وزیر امور خارجه عراق بر مخالفت قاطع بغداد با استفاده از خاک این کشور برای تهدید همسایگان تهدید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
امیرعبداللهیان گفت: موضوع دوم گسترش تروریسم است که در افغانستان است. سران داعش و نیروهای کارکشته داعش از عراق سوریه و لیبی به افغانستان منتقل شدند و این یکی از چالش‌های متقابل هیئت حاکمه فعلی و طالبان در افغانستان است.
یک مقام عراقی به اخبار مربوط به معافیت تحریمی جدید آمریکا که به بغداد اجازه می دهد که هزینه گاز وارداتی از ایران را بپردازد، واکنش نشان داد.
یک مقام عراقی به اخبار مربوط به معافیت تحریمی جدید آمریکا که به بغداد اجازه می دهد که هزینه گاز وارداتی از ایران را بپردازد، واکنش نشان داد.
محمدامین حزباوی با جدایی از اردوی تیم امید راهی دوحه شد تا قراردادش با السد را نهایی کند.
وزیر خارجه عراق تاکید کرد که شرایط کنونی و قوانین موجود در این کشور به هیچ عنوان اجازه عادی‌سازی روابط با رژیم‌صهیونیستی را نمی‌دهد.
نخست وزیر عراق تاکید کرد که ایران هیچ مداخله‌ای در روند سیاسی این کشور نمی‌کند و عراق اجازه نمی‌دهد حمله‌ای از خاک این کشور علیه هیچ کشور دیگری انجام شود.
نخست وزیر عراق خواهان همکاری مردم این کشور با نیروهای امنیتی برای خنثی کردن نقشه‌های عناصر تروریست شد.
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: در سفر اخیر وزیر امور خارجه عراق، اجازه پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار از پول‌های ایران در بانکی‌های عراقی داده شد.
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: در سفر اخیر وزیر امور خارجه عراق، اجازه پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار از پول‌های ایران در بانکی‌های عراقی داده شد.
فواد حسین گفت که با امیرعبداللهیان در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین الملل و نتایج سفرش به واشنگتن که به ایران مربوط می‌شود، گفتگو کرده است.
سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نجباء عراق تأکید کرد که نباید اجازه داد نفت عراق به رژیم صهیونیستی صادر شود.
وزیر خارجه عراق در اظهاراتی گفت: «ما به کشور‌های منطقه نیازمند هستیم و در یک جزیره جدا قرار نداریم. روابط ما با عربستان سعودی قوی شده است و ما در کمیته‌های مشترک درباره روابطمان بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.»
دولت‌های متوالی عراق بعد از سال ۲۰۰۳ همواره تاکید کرده‌اند که قصد دارند روابط بسیار خوبی را با جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشور‌های همسایه داشته باشند. سیاست کلی عراق حفظ و بهبود روابط با همه کشور‌های پیرامون بود، همزمان با اینکه اجازه دخالت به هیچ کشوری برای دخالت در شوون داخلی‌اش ندهد و به هیچ کشوری اجازه ندهد که از زبان بغداد سخن بگوید. این سیاست اصلی بغداد است و به نظر من این سیاست باید مورد احترام قرار بگیرد.
سفیر سوریه در عراق اعلام کرد که بغداد پس از حدود سه سال اجازه ورود کامیون های حامل کالاهای تجاری و کشاورزی را به سوریه داده است.
معاون اول رئیس جمهور امنیت ایران و عراق را جدایی ناپذیر ارزیابی کرد و گفت: انتظار داریم دولت عراق اجازه ندهد که از خاک این کشور تهدیدی برای امنیت ایران ایجاد شود.
رهبر انقلاب با اشاره به سخنان نخست‌وزیر عراق مبنی بر اینکه طبق قانون اساسی به هیچ طرفی اجازه استفاده از خاک عراق برای برهم زدن امنیت ایران را نمی دهیم، گفتند: متأسفانه اکنون این اتفاق در برخی مناطق عراق روی می‌دهد و تنها راه‌حل آن این است که دولت مرکزی عراق اقتدار خود را به آن مناطق نیز گسترش دهد.
وزیر امور خارجه عراق بر مخالفت قاطع بغداد با استفاده از خاک این کشور برای تهدید همسایگان تهدید کرد.
وزیر خارجه عراق با خرسندی از سطح روابط دو کشور، همکاری بغداد - تهران را ضامن امنیت مشترک برشمرد و گفت: بغداد اجازه نمی‌دهد همسایگانش از منشأ خاک عراق تهدید شوند.
یکی از رهبران چارچوب هماهنگی شیعی عراق با تاکید بر از سرگیری جلسات پارلمان این کشور گفت که شرایط سیاسی کنونی عراق اجازه تاخیر در برگزاری جلسات را نمی دهد.
ریمدان- فرمانده انتظامی کل کشور گفت: در مرز شلمچه هنوز اجازه ورود عزیزان پاکستانی و اتباع افغانستانی توسط کشور عراق داده نشده است.
وزیر کشور عراق با تاکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی اجازه ایجاد خلل در مراسم راهپیمایی اربعین را نخواهیم داد، گفت: نشست های ویژه ای را درباره آمادگی برای ارائه خدمات به زائران برگزار کردیم.
وزیر امور خارجه عراق امنیت ایران و عراق را در هم تنیده دانست و تاکید کرد که کشورش اجازه تهدید جمهوری اسلامی ایران از خاک عراق را نخواهد داد.
وزیر امور خارجه عراق، امنیت ایران و عراق را در هم تنیده دانست و تاکید کرد کشورش اجازه تهدید جمهوری اسلامی ایران از خاک عراق را نخواهد داد.
نماینده پارلمان سوریه گفت که آمریکا به داعش اجازه می دهد تا فعالیت خود را در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق افزایش دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ