معاون اول قوه قضائیه گفت: وکلا برای شناخت مفسدین اقتصادی و به خصوص شناسایی دانه درشت‌ها باید به دستگاه قضائی کمک کنند که این از رسالت‌های یک وکیل در تزار انقلاب است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه با اشاره به آغاز کار وکلای تخصصی تا دو ماه آینده گفت: تعداد قبولی‌های آزمون ۱۴۰۲ مرکز وکلا مشخص نیست.
رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: کانون وکلا به صورت غیرقانونی آزمون برگزار می‌کند که این کار تفسیر به رأی است و جلوی قانون‌شکنان می‌ایستیم.
یکی از وکلای نیلوفر حامدی درباره روحیه او پس از ۲۵۰ روز بازداشت موقت، می‌گوید: «در همان ملاقات حضوری هم موکلم با روحیه بسیار قوی، مصرانه تاکید داشت که هیچ فعالیتی خارج از حرفه خبرنگاری نکرده است و همه فعالیت‌هایش در چارچوب قانون بوده است.»
یازدهمین جلسه دادگاه تجدید نظر حمید نوری در حالی برگزار شد که وکلای وی از یک اتفاق غیر قانونی و شوک‌آور در روند تحقیقات پرونده پرده برداشتند.
شهاب میرلوحی، وکیل الهه محمدی گفت: صرفا پس از قرائت کیفرخواست، سوالاتی درباره موضوع پرونده از خانم محمدی پرسیده شد که ایشان پاسخ دادند و در نهایت ختم جلسه اول اعلام و مقرر شد تاریخ جلسه بعدی متعاقبا اعلام شود. در پایان هم هرچقدر ما درخواست کردیم که توضیحاتمان را به سمع و نظردادگاه برسانیم، متاسفانه هیچ فرصتی به ما داده نشد.
جویجری تصریح کرد: استفاده کروات مساله غیر قانونی و یا غیر شرعی یا غیر عرفی نیست؛ و کاملا در جامعه وکلا یا جامعه مهندسان رایج است و عرف مجامع تخصصی است.
رئیس اسکودا گفت: «مردم امروز گرفتاری دارند و با دغدغه بیکاری، معیشت، اجاره مسکن و گرانی مواجه هستند. امروز دلار باز هم بالا رفت. مسئولان باید به این مسائل فکر کنند. ما به‌عنوان نهاد وکالت هرجا غیرقانونی عمل شده و به کسی ظلم شود آمادگی کامل برای دفاع از حقوق مظلومین را داریم و براساس آنچه در وظایف قانونی ما مشخص شده است برای معاضدت، مشاورت و وکالت انجام وظیفه می‌کنیم اتحادیه نیز با تمام قدرت در این حوزه حرکت می‌کند.»
معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر این گزاره که اختلاف‌افکنی میان مرکز وکلا و کانون‌های وکلا خیانت به نظام است، گفت: تذکر به کسی که حجاب او درست نیست وظیفه آحاد مردم است.
جدایی کانون وکلا و مرکز وکلا فقط آفت دارد
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: ما تحقیق و تفحص از کانون وکلای دادگستری را در دستورکار داریم که امیدواریم به زودی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس این موضوع را تصویب کند.
ما در اجرای عدالت و دادرسی عادلانه و منصفانه، در کنار قوه محترم قضائیه هستیم، نه در مقابل آن. نهاد وکالت و نهاد قضاوت دو بال فرشته عدالت هستند. ما با هیچ تفسیری که این دو رکن را در مقابل یکدیگر قرار دهد همدل نیستیم.
غرض از استقلال کانون‌های وکلا قطعا حفاظت از حقوق شهروندان در برابر نهاد قدرت و از طرف دیگر حمایت از حق دفاع وکیل در برابر قدرت دستگاه قضایی بود. برای مردمی که آگاهی از قوانین و تفسیر آن‌ها ندارند، حضور افرادی متخصص در حوزه قوانین که بتوانند از حقوق آن‌ها در آنچه در محاکم می‌گذرد و همچنین در برابر قدرت موجود در این قوه حاکمه دفاع و محافظت کنند، موضوعی غیرقابل انکار است.
رافا یوسته، از مدیران بلندپایه بارسا، به اعضای باشگاه تضمین داد که قضیه بارساگیت تهدیدی برای باشگاه کاتالان نخواهد بود.
تیم حقوقی دنی آلوز، ستاره سابق بارسلونا، درخواستی را برای آزادی مشروط این بازیکن تقدیم دادگاه کردند.
برنامه‌های مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده برای برگزاری نخستین المپیاد ورزشی تشریح شد.
حمله رئیس مرکز وکلا قوه‌قضائیه به تاج و فوتبالی‌ها
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: مرکز وکلای دادگستری باید قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را مدنظر داشته باشد و نیازی به برگزاری مصاحبه علمی از داوطلبان است.
بر اساس تبصره ماده۴۸ قانون آئین دادرسی کیفری، در برخی جرائم سیاسی و امنیتی، متهمان صرفا مجاز به انتخاب وکیل ازمیان وکلای مورد تایید رئیس قوه قضائیه هستند، موضوعی که برخی به آن اعتراض دارند.
روزنامه جوان نوشت: وکلای خانواده مرحومه امینی باید توجه داشته باشند که اگر با اقدامات حاشیه‌سازی و خلاف‌گویی او خساراتی متوجه موکل خود کنند، مسئول خواهند بود.
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامی که کانون وکلا انجام داده و انحصاری که وجود دارد، نمی‌گذارد کسانی که در آزمون شرکت کرده اند، قبول شوند. این انحصار باید شکسته شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اختلاف نظر بین مجلس و قوه قضائیه درباره نمره آزمون کانون وکلا با ارائه استفساریه‌ای رفع می‌شود.کانون وکلا باید قانون را به طور جدی اجرا کند.
رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه آخرین وضعیت اعلام نتایج مرکز وکلای قوه قضاییه را تشریح کرد.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: کانون وکلا، قانون مجلس درباره تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را اجرایی نمی‌کند و مجلس باید اقدام جدی کند.
دکتر حسینی ایجی سخنگوی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در خصوص طرح اصلاح قانون استفاده بعضی دستگاه ها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی بیانیه‌ای صادر کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ