یک تحلیلگر سیاسی در عراق از مخالفت هیأت امنیتی این کشور در آمریکا با بررسی مسائل مربوط به نیروهای حشدشعبی به ویژه بودجه اختصاص یافته به آنها خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بنا به شرحی که رفت اساسا فرمان تجارت خارجی عراق دست آمریکاست و اگر در فشارهایش بر بغداد را برای محدود کردن تجارت با ایران بالا ببرد که تحریم‌های بانکی اخیر پس از اتصال عراق به نظام مالی "سوئیفت" نشانی از آن است، عراق عملا توان مخالفت ندارد.
هم‌زمان، از «توافق موقت» یا «کم در برابر کم» سخن گفته می‌شود که ایران تاکنون با آن موافقت نکرده است؛ اما روشن است که اگر «نه برجام» عملی باشد، تضمینی برای «نه بحران» وجود ندارد و مشکل با توجه به افزایش سطح غنی‌سازی در ایران و وجود خطوط تماس بین دو طرف در سوریه و عراق و ماجراجویی‌های اسرائیل می‌تواند از کنترل خارج شود. اجتناب از بحران را شاید بتوان دلیل مخالفت آمریکا با صدور قطع‌نامه‌ای علیه ایران در جلسه آژانس در مارس گذشته دانست.
نخست‌وزیر عراق بار دیگر بر ضرورت حفظ امنیت مرزها و مخالفت قاطع با استفاده از خاک کشورش برای انجام عملیات‌های غیرقانونی تأکید کرد.
نخست‌وزیر عراق در جریان دیدار با وزیر خارجه اوکراین بر مخالفت بغداد با جنگ‌ها و درگیری‌های مسلحانه تاکید کرد.
رئیس پارلمان اردن گفت که امنیت و ثبات عراق از ستون های اصلی حفظ امنیت و ثبات در منطقه است و اردن با استفاده از خاک عراق برای حمله به کشورهای همسایه این کشور مخالف است.
وزیر امور خارجه عراق بار دیگر بر موضع سیاسی عراق مبنی بر مخالفت با هر گونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
تحلیلگر سیاسی عراقی معتقد است که آمریکا از همکاری عراق با چین راضی نیست و واشنگتن قصد دارد در مقابل پکن و همه کشورهایی که با آن همکاری می کنند، بایستد.
محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق امروز سه شنبه میزبان  نیچروان بارزانی رئیس اقلیم و هیئت همراه او بود.
وزیر امور خارجه عراق بر مخالفت قاطع بغداد با استفاده از خاک این کشور برای تهدید همسایگان تهدید کرد.
وزیر امور خارجه عراق بر مخالفت قاطع بغداد با استفاده از خاک این کشور برای تهدید همسایگان تهدید کرد.
عراق بار دیگر تاکید کرد که موضعش در قبال مساله عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ثابت است و هیچ تغییری نکرده است.
وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد: پرونده عراق حضوری قوی در نشست الجزایر خواهد داشت و تصمیماتی در مخالفت با دخالت در امور عراق گرفته خواهد شد.
رئیس ائتلاف نصر عراق، ضمن مخالفت با شرکت در ائتلاف جدید «اداره الدوله» از جریان صدر خواستار با درخواست ها برای شرکت در گفتگوی ملی این کشور شرکت کند.
سایت شفق نیوز اعلام کرد که نمایندگان پارلمان با درخواست استعفای محمد الحلبوسی از ریاست پارلمان مخالفت کردند.
نمایندگان پارلمان عراق در جلسه امروز خود با استعفای حلبوسی مخالفت کردند.
یک رسانه عراقی به نقل از برخی منابع خود مدعی شد که رئیس فدراسیون فوتبال عراق، مانع از حضور اسکوچیچ در تیم ملی این کشور شده است.
یک رسانه عراقی فاش کرد دراگان اسکوچیچ قصد داشته بعد از اخراج از تیم ملی ایران سرمربی عراق بشود اما رئیس فدراسیون فوتبال این کشور با انتخاب او مخالفت کرده است.
میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین: ما به عراق در موضوع برق، آب و ساخت گیت‌ها کمک کردیم. وقتی سفرها شروع شد مشاهده کردیم که عراق ظرفیت لازم را ندارد. با مشاهده مشکلات در مرزهای ایران، به سمت عراقی پیام داده شد که از ظرفیت گیت‌های ایران استفاده شود اما طرف عراقی با این موضوع هم مخالفت کرد.
چارچوب هماهنگی شیعی در عراق با وجود مخالفت جریان صدر، همچنان بر نامزدی «محمد شیاع السودانی» برای پست نخست وزیری در این کشور پافشاری دارد.
نماینده چارچوب هماهنگی شیعی در پارلمان عراق، خواستار برگزاری جلسات پارلمان بعد از مخالفت دادگاه فدرال این کشور با انحلال آن شد.
منابع عراقی ضمن اعلام افزایش تدابیر امنیتی در بغداد، از رد شدن درخواست جریان صدر برای انحلال پارلمان این کشور از سوی دادگاه عالی فدرال عراق خبر دادند.
شورای عالی قضایی عراق با درخواست مقتدی صدر برای انحلال پارلمان این کشور مخالفت کرد.
سیاستمدار مستقل در اقلیم کردستان عراق با اشاره به 13 پروننده جنجالی میان احزاب کُرد در این منطقه از مخالفت آنها با برگزاری انتخابات مجدد در برهه کنونی خبر داد.
یک عضو ائتلاف «فتح» اعلام کرد که اکثر نمایندگان عراقی مخالف انحلال پارلمان این کشور هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ