در ادامه ورود موج گرمای شدید به همسایه‌های غربی کشورمان، حالا خبر رسیده که دمای هوا در جنوب ترکیه از ۵۰ درجه سلسیوس عبور کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تیم ملی والیبال چین با میانگین ۲۰۰ سانتی‌متر بلندقامت‌ترین تیم حاضر در مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در ارومیه است و تیم ایران با ۱۹۷ سانتی‌متر در جایگاه دوم قرار دارد.
مراسم معارفه بازیکن برزیلی تیم فوتبال الهلال در شرایطی برگزار شد که بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی و سایت‌های ورزشی تصاویر آن را پخش کردند.
خولین آلوارز با تنها 23 سال سن و با کمتر از 200 بازی حرفه ای، 13 قهرمانی به دست آورده است.
پپ گواردیولا به اولین سرمربی‌ای تبدیل شد که همراه سه باشگاه مختلف قهرمان سوپرکاپ اروپا شده است.
ملوان فصل گذشته سه بار در ورزشگاه خانگی پرسپولیس و استقلال شکست خورد.
وینگر با تجربه آلومینیوم بیشترین آمار بازی در تاریخ لیگ برتر را دارد.
هاکان دمیر تاکنون در هر 5 مسابقه ای که روی نیمکت تیم ملی بسکتبال ایران نشسته، شکست خورده است.
سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: امروز چهارشنبه با تکمیل فرآیند ثبت نام ۱۷۳۴۱ نفر موفق شدیم از آمار ۱۶۰۳۳ نفری ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس یازدهم عبور کرده و رکورد را شکستیم.
حالا اکوسیستم‌های دریایی و دیگر بخش‌های اقلیم زمین ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند.
سخنگوی صنعت برق از رشد ۴ هزار مگاواتی (۵.۷ درصدی) مصرف برق نسبت به سال گذشته خبر داد.
در سال ۲۰۲۲ یک ورزشکارا استرالیایی به نام جکسون ایتالیانو توانست در مدت زمان ۲۴ ساعت ۸۰۰۸ بارفیکس بزند و رکورد قبلی را که که ۷۷۱۵ بود شکست. وی این کار را در جریان یک رویداد خیریه به منظور درمان زوال عقل انجام داد. قرار بر این بود که به ازای هر بارفیکس یک دلار جمع شود.
آریوبرزن یوسف‌زاده، کوهنورد آملی، با ۷ سال و ۱۰ ماه سن رکورد کم‌سن‌ترین کوهنورد پسر ایرانی را که موفق به پیمایش و صعود به "قله دماوند" بام ایران شده به نام خود ثبت کرد.
طبق داده‌های رصدخانه اروپایی کوپرنیک، اقیانوس‌ها این هفته رکورد جدیدی از نظر دما ثبت کردند و باعث ایجاد نگرانی‌هایی شدند. در این سنجش مناطق قطبی حذف شده‌اند.
افزایش دما مصرف روزانه آب شهر تهران به رکورد بی سابقه سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون لیتر در شبانه‌روز رساند که گویای نقطه هشدار برای پایتخت نشینان است.
گرمترین دمای آب در اقیانوس اطلس شمالی ثبت شده و میزان یخ‌های قطبی در اقیانوس منجمد جنوبی به کمترین حد خود رسیده است.
وزیر نیرو با اشاره به افزایش دمای هوا در هفته جاری و رکورد مصرف برق با بیش از ۷۱ هزار مگاوات ،از مردم خواست برای تامین نیاز برق کشور درمصرف برق و استفاده از سیستم‌های سرمایشی صرفه‌جویی کنند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: اهواز با ۵۰ درجه سانتیگراد، حداکثر دمای استان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص داد.
میانگین دمای جهان روز دوشنبه گذشته مصادف با تاریخ سوم ژوئیه با عبور از ۱۷ درجه سانتیگراد رکورد جدید را ثبت کرده است.
اِل‌نینو (El Niño)، معکوس لا نینا، نوعی رخداد اقلیمی کلان و چرخه آب و هوایی است که هر ۴ یا ۵ سال یکبار تکرار می‌شود. در اثر این پدیده و با کاهش سرعت باد‌هایی که به سمت غرب در امتداد استوا می‌وزند، آب گرم به سمت شرق رانده شده و دمای اقیانوس‌ها را بالا می‌برد. افزایش دمای اقیانوسی شدت گرفتن خشکسالی‌ها، ریزش باران‌های سیل‌آسا و بروز تغییرات بزرگ در آب و هوای کره زمین را در پی دارد.
هنوز هم عنوان قوی‌ترین مرد جهان را در جامعه یدک می کشد، هر چند آن رکورددهای تاریخی در گذر زمان دستخوش تغییرات و شکسته شد. داستان حسین رضازاده چهره ماندگار وزنه برداری ایران حالا به مرحله متفاوتی رسیده است. کمتر دیده می شود، کمتر حرف می زند و حتی تغییرات ظاهری او سوال برانگیز است. با تمام این تفاسیر، مردم ایران آن لبخندهای زیر فشار وزنه های سنگین را از یاد نبرده اند.
ضیائیان گفت: طی امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ بهمن) بندرعباس با دمای ۲۶ درجه سانتیگراد گرمترین و ارومیه با دمای ۱۰- و ۹- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.
با از راه رسیدن سامانه‌های بارشی و موج سرمای شدید، دمای هوا در ۲۷ استان کشورمان به محدوده صفر درجه رسید؛ برودت و یخبندانی که موجب افزایش مصرف گاز در کشور شده است تا جایی که رکورد مصرف گاز در کشور شکسته شده و به ۸۵۰ میلیون مترمکعب در روز هم رسیده است. آن هم در شرایطی که ترکمنستان سوآپ گازی‌اش را کم کرده چراکه در آنجا هم سرما به شدت اوج گرفته و مشکلاتی آفریده.
رئیس اداره هواشناسی فریمان از شکسته شدن رکورد کمترین دمای ثبت شده در این شهر خبر داد و گفت: بامداد امروز پنجشنبه کمترین دمای سال زراعی جاری با ۲۸.۶ درجه زیر صفر به وقوع پیوست.
سال ۱۳۴۷ را باید پُربارش‌ترین سال آبی در تهران دانست. آن سال زمستانی عجیب با انواع و اقسام رکورد‌ها داشت؛ رکورد سردترین روز یا بهتر بگوییم سردترین شب تهران با دمای منفی ۱۵ درجه در ۱۸ دی ماه، رکورد بیشترین بارش در یک بازه زمانی زمستانی، رکورد بیشترین بارش در فصل زمستان، رکورد ۶۴ روز بارش باران و برف در زمستان و... که بی‌نظیر و تکرارنشدنی بوده است. مردم تهران در آن سال ۵۳ روز دمای صفر و منفی را تجربه کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ