کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: بزودی امیر عبداللهیان وزیرامورخارجه کشورمان پیرو دعوت قبلی به ریاض سفر خواهد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران امروز (پنجشنبه) ۲۶ مرداد ماه و در سفری رسمی و در پاسخ به دعوت فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی به ریاض سفر کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به عربستان از سفارت ایران در ریاض بازدید کرد.
کنعانی با بیان این که روابط دو کشور ایران و عربستان گام به گام در حال پیشرفت است، گفت: سفر وزیر امور خارجه ایران به ریاض، ان‌شاءالله در بازه زمانی نزدیک در چارچوب دعوتی که از سوی وزیر امور خارجه عربستان انجام شده، صورت می‌گیرد.
بر اساس این گزارش وزیر امور خارجه عمان قرار است بعد از ظهر امروز با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران دیدار و رایزنی کند .
وزیر امور خارجه الجزایر به دعوت همتای ایرانی خود به تهران سفر می‌کند و با مقامات ارشد کشورمان دیدار و گفتگو می‌کند.
وزیر امور خارجه الجزایر به دعوت همتای ایرانی خود به تهران سفر می‌کند و با مقامات ارشد کشورمان دیدار و گفتگو می‌کند.
در پی سفر وزیر امور خارجه عربستان سعودی به تهران، رسانه‌های عبری در تحلیلی همگرایی اخیر تهران-ریاض را نشانه شکست سیاست‌های ضد ایرانی تل‌آویو و ناکامی در عادی سازی روابط با ریاض عنوان کردند.
در پی سفر وزیر امور خارجه عربستان سعودی به تهران، رسانه‌های عبری در تحلیلی همگرایی اخیر تهران-ریاض را نشانه شکست سیاست‌های ضد ایرانی تل‌آویو و ناکامی در عادی سازی روابط با ریاض عنوان کردند.
فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت. سفرش به تهران پس از مراسم استقبال رسمی در محوطه وزارت امور خارجه با رئیس دستگاه سیاست خارجی رایزنی می‌کند. حضور در نشست خبری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر بن فرحان به تهران است. وی قرار است در این سفر سفارت ریاض در تهران و دیگر اماکن دیپلماتیک این کشور را به طور رسمی بازگشایی کند. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان که از دی ۱۳۹۴ قطع شده بود پس از هفت سال با توافق مقامات دو کشور در چین؛ از سر گرفته شد.
فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در نخستین برنامه سفرش به تهران پس از مراسم استقبال رسمی در محوطه وزارت امور خارجه با رئیس دستگاه سیاست خارجی رایزنی می‌کند. حضور در نشست خبری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر بن فرحان به تهران است. وی قرار است در این سفر سفارت ریاض در تهران و دیگر اماکن دیپلماتیک این کشور را به طور رسمی بازگشایی کند. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان که از دی ۱۳۹۴ قطع شده بود پس از هفت سال با توافق مقامات دو کشور در چین؛ از سر گرفته شد.
کرمان- سخنگوی دولت با اشاره به سفر وزیر امور خارجه عربستان به ایران در هفته آتی و بازگشایی سفارت این کشور گفت: نگاه دولت سیزدهم زنده و فعال کردن مسیرهای همکاری سیاسی و تجاری با همسایگان است.
کرمان- سخنگوی دولت با اشاره به سفر وزیر امور خارجه عربستان به ایران در هفته آتی گفت: نگاه دولت سیزدهم زنده و فعال کردن مسیرهای همکاری سیاسی و تجاری با همسایگان است.
وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه جدید ترکیه، با تبریک انتصاب وی، ابراز امیدواری کرد همکاری‌های نزدیک دو کشور در دوره جدید ادامه و توسعه یابد.
وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با همتای جدید ترکیه‌ای خود، از او برای سفر به تهران دعوت کرد.
امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با «هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه جدید ترکیه، با دعوت از همتای خود برای سفر به تهران، لزوم شتاب بخشیدن به برنامه گسترش مناسبات دوجانبه را مورد تاکید قرار داد.
حجه لحبیب با اشاره به جایگاه کشورش در اتحادیه اروپایی گفت: بلژیک برای نزدیکی هر چه بیشتر مناسبات جمهوری اسلامی ایران و اروپا آمادگی دارد.
توافق تهران و ریاض جنب و جوش تازه‌ای در منطقه ایجاد کرده است. بدیهی است که ایران نیز امیدوار است بتواند از این دستاورد دیپلماتیک، منافع امنیتی و اقتصادی مدنظرش را به‌دست آورد. این توافق می‌تواند موجب شود که روابط میان ایران و کشور‌های عربی نظیر مصر، بحرین و امارت متحده عربی بهبود یابد.
وزیر امور خارجه کشورمان طی تماس تلفنی با وزیر امور خارجه موریتانی از وی برای سفر به تهران دعوت کرد.
یک رسانه روسی گزارش داد که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از سفر خود به ترکیه عازم سوریه خواهد شد. اسپوتنیک: وزیر خارجه ایران فردا عازم سوریه می‌شود
«فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق به رسانه‌های سعودی گفت که «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان به زودی برای گفت‌وگو درباره از سرگیری مذاکرات بین ریاض و تهران به بغداد سفر می‌کند.
«بدر بن حمدالبوسعیدی» وزیر خارجه عمان فردا (شنبه) ۲۸ آبان ماه در تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو می‌کند.
وزیر امور خارجه انگلیس که به دهلی‌نو سفر کرده است، ضمن تکرار ادعای بکارگیری پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین که بارها از سوی مقامات کشورمان رد شده است در اظهاراتی توهین‌آمیز و خلاف اصول دیپلماتیک گفت باید از ورود این فناوری‌ها به دست کسانی که او «تروریست‌» نامید جلوگیری شود.
سخنگوی انصارالله در سفر به تهران و دیدار با خاجی ضمن تشکر از حمایت‌های سیاسی و انسانی ایران از کشور و مردم یمن، گزارشی از روند اجرای توافق آتش بس موقت و چشم انداز آینده تحولات یمن ارائه کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد «فؤاد حسین» امروز به تهران سفر کرده و با مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره روابط دوجانبه و منطقه ای و مذاکرات هسته ای رایزنی می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ