صبح امروز سفیر فدراسیون روسیه از سوی علیرضا عنایتی دستیار وزیر و مدیر کل خلیج فارس به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به مطالب مندرج در بیانیه پایانی ششمین دور گفتگو‌های راهبردی وزرای خارجه روسیه و کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس به سفیر روسیه در کشورمان ابلاغ شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه مولداوی، سفیر روسیه در این کشور را جهت ادای پاره‌ای توضیحات درباره ادعای فعالیت جاسوسی مسکو در مولداوی، احضار خواهد کرد.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه پیشین ایران در سخنرانی در خانه اندیشمندان علوم انسانی گفت: ما خیال می‌کنیم که روسیه رفیق استراتژیک ماست، اما این استراتژیک با استراتژیکی که ما فکر می‌کنیم فرق می‌کند! شما اگر دنبال اتحاد دائمی باشید اشتباه کردید و در چاله می‌افتید. ضد آمریکایی بودن خوب است، ولی نه اینکه تبدیل شود به هدف اول منافع ملی ما. چین به روسیه اسلحه نمی‌دهد، چون اتحادی وجود ندارد. این ما هستیم که می دویم زیر سنگ تا سنگ بخورد به سرمان! چین چنین کاری نمی‌کند چون تصور صحیح دارد، ادراک درست دارد. اصلا بد و خوب نداریم در دنیا. من اصلا ضد روس نیستم، ۲۸ سفر به روسیه داشتم در زمان وزارتم. معتقدم ضد روس بودن برای ایران خطرناک است، همان طور که ضد آمریکا بودن برای ایران خطرناک است. منبع: جماران
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ایالات متحده و متحدان آن قصد دارند از ناتو به عنوان ابزار اصلی هژمونی در امور جهانی، بازدارنده سایر مراکز نظم جهانی چند قطبی در حال ظهور استفاده کنند.
به دنبال مطالب مندرج در بیانیه پایانی ششمین دور گفتگوهای راهبردی وزرای خارجه روسیه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس سفیر فدراسیون روسیه به وزارت امور خارجه احضار شد.
سفیر مولداوی در مسکو از سوی وزارت امور خارجه روسیه احضار شد.
وزارت خارجه روسیه علاوه بر احضار سفیر آمریکا, سفرای انگلیس و کانادا را به دلیل دخالت فاحش در امور داخلی این کشور احضار کرده است.
وزارت خارجه روسیه علاوه بر احضار سفیر آمریکا, سفرای انگلیس و کانادا را به دلیل دخالت فاحش در امور داخلی این کشور احضار کرده است.
به گفته مدیرکل امور بین‌الملل وزارت ورزش و در راستای سفر وزیر ورزش روسیه به ایران، قرار است زورخانه‌ای در این کشور تاسیس شود.
وزارت امور خارجه لتونی امروز با اعلام قطع روابط با مسکو، از سفیر روسیه در ریگا خواست تا ۵ اسفند ماه خاک این کشور را ترک کند.
یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه به سفیر جدید آمریکا در این کشور تاکید کرد که از گام نهادن در مسیر اسلاف خود در جهت مداخله در امور داخلی روسیه خودداری کند.
وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که سفیر فرانسه در مسکو را احضار کرده است.
وزارت خارجه روسیه در واکنش به بازداشت شماری از شهروندان خود در اسلو، سفیر نروژ را احضار کرد.
وزارت خارجه روسیه امروز از احضار سفیر لهستان در مسکو خبر داد.
وزارت امور خارجه لهستان از احضار سفیر روسیه در ورشو درپی اصابت موشک به خاک لهستان در نزدیکی مرزهای اوکراین خبر داد.
وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که سفیر هلند در مسکو را احضار کرده است.
وزارت امور خارجه روسیه از احضار سفیر فرانسه در مسکو به دلیل تجهیز اوکراین به تجهیزات و تسلیحات نظامی خبر داد.
طبق اعلام وزارت امور خارجه آلمان، نیچایف روز یکشنبه به دلیل همه پرسی‌هایی که روسیه در دونباس در شرق اوکراین برگزار کرد، احضار گردید.
وزارت امور خارجه آلمان از احضار سفیر روسیه در این کشور به دلیل اقدام مسکو در الحاق مناطق جدید به خاک خود خبر داد.
وزارت امور خارجه ایتالیا، سفیر روسیه در این کشور را احضار کرد.
وزارت امور خارجه بلغارستان به همه شهروندان خود توصیه کرد که فورا خاک روسیه را ترک کنند. از آن‌ها خواسته شد تا با توجه به شرایط پیچیده سفر از همه وسایل نقلیه ممکن استفاده کنند.
وزارت امور خارجه روسیه از احضار سفیر کانادا در مسکو در اعتراض به حمله فردی ناشناس به سفارت روسیه در اوتاوا خبر داد.
اگر وزارت امور خارجه کشورمان با سفیر روسیه به خاطر گستاخی‌های دو سال اخیرش برخورد لازم را می‌کرد، اکنون سفیر انگلیس به خود اجازه نمی‌داد مرتکب این گستاخی نسبت به مردم ایران شود. این دو سفیر اکنون دو عنصر نامطلوب هستند و وزارت خارجه ما حق دارد با آن‌ها رفتاری کند که معمولاً با عناصر نامطلوب می‌نمایند.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام حضور سفیر روسیه در واشنگتن در این وزارتخانه، مدعی شد که به وی درباره تشدید جنگ در اوکراین هشدار داده شده است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه رویکرد متناقض دولت آمریکا در مداخله در امور داخلی سایر کشورها را هدف انتقاد قرار داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ