وزارت خارجه روسیه نسبت به اقدام عناصر وابسته به غرب در بدنام کردن روسیه هشدار داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ ای اعلام کرد: روسیه آماده است تا نشست سه‌جانبه‌ای را با حضور وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو برگزار کند.
رییس‌جمهور روسیه در رایزنی امروز خود با نخست‌وزیر ارمنستان گفت: آماده‌ایم به‌تهیه پیش‌نویس پیمان صلح میان ایروان و باکو کمک کنیم.
سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه با توجه به تحولات جاری پیش‌بینی کرد امضا توافق صلح میان باکو و ایروان به زودی صورت گیرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز خبر داد: مسکو از همه ابزارها برای عادی‌سازی روابط میان ایروان- باکو استفاده می‌کند.
ایروان پیشنهاد روسیه را برای برگزاری نشست سه جانبه ارمنستان، روسیه و آذربایجان در مسکو در ۲۵ ماه می پذیرفته است.
سخنگوی دفتر ریاست‌ جمهوری روسیه (کرملین) امروز در نشستی خبری به مذاکرات صلح میان ایروان و باکو به‌میزبانی آمریکا واکنش نشان داد.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که ایروان و باکو با رعایت موافقت‌نامه‌های صورت گرفته می توانند به حل بحران قره‌باغ کمک کنند.
در دیدار وزرای خارجه روسیه و ارمنستان پیرامون مسائلی از جمله عادی سازی روابط میان باکو و ایروان و درگیری‌ ها در قره باغ گفتگو شد.
روسیه به ارمنستان درباره تایید اساسنامه دیوان کیفری بین‌المللی و پیوستن رسمی به توافق‌نامه رم، هشدار داد.
احتمال جنگ دوباره میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بالا گرفت/ باکو: ایروان محموله‌های نظامی از ارمنستان به قره‌باغ منتقل کرده / حضور ۱۰ هزار نیروی حافظ صلح روسی در منطقه یک نگرانی جدی است
وزیر خارجه روسیه امروز در نشست خبری مشترک با بایراموف گفت: با حضور طرف‌های خارجی در مذاکرات ایروان و باکو مخالفتی نداریم.
یک کارشناس حوزه اوراسیا گفت: جمهوری آذربایجان به خوبی می‌داند خط قرمز اعلامی از سوی رهبر انقلاب در مورد عدم تغییر مرز‌های بین المللی مهمترین مانع برای تحقق کریدور زنگزور به شمار می‌رود؛ بنابراین باکو با ایجاد این قائله در خصوص سفارت و با کاهش سطح روابط دیپلماتیک با ایران به دنبال استفاده از فرصت‌ها به منظور پیشبرد اهداف خود در منطقه است.
شعیب بهمن پژوهشگر مسائل روسیه در توییتی نوشت: جای متهم و مدعی نباید عوض شود... این خانم اصالتا اهل جمهوری آذربایجان است، اما شهروند ایران محسوب می‌شود.
وزیر امور خارجه روسیه گفت که اگر جمهوری آذربایجان و ارمنستان از مذاکره و برقراری گفتمان خودداری کنند، درگیری‌ها در منطقه مورد مناقشه تشدید خواهد شد.
در نوامبر۲۰۲۰، ایروان و باکو پس از بیش از یک ماه درگیری شدید بر سر ناگورنو- قره باغ، که در داخل مرز‌های بین‌المللی به رسمیت شناخته‌شده آذربایجان قرار دارد، اما از دهه۱۹۹۰ در اختیار نیرو‌های ارمنستان بوده است، یک توافق آتش‌بس با حمایت مسکو امضا کردند. پس از یک رشته شکست در میدان نبرد، ارمنستان با واگذاری کنترل بخش‌هایی از این سرزمین موافقت کرد و متعهد شد که «ایمنی ارتباطات حمل‌ونقلی» را بین سرزمین اصلی آذربایجان و قلمرو آن کشور در نخجوان از طریق منطقه سیونیک - که این دو را از هم جدا می‌کند - «تضمین کند، البته با نگاهی به سازماندهی تردد بدون مانع شهروندان، وسایل نقلیه و بار در هر دو جهت».
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد مسکو هر اقدامی که برای حل و فصل مناقشات میان ایروان و باکو لازم باشد، انجام می دهد.
رئیس جمهور روسیه با رد ادعای همتای فرانسوی خود علیه کشورش به سران ارمنستان و جمهوری آذربایجان پیشنهاد برگزاری نشست سه‌جانبه در خصوص مناقشات قره باغ را ارائه کرد.
رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان درباره وضعیت مرزهای این کشور با جمهوری آذربایجان گفتگو کرد.
رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان درباره وضعیت مرزهای این کشور با جمهوری آذربایجان گفتگو کرد.
سخنگوی کرملین از تماس تلفنی رئیس جمهور روسیه با نخست وزیر ارمنستان درباره تحولات تازه بین باکو و ایروان و تلاش‌ها برای تنش‌زدایی خبر داد.
وزیر امور خارجه آمریکا امروز در سخنانی تأکید کرد: روسیه می‌تواند در برقراری آرامش میان باکو و ایروان نقش‌آفرینی کند.
وزارت امور خارجه روسیه از مقامات جمهوری آذربایجان و ارمنستان خواست خویشتندار باشند و اختلافات را از طریق مذاکره حل و فصل کنند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد که کشورش می‌کوشد تا با هماهنگی باکو و ایروان، مسیر ارتباطی در قفقاز جنوبی باز بماند.
کاخ کرملین از گفتگوی رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر ارمنستان درباره تحولات و اوضاع قره باغ و موضوعات مربوط به تضمین امنیت در مرزهای ایروان و باکو خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ