از امنیت و سلامت زایران تا اطلاع بعدی بسته شد.
فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: به علت مخاطراتی که برای امنیت و سلامت زائرین به وجود آمد همه مرزها، تا اطلاع ثانوی مسدود شد و از امروز گذرنامه ویژه اربعین صادر نخواهد شد.
رییس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد اربعین با اشاره به اعمال محدودیت‌های تردد در محور‌های منتهی به مرز‌های اربعین از همه زائران درخواست کرد که فعلا به سمت مرز‌های عراق حرکت نکنند.
رییس ستاد اربعین حسینی گفت: اساس نگرانی عدم آمادگی و زمینه‌ها و بستر‌های طرف عراقی در سرعت عمل پذیرش زائرین، سرعت عمل در نقل و انتقالات و ناکافی بودن امکانات در آن سوی مرز، از طرف دیگر کثرت جمعیت و هوای گرم؛ همه این‌ها دست به دست هم داده که ما را بر خلاف میل خودمان و جمع حاضر در جلسه به این نتیجه برساند که، چون امنیت و سلامت عموم زائرین عزیز برای ما خط قرمز است نتیجه بر این شد که کلیه مرز‌های منتهی به معابر خروجی زائرین به عراق، تا اطلاع ثانوی مسدود شود
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: همه مرزهای منتهی به معابر خروجی زائران به عراق به دلیل نگرانی از امنیت و سلامت زائران تا اطلاع بعدی بسته شد.
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: همه مرزهای منتهی به معابر خروجی زائران به عراق به دلیل نگرانی از امنیت و سلامت زائران تا اطلاع بعدی بسته شد.
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: همه مرزهای منتهی به معابر خروجی زائران به عراق به دلیل نگرانی از امنیت و سلامت زائران تا اطلاع بعدی بسته شد.
رئیس ستاد اربعین کشور گفت: از همه زائران خواهش می‌کنم که زائران سفر خود را زودتر آغاز کنند. طول سفر را کوتاه کنند و از مرزهای جدید مثل مرز باشماق و تمرچین استفاده کنند.
وزیر خارجه سابق لبنان با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی، فریبکار و در پرونده ترسیم مرزها به دنبال اتلاف وقت است، تأکید کرد با وجود حمایت های همیشگی آمریکا از این رژیم، حل مشکلات دشوار است.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به روزنامه واشنگتن پست گفت: کشورهای غربی باید مرزهای خود را به روی همه روس‌ها ببندند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ