حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران امروز (پنجشنبه) ۲۶ مرداد ماه و در سفری رسمی و در پاسخ به دعوت فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی به ریاض سفر کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی - پارلمانی و اقتصادی به دعوت همتای پاکستانی خود برای سفر سه روزه رسمی دقایقی پیش وارد اسلام‌آباد شد.
پیش از آرش، باغ ملی تهران اولین حاشیه را در صد روزگی توافق تهران و ریاض به خود دید. تغییر سالن نشست خبری حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان وزرای خارجه دو کشور در ۲۷ خرداد ماه باعث شد تا اصل سفر که رخداد مهمی در بن بست روابط ایران و عربستان پس از هفت سال قطع روابط به شمار می‌رفت، تحت الشعاع حاشیه‌ها قرار گیرد.
متوجه شدند هم رییس بیمارستان ایرانی است وهم رییس دپارتمان جراحی و هم رییس آن گروه جراحی و هم سه نفر از جراحان گروه. همه هم فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های ایران که در آمریکا دوره‌های تخصصی گذرانده بودند.
توضیحات ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه سفر امیرعبداللهیان به سه کشور حاشیه خلیج فارس (قطر، عمان و کویت) را در این فیلم مشاهد می‌کنید.
در آخرین برنامه سفر رئیس‌جمهور کشورمان به سه کشور آمریکای لاتین، آیت الله رئیسی و رائول کاسترو رهبر معنوی کوبا با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. در جریان این دیدار امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز حضور داشت.
وزیر امور خارجه پس از سفری سه روزه به آفریقای جنوبی و شرکت در نشست بریکس پلاس، کیپ تاون را به مقصد تهران ترک کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (سه شنبه) به منظور شرکت در نشست چهارجانبه وزرای امور خارجه ایران، فدراسیون روسیه، جمهوری عربی سوریه و جمهوری ترکیه در ارتباط با سوریه عازم مسکو شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین به اظهارات امروز امیرعبداللهیان درباره دستیابی به توافق با آمریکا بر سر موضوع تبادل زندانیان و توافق برای آزادسازی سه زندانی آمریکایی در ایران را رد کرد.
حسین امیرعبداللهیان ظهر روز سه‌شنبه ۲۴ ژانویه در سخنرانی خود در این نشست منطقه‌ای گفت: سه دهه از تلاش ۱۰ کشور برای همگرایی منطقه‌ای در این پهنه تاریخی و تمدنی گذشته و بسترهای ارزشمندی برای همکاری منطقه‌ای شکل گرفته است، هرچند کماکان فاصله قابل‌توجهی میان دستاوردها و ظرفیت‌‌‌های واقعی منطقه اکو به چشم می‌خورد.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مذاکرات دیپلماتیک با اتکا به اصول سه گانه عزت، حکمت و مصلحت نظام در دستورکار قرار گرفت.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» و «حسین امیرعبداللهیان» سه شنبه هفته آینده در مسکو با هم دیدار می کنند.
روز گذشته حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه گفت که سه روز پیش سفیر عراق در تهران به وزارت خارجه فراخوانده شده است
وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه سه شنبه در رأس هیأتی عازم عمان شد.
وزیر امور خارجه سه شنبه شب در ادامه دیدارهای خود در حاشیه نشست «بغداد - ۲»، با نخست وزیر عراق و رییس جمهور مصر دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه سه شنبه شب در ادامه دیدارهای خود در حاشیه نشست «بغداد - ۲»، با نخست وزیر عراق و رییس جمهور مصر دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه سه شنبه شب در ادامه دیدارهای خود در حاشیه نشست «بغداد - ۲» در اردن، با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن دیدار و در خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفتگو کرد.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در اجلاس بغداد - ۲ بامداد روز سه شنبه در راس هیاتی، وارد امان، پایتخت اردن شده است.
حسین امیر عبداللهیان صبح روز دوشنبه در توییتی به زبان چینی در واکنش به بیانیه مشترک چین و شورای همکاری خلیج فارس و ادعا‌های مطرح شده در آن بیانیه نسبت به جزایر سه گانه ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ نوشت: «جزایر سه گانه ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ در خلیج فارس، اجزای جدایی ناپذیر خاک پاک ایران است و به این مام میهن تعلق ابدی دارد. در ضرورت احترام به تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی تعارف نداریم.»
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: در ضرورت احترام به تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی تعارف نداریم.
امیر عبداللهیان گفت: به یکباره قطعنامه‌ای علیه ایران روی میز گذاشته شد و آمریکا و سه کشور اروپایی از آژانس سوءاستفاده سیاسی کردند. ما ضمن پایبندی به حقوق بین‌الملل و تعهدات بین‌المللی خود در برابر این تحولات، اقدام متقابل و موثر انجام می‌دهیم.
امیرعبداللهیان گفت: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند در مسائل روز‌های گذشته در ایران بدمند. هیچ مذاکره‌ای را با هیچ امتیازی به طرف آمریکایی نخواهیم داد. ارزیابی ما از پیام طرف آمریکایی این است که نه تنها [این مسئله] اولویت آن‌هاست بلکه شتاب هم دارند.
وزیر امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های پزشکی، دارو، کشاورزی، آموزش پزشکی، شیلات و ... خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تعدادی بورسیه برای دانشجویان زنگباری در ایران داشته باشیم، همچنین در حوزه تولید برق و استفاده از انرژی خورشیدی، ایران دارای تکنولوژی بالایی است و در حال حاضر تنها یک شرکت ایرانی مشغول ساخت نیروگاه سه هزار مگاواتی در جنوب عراق است که فاز اول آن تمام شده است.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ شکایت از مادر به اتهام ربودن فرزندانش/ طلاق بخاطر رفتار‌های ناشایست و پرخاشگری‌های همسر/ ماجرای قتل دو برادر به خاطر زمین/ محکوم به قصاص به زندگی برگشت/ قتل به خاطر مزاحمت برای همسر/ دستگیری عاملان توزیع مشروبات الکلی در بم/ پایان ۱۹ سال بلاتکلیفی قاتل مادر و خواهر
سه مدیر ورزش کشور شامل حمید سجادی وزیر، صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک و میرشاد ماجدی سرپرست موقت فدراسیون فوتبال، امروز در ملاقاتی حضوری پیراهن تیم ملی را به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اهدا کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ