عبور دمای هوا در عراق از ۵۰ درجه باعث شد تا در برخی مناطق شاهد تعطیل عمومی باشیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در ادامه ورود موج گرمای شدید به همسایه‌های غربی کشورمان، حالا خبر رسیده که دمای هوا در جنوب ترکیه از ۵۰ درجه سلسیوس عبور کرده است.
موج گرمای شدید هوا در عراق طی روزهای گذشته حالا به پایتخت این کشور رسیده و باعث شده بغداد دمای بالای ۵۰ درصد سلسیوس را تجربه کند.
اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: دمای هوای اصفهان طی ۲۴ ساعت پیش رو تغییر محسوسی ندارد.
سخنگوی وزیر کشاورزی عراق ضمن تاکید بر ضرورت دست یابی به راهکار دائمی با ترکیه درباره رهاسازی آب به سمت عراق گفت: عراق نباید به تنهایی تاوان تغییرات آب و هوایی و افزایش دمای هوا را بپردازد.
اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از تداوم کاهش دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت پیش رو خبرداد.
بعدازظهر امروز بیشینه دمای هوا در چهار شهر در استان‌های خوزستان و ایلام به بیش از ۵۰ درجه سلسیوس رسید که بالاترین دما با میزان ۵۱.۴ درجه سلسیوس در «بستان» خوزستان ثبت شد.
اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش دما در نیمه شمالی و مناطق شرق و مرکز استان طی ۲۴ ساعت پیش رو خبرداد.
بر اساس اعلام هواشناسی دمای هوای کشور در روزهای آینده افزایشی خواهد بود. به این ترتیب افزایش مصرف برق اجتناب‌ناپذیر است. مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران، در همین زمینه از مردم خواست تا در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.
به گزارش کارشناس هواشناسی کشور؛ برای امروز در مناطقی از آذربایجان غربی بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد.
یکی از نمایندگان پارلمان عراق با اشاره به وخیم شدن بحران برق در این کشور، اقدامات آمریکا را یکی از دلایل شدت گرفتن این بحران در سایه افزایش دمای هوا در عراق، توصیف کرد.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: از بعد از ظهر سه‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر با نفوذ جریانات خنک، کاهش نسبی دما و بارش به‌شکل رگبار پیش‌بینی می‌شود.
اصفهان- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت پیش رو تغییر محسوسی ندارد.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: افزایش دمای هوا در بیشتر مناطق کشور از فردا پیش بینی می‌شود.
امروز شاهد بارش‌ در خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اصفهان، کرمان، هرمزگان، خراسان‌رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی خواهیم بود.
به گزارش سازمان هواشناسی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی شده است.
به گزارش سازمان هواشناسی طی ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور افزایش محسوس دما رخ خواهد داد.
سازمان هواشناسی اعلام کرد:از روز دوشنبه تا پایان هفته با ورود سامانه بارشی جدید شاهد کاهش دما در بیشتر مناطق کشور خواهیم بود.
رئیس مرکز مدیریت اطلاعات و حوادث غیر مترقبه گفت: به‌خاطر اینکه بتوانیم افت فشار گازی که در استان‌های شرق و شمال شرقی داریم جبران بشود، مقرر شد که توسط شرکت گاز هرچه سریعتر استان‌هایی که افت فشار دارند و منازلی که قطعی گاز داشتند در ۲۴ ساعت گذشته مشکلشان حل شود.
مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به غرب کشور و بارش باران در اکثر استان‌های غربی و کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه‌ای در برخی استان‌ها خبر داد.
بانک جهانی در پایان سال ۲۰۲۱ هشدار داد که تا سال ۲۰۵۰، افزایش دمای هوا، منجر به کاهش ۲۰ درصدی آب شیرین موجود در عراق خواهد شد.
به گزارش سازمان هواشناسی گستره بارش‌ها را در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی و رضوی شاهد خواهیم بود.
به گزارش سازمان هواشناسی در مناطقی از استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان‌های شرقی و غربی به صورت رگبار پراکنده خواهد بود که گاهی با وزش باد شدید موقتی همراه است.
مدیر بهره برداری و کنترل سیستم مرکز پایش ملی برق با اشاره به افزایش ۲ تا ۳ درجه ای دمای هوا از فردا، از ثبت تقاضای ۶۸ هزار مگاوات در روزهای پایانی زمان اوج مصرف خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ