وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد که در نتیجه اقدامات آمریکا، آسیب های بخش نفت و گاز سوریه از سال ۲۰۱۱ تا اواسط سال جاری بالغ بر ۱۰۷ میلیارد دلار بوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دولت سوریه اعلام کرد که بر اثر وقوع انفجار در منطقه سیده زینب (س) در حومه دمشق ۵ نفر شهید و ۷ تَن زخمی شدند.
پسکوف در مصاحبه با شبکه «راشاتودی» گفت: «روسیه به تلاش‌های خود برای کمک به جمهوری عربی سوریه و بازگرداندن این کشور به جمع کشور‌های عربی ادامه خواهد داد».
وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی نوشت: ابتکارعمل در دیپلماسی پویا و چندوجهی جمهوری اسلامی ‎ایران می‌تواند چشم‌انداز پایان چالش‌های اساسی را برای کل منطقه ترسیم کند.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قبل در برقراری روابط با کشورهای منطقه، همسایه و محور مقاومت کم کاری داشت، درباره سوریه سیاست فشل را پیگیری کرد و تقریبا در این مسیر گامی برنداشت.
اردستان-امام جمعه اردستان گفت: سفر رئیس جمهور ایران به سوریه، نمونه روشن و واضح از دیپلماسی فعال دولت است.
یک کارشناس سیاسی گفت: لازم است مدیران شرکت‌های اقتصادی خصوصی و دولتی در سفر رییس جمهور به سوریه به صورت پر رنگ حضور داشته و در ملاقات‌ها به طرف سوری معرفی شوند.
قرچک- معاون امنیتی وزیر کشور گفت: شهید حیدری و همرزمانش بنا به دعوت رسمی دولت سوریه برای کمک تخصصی و مستشاری به این کشور اعزام شدند، اما به دست خبیث‌ترین انسان‌های روی کره زمین به شهادت رسید
«فیصل بن فرحان» در سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که رسیدگی به بحران پناهجویان و فاجعه زلزله در سوریه باید از طریق گفتگو با دمشق صورت گیرد.
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفت: آمریکا پس از تعلل ۹ روزه، معافیت تحریمی سوریه را اعلام کرد وتبعیض در کمک به مردم زلزله‌زده سوریه و ترکیه یک نوع سقوط و انحطاط انسانی و اخلاقی بود.
وزیر حمل و نقل دولت پیشبرد امور لبنان به استقبال گرم بشار اسد از هیئت لبنانی اشاره کرد و سوریه را شریان حیاتی بخش حمل و نقل لبنان دانست.
دولت سوریه در حال ارسال کمک و کاروان های امدادی به مناطق زلزله زده ادلب است.
دولت سوریه اعلام کرده که آماده است تا کمک های بشردوستانه را به همه مناطق این کشور ارسال کند.
دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پی وقوع زلزله در سوریه در پیامی به رئیس جمهوری این کشور با دولت و ملت سوریه ابراز همدردی کرد.
رئیس جمهور گفت: ایران همواره در روزهای سخت کنار ملت و دولت سوریه بوده و اکنون نیز برای امدادرسانی فوری به زلزله‌زدگان سوریه‌ای آمادگی دارد.
وزیر امورخارجه با بیان اینکه با دولت‌ها و ملت‌های ترکیه و سوریه ابراز همدردی می‌کنم، گفت: آماده هرگونه مساعدت هستیم.
وزیر امورخارجه با بیان اینکه با دولت‌ها و ملت‌های ترکیه و سوریه ابراز همدردی می‌کنم، گفت: آماده هرگونه مساعدت هستیم.
وزارت خارجه سوریه اقدام دولت آمریکا مبنی بر تحریم بخش بهداشت این کشور را محکوم کرد و خواستار اقدام بین المللی برای توقف اقدامات خصمانه واشنگتن شد.
مسئولان ترکیه با بیان اینکه حملات زمینی به شمال سوریه به زودی آزاد خواهد شد، گفتند که احتمال دارد در جلسه امروز هیئت دولت در این مورد تصمیم گیری شود.
دولت سوریه جنایت های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و اقدامات تحریک آمیز شهرک نشینان صهیونیست در قدس اشغالی و مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد.
دولت سوریه ضمن اعلام حمایت از دولت و ملت ایران، بر مخالفت خود با دخالت خارجی در امور داخلی ایران تاکید کرد.
«مولود چاووش اوغلو» گفت: برای تحقق صلح در سوریه باید با دمشق وارد مذاکره شویم و بدون آشتی دولت سوریه با گروه‌های مخالف دمشق، تحقق ثبات در این کشور ممکن نیست.
یک منبع آمریکایی گفته است که دولت بایدن از چند طریق به ایران پیام داده که به‌دنبال تشدید درگیری‌ها در سوریه نیست.
رئیس اداره اطلاعات ستاد کل روسیه از بخشی از کارشکنی های آمریکا در مسیر جلوگیری از رسیدن سوریه به ثبات پرده برداشت.
وزارت خارجه سوریه امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای از دولت فرانسه خواست به مسئولیت های خودش در راستای جلوگیری خونریزی بیشتر در سوریه پایبند باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ