رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اختلاف نظر بین مجلس و قوه قضائیه درباره نمره آزمون کانون وکلا با ارائه استفساریه‌ای رفع می‌شود.کانون وکلا باید قانون را به طور جدی اجرا کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در جلسه عصر امروز کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، اعضای هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد کانون‌های وکلای دادگستری انتخاب شدند.‌
معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه اعلام کرد که آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری در انطباق با قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار قرار دارد.
رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: کانون وکلا به صورت غیرقانونی آزمون برگزار می‌کند که این کار تفسیر به رأی است و جلوی قانون‌شکنان می‌ایستیم.
عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس گفت: مبنای عملکرد کانون وکلا باید قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار باشد. لجبازی کانون وکلا در برابر اجرای این قانون اصلاً معنی ندارد.
ساختمان کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان روز جمعه دوم تیر ماه جاری با حضور رئیس اسکودا، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و جمعی از مقامات قضایی این استان افتتاح شد.
ساختمان کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان روز جمعه دوم تیر ماه جاری با حضور رئیس اسکودا، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و جمعی از مقامات قضایی این استان افتتاح شد.
ابراهیم کیانی سخنگوی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت: پیشتر مهلت ثبت‌نام در آزمون وکالت ۱۴۰۲ تا امروز جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه اعلام شده بود که با تمدید پنج روزه آن، متقاضیان تا ۲۷ اردیبهشت فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.
رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس به بیان توضیحاتی درباره دلایل ارائه شده از سوی کانون وکلا برای برگزار نکردن دوره های کارآموزی پرداخت.
جویجری تصریح کرد: استفاده کروات مساله غیر قانونی و یا غیر شرعی یا غیر عرفی نیست؛ و کاملا در جامعه وکلا یا جامعه مهندسان رایج است و عرف مجامع تخصصی است.
رئیس اسکودا گفت: «مردم امروز گرفتاری دارند و با دغدغه بیکاری، معیشت، اجاره مسکن و گرانی مواجه هستند. امروز دلار باز هم بالا رفت. مسئولان باید به این مسائل فکر کنند. ما به‌عنوان نهاد وکالت هرجا غیرقانونی عمل شده و به کسی ظلم شود آمادگی کامل برای دفاع از حقوق مظلومین را داریم و براساس آنچه در وظایف قانونی ما مشخص شده است برای معاضدت، مشاورت و وکالت انجام وظیفه می‌کنیم اتحادیه نیز با تمام قدرت در این حوزه حرکت می‌کند.»
ما با الحاق موافقیم که مرکز مشاوران زیر مجموعه کانون وکلا قرار گیرد و در همه جای دنیا هم یک نهاد وکالت بیشتر وجود ندارد ولی با این موضوع که بخواهد استقلال مان زیر سوال رود، مخالفیم.
جدایی کانون وکلا و مرکز وکلا فقط آفت دارد
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: ما تحقیق و تفحص از کانون وکلای دادگستری را در دستورکار داریم که امیدواریم به زودی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس این موضوع را تصویب کند.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: ما تحقیق و تفحص از کانون وکلای دادگستری را در دستورکار داریم که امیدواریم به زودی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس این موضوع را تصویب کند.
ما در اجرای عدالت و دادرسی عادلانه و منصفانه، در کنار قوه محترم قضائیه هستیم، نه در مقابل آن. نهاد وکالت و نهاد قضاوت دو بال فرشته عدالت هستند. ما با هیچ تفسیری که این دو رکن را در مقابل یکدیگر قرار دهد همدل نیستیم.
نایب رییس اسکودا از برگزاری آزمون وکالت کانون های وکلا در ۱۳ مردادماه سال آینده خبر داد.
معاون اول قوه قضائیه از کانون های وکلا و مدیر مرکز وکلای قوه قضاییه خواست وکلای موضوع تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری را افزایش دهند.
صویب تبصره ۴۸ ق.آ.د.ک. پیشنهاد قوه قضائیه به مجلس نبوده و الان هم بر ادامه اجرای آن اصرار نداریم؛ ولی برای اصلاح آن حتما" باید راجع به تعارض اهمیت رویت معدودی از اسناد بعضی از پرونده‌ها با صلاحیت بعضی وکلا راه‌حل ارائه کرد. از ارائه طریق برای بهبود مدیریت رابطه ضابط و قاضی هم استقبال کردند.
همدان یکی از کانون‌های فرونشست در ایران است و سال‌هاست که درباره آن هشدار داده می‌شود. دو دشت بزرگ در این استان به دلیل برداشت‌های غیراصولی آب خشک شده و مشکلات و معضلات دیگری که بحران‌های آبی در این شهر را تشدید کرد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: آزمون‌ها سال ۹۹ و ۱۴۰۰ کانون وکلا بر اساس قراردادی که با سازمان سنجش بسته شده است، بر اساس تراز بود چرا که سازمان سنجش راهی جز ملاک قرار دادن نمره تراز ندارد، از این رو باید فضای انحصاری شکسته شود.
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامی که کانون وکلا انجام داده و انحصاری که وجود دارد، نمی‌گذارد کسانی که در آزمون شرکت کرده اند، قبول شوند. این انحصار باید شکسته شود.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: کانون وکلا، قانون مجلس درباره تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را اجرایی نمی‌کند و مجلس باید اقدام جدی کند.
مراسم تحلیف کارآموزان وکالت در کانون وکلای دادگستری کرمانشاه با حضور رئیس و نایب‌رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا برگزار شد.
روز گذشته آگهی آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری سال ۱۴۰۱ (مربوط به نوبت پذیرش سال ۱۴۰۰) در سایت سازمان سنجش منتشر شد. زمان شروع ثبت نام در این آزمون، از روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ تا روز چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ اعلام شده است و آزمون روز پنجشنبه ۳۰ تیر برگزار می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ