رئیس جمهور در نشست خبری گفت: همکاری ما با روسیه راهبردی است و در حوزه‌های تجاری، انرژی و هوا و فضا همکاری داریم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بدو ورود به مسکو با بیان اینکه دوران جهان تک قطبی به پایان رسیده است، گفت: ایران و روسیه در تامین امنیت بین‌المللی همکاری می‌کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در دیدار با معاون صنایع هوانوردی وزیر صنعت روسیه، توسعه فناوری در صنعت حمل و نقل را موضوعی بسیار مهم و راهبردی برشمرد.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و آندری لیپوف رئیس رگولاتوری فدراسیون روسیه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نشست مشترکی در تهران برگزار کردند.
ابوترابی‌فرد، در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به بیانیه پایانی گفتگو‌های راهبردی وزرای خارجه روسیه و کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس، مطرح کرد: با توجه به روابط راهبردی و استراتژیک تهران و مسکو و منشور سازمان شانگ‌های در مورد احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور‌های عضو انتظار جدی ملت عزیز ایران و ملل مسلمان منطقه از مسکو تصحیح و اصلاح عاجل موضع اخیر است.
ایران نوشت: اگر دستگاه دیپلماسی کشورمان مطابق آنچه بار‌ها از سوی رئیس‌جمهور خواسته شده، با تبیین درست ماجرا، افکار عمومی را در این‌باره آگاه سازد، طبیعتاً تبلیغات علیه روابط راهبردی که برای رفع مؤثر تحریم‌ها صورت می‌گیرد، توفیق نخواهد داشت؛ بنابراین اگر قرار به احضار سفیری برای اعتراض به بیانیه مشترک کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس هم باشد، این سفیر امارات است که باید در اولویت قرار گیرد؛ فرایندی که اصلاح آن، هشیاری و تلاش بیشتر دست‌اندرکاران امر را می‌طلبد.
وزیر امور خارجه در واکنش به بیانیه گفتگو‌های راهبردی روسیه و شورای همکاری خلیج فارس در مسکو و طرح ادعا درباره جزایر سه‌گانه ایرانی تصریح کرد: بر سر استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی ایران، با هیچ طرفی تعارف نداریم.
صبح امروز سفیر فدراسیون روسیه از سوی علیرضا عنایتی دستیار وزیر و مدیر کل خلیج فارس به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به مطالب مندرج در بیانیه پایانی ششمین دور گفتگو‌های راهبردی وزرای خارجه روسیه و کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس به سفیر روسیه در کشورمان ابلاغ شد.
وزیر دفاع گفت: برخی خبرها پایه و اساس ندارد. ما ارتباطمان با روسیه مانند سایر کشورها راهبردی است و در بخش‌های مختلف همکاری داریم.
وزیر دفاع درباره ساخت ناوشکن‌هایی شبیه به ناوشکن دنا در آینده گفت: تحویل شناورها با توانمندی‌های بالاتر در آینده ادامه خواهد داشت.
ودانت پاتل: ایران بیش از ۴۰۰ پهپاد در اختیار روسیه قرار داده است که بیشتر از نوع شاهد هستند و روسیه از بیشتر این پهپاد‌ها برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های مهم در اوکراین استفاده کرده است.
یادداشت تفاهم همکاری سه جانبه بین صندوق توسعه حمل و نقل ایران، شورای هماهنگی حمل و نقل اوراسیایی و مرکز توسعه اقتصادی کشورهای مشترک المنافع (CIS) در مسکو به امضا رسید.
وزیر اطلاعات با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به چین گفت: نگاه به شرق و حضور فعال و راهبردی ایران با کشورهای همسایه، چین و روسیه، دشمن را به هراس انداخته است.
روزنامه کیهان نوشت: شاید این مکر خدا باشد که نظم غیرآمریکایی جهان آینده را آمریکا به دست خودش و با تلاش‌های امروزش شکل دهد؛ مانند آن گورکنی که برای کندن زمین با تمام توان تلاش می‌کرد، اما نمی‌دانست سرانجام خودش داخل این گور خواهد خوابید.
«چندین سال است که مدام می‌گوییم با روسیه روابط استراتژیک داریم درحالی که روس‌ها هیچ وقت این کلمه را به کار نبردند. چرا به کار نمی‌برند؟ برای آنکه اصلا قائل به چنین سطحی از روابط با ایران نیستند. اینکه ایران و روسیه دو قرارداد با هم امضا کرده‌اند و همکاری دفاعی خوبی هم در سوریه داشته‌اند را نمی‌توان روابط استراتژیک نامید. روابط ایران با روسیه حتی در حد شراکت راهبردی نیست چه برسد به اتحاد استراتژیک.»
رئیس جمهور با اشاره به افزایش تعاملات دیپلماتیک تهران و مسکو، بر ضرورت شکل‌گیری و تقویت همکاری‌های راهبردی اقتصادی ایران و روسیه تاکید کرد.
رئیس مرکز همکاری‌های تخصصی و مطالعات راهبردی بین‌المللی وزارت ارتباطات با تشریح همکاریهای ارتباطی با دو کشور کره جنوبی و روسیه، چشم انداز روابط آتی را مثبت ارزیابی کرد.
وزیردفاع آمریکا گفته است که تلاش های مسکو برای جلب حمایت کشورهایی مانند ایران و کره شمالی چالش های امنیتی جدیدی را برای ایالات متحده و متحدانش ایجاد کرده است.
همچنین محمد زیار، مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا از ایران و میخائیل سیلانتیف، مدیرعامل شرکت دولتی پرومسی ریوایمپورت روسیه نیز تفاهم‌نامه همکاری برای اجرای پروژه‌های EPC خطوط لوله انتقال فرآورده منعقد کردند.
ایران و روسیه در شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی با هدف گسترش روابط دو کشور چهار سند همکاری امضا کردند.
اوجی گفت: وزارت نفت به عنوان متولی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور افزون بر تلاش برای گسترش همکاری‌های راهبردی در حوزه‌های مختلف انرژی، از همکاری شرکت‌های ایرانی و روسی حمایت می‌کند
رئیس جمهور روسیه در دیدار با رئیس جمهور کشورمان، گفت: کار بر روی توافقنامه همکاری جدید بین روسیه و ایران در مراحل پایانی خود قرار دارد.
دومین نشست کمیته فنی گردشگری ایران و روسیه با موضوع لغو روادید برای سفر گردشگران گروهی دو کشور برگزار و پروتکل یا صورتجلسه این کمیته امضا شد.
یک مقام ارشد آمریکا در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره خیام مدعی شده تعمیق روابط روسیه و تهران، تهدیدی علیه جامعه بین‌الملل است.
به نظر می‌رسد نگاه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به کشور‌های آسیای میانه و تلاش برای تعاملات سیاسی با کشور‌های غرب آسیا و البته همکاری بلندمدت با کشور‌هایی مثل روسیه و ونزوئلا که در جبهه علیه آمریکا تعریف می‌شوند، راهبردی است که در دولت سیزدهم در پیش گرفته شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ