کرمان- سخنگوی دولت با اشاره به سفر وزیر امور خارجه عربستان به ایران در هفته آتی گفت: نگاه دولت سیزدهم زنده و فعال کردن مسیرهای همکاری سیاسی و تجاری با همسایگان است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن حضور در محل وزارت خارجه عربستان سعودی با همتای خود دیدار کرد و به گفت‌وگو نشست.
در پی سفر وزیر امور خارجه عربستان سعودی به تهران، رسانه‌های عبری در تحلیلی همگرایی اخیر تهران-ریاض را نشانه شکست سیاست‌های ضد ایرانی تل‌آویو و ناکامی در عادی سازی روابط با ریاض عنوان کردند.
در پی سفر وزیر امور خارجه عربستان سعودی به تهران، رسانه‌های عبری در تحلیلی همگرایی اخیر تهران-ریاض را نشانه شکست سیاست‌های ضد ایرانی تل‌آویو و ناکامی در عادی سازی روابط با ریاض عنوان کردند.
بر اساس گزارش‌ها، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان، حاضر نشده نشست خبریِ روز شنبه در محلی برگزار شود که عکس قاسم سلیمانی بر دیوارش نصب شده بود.
تصاویری از حضور چشمگیر اهالی رسانه در آغاز کنفرانس خبری مشترک وزیر امور خارجه ایران و همتای سعودی وی را مشاهده می‌کنید.
کرمان- سخنگوی دولت با اشاره به سفر وزیر امور خارجه عربستان به ایران در هفته آتی و بازگشایی سفارت این کشور گفت: نگاه دولت سیزدهم زنده و فعال کردن مسیرهای همکاری سیاسی و تجاری با همسایگان است.
وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه عربستان سعودی در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه گروه بریکس با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان و همتای سعودی، ضمن تبریک عید سعید فطر، وزیر خارجه کشورمان دیدار اخیر وزرای خارجه ایران و عربستان و از جمله تبادل هیات‌های فنی ایران و عربستان را خوب ارزیابی کرد و افزود: همکارانم در وزارت امور خارجه و تیم اعزامی به ریاض و جده تلاش می‌کنند در موعد مقرر و قبل از ایام حج سفارتخانه و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در عربستان بازگشایی شود.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان تماس تلفنی با همتای سعودی خود، قدامات آتی مربوط به توافق اخیر دو کشور را بررسی کرد.
معاون وزیر خارجه عربستان با استقبال از حضور هیات ایرانی در ریاض و جده، آمادگی کامل وزارت امور خارجه را جهت مساعدت و ارائه کمک‌های لازم اعلام کرد.
شبکه الاخباریه با انتشار ویدئویی از دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان نوشت: وزیر امور خارجه ایران از طولانی شدن پرواز تهران به پکن گلایه کرد و وزیر امور خارجه عربستان در پاسخ به او گفت: پرواز بین ریاض و تهران فقط دو ساعت طول می‌کشد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت: قرار است برای نهایی کردن زمان و مکان دیدار با همتای عربستانی خود تا ۴۸ ساعت آینده به صورت تلفنی رایزنی و گفت و گو کنیم.
وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد که به زودی نشستی را برای آماده سازی جهت بازگشایی سفارتخانه ها با همتایان ایرانی خود برگزار خواهد کرد.
وزیر خارجه عمان در تماسی امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از توافق شکل گرفته بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، مراتب تبریک خود و دولت عمان به وزیر امور خارجه کشورمان را اعلام داشت.
«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت: «پیشتر درباره پهپاد‌های ایران هشدار داده بودیم و این پهپاد‌ها هم اکنون اوکراین را هدف قرار می‌دهند». بن فرحان به برنامه هسته‌ای ایران نیز اشاره کرد و گفت: «خواستاراحیای توافق هسته‌ای هستیم، اما با دیدی فراگیر و اینکه کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) نیز در آن مشارکت داشته باشند».
وزیر امور خارجه کشومان از آمادگی عربستان برای ادامه گفتگو با ایران خبر داد.
«فیصل بن فرحان» - وزیر خارجه عربستان - در گفتگو با شبکه العربیه در پاسخ به پرسشی در خصوص اعتراضات اخیر در ایران گفت: سیاست ثابت ما عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشور‌ها است و نمی‌خواهد در این خصوص اظهارنظر کند.
در تماس‌های تلفنی جداگانه وزیر امور خارجه عراق و وزیر امور خارجه عمان با وزیر امور خارجه کشورمان خبر آزادی حاجی بازداشت شده ایرانی در سعودی به امیرعبداللهیان اعلام شد.
وزرای خارجه عراق و عمان خبر آزادی حاجی بازداشت شده ایرانی در سعودی را به وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: همکارانم مخصوصا در اداره کنسولی با تمام توان پیگیر آزادی این شهروند ایرانی هستند، در این رابطه قول‌هایی نیز مبنی بر مساعدت از طرف عربستان دریافت کرده ایم.
وزیر امور خارجه کشورمان با خانواده خلیل دردمند، تبعه کشورمان که در مراسم حج سالجاری در مکه، بازداشت شده است دیدار کرد.
وزیر امور خارجه از پیگیری وزارت امور خارجه برای آزادی و بازگشت حاجی ایرانی بازداشت شده در عربستان خبر داد.
وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با همتای عراقی ضمن پیگیری سرنوشت یک شهروند ایرانی بازداشت شده در ایام حج در عربستان، خواستارانتقال پیام برای آزادی او شد.
وزیر امور خارجه ایران در تماس با فواد حسین وزیر خارجه عراق سرنوشت یک هموطن ایرانی بازداشت شده در ایام حج در عربستان را پیگیری و خواستار انتقال پیام برای آزادی وی شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ