سازمان هواشناسی اعلام کرد: در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: طی پنج روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی نسبتاً آرام و پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما حاکم است.
صادق ضیائیان در خصوص تغییرات دمای کشور طی هفته آینده و احتمال گرم‌تر شدن هوا، اظهار کرد: طی هفته آینده دما در کشور بین یک تا ۲ درجه افزایش می‌یابد.
بسیاری از این نزاع‌ها در بستر مشکلات اقتصادی و اجتماعی به وقوع می‌پیوندد ،اما در فصل تابستان و افزایش دما به طور محسوسی افزایش می‌یابد.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان، گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و همچنین افزایش تدریجی دما از امروز تا پنجشنبه (۹ تا ۱۲ مردادماه) پیش‌بینی می‌شود.
معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه وزارت نیرو متولی انجام مطالعات مدیریت جامع سیلاب است، گفت: با انجام مدل مدیریت جامع سیلاب حدود ۸۰ درصد منابع آبی کشور حفظ می‌شود.
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: افزایش نسبی دمای هوا در پایان هفته برای اکثر نقاط کشور پیش بینی می‌شود.
طبق گزارش بانک جهانی، افزایش تنها یک درجه سانتیگراد دمای هوا، منجر به افزایش ۹.۱ درصدی فقر و افزایش ۱.۴ درصدی در شاخص نابرابری جینی می‌شود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت دمایی در کشور اظهار کرد: در حالی که از پنجشنبه در شمال غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور و نوار شمالی کشور روند افزایش دما آغاز شده، طی روز شنبه نیز این روند افزایش دما ادامه دارد، البته در نواحی شرقی کمی کاهش دما رخ خواهد داد، اما از روز یکشنبه تا پایان هفته ماندگاری هوای گرم در کشور پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس اعلام هواشناسی دمای هوای کشور در روزهای آینده افزایشی خواهد بود. به این ترتیب افزایش مصرف برق اجتناب‌ناپذیر است. مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران، در همین زمینه از مردم خواست تا در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.
اهواز- اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به افزایش دمای هوای استان تا بالای ۴۹ درجه سانتیگراد، هشدار سطح نارنجی را صادر کرد.
برای روز جمعه کاهش محسوس دما و از شنبه افزایش تدریجی دما در سطح استان مورد انتظار است.
آسمان تهران فردا (۵ اردیبهشت) نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از تداوم روند افزایش دمای هوا طی ۲۴ ساعت پیش رو خبر داد و گفت: موج بارشی روز پنجشنبه ۱۷ فروردین مناطقی از استان اصفهان را فرامی گیرد.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: افزایش دمای هوا در بیشتر مناطق کشور از فردا پیش بینی می‌شود.
وضعیت جوی استان تهران فردا (۱۵ فروردین) کمی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دما ۱۹ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۱۶ فروردین) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری همراه با وزش باد و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی اعلام کرد از امروز افزایش دما در بسیاری از مناطق کشور رخ می‌دهد و این روند تدریجی است.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: از امروز افزایش دما در بسیاری از مناطق کشور رخ می‌دهد و این روند تدریجی است.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، امروز سه‌شنبه، اول فروردین‌ماه ۱۴۰۲ آسمان تهران نیمه ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۱۸ و ۱۰ درجه سانتی‌گراد است. فردا چهارشنبه، دوم فروردین‌ماه نیز آسمان تهران ابری همراه با مه رقیق همراه با بارش باران و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۱۱ و ۹ درجه سانتی‌گراد است.
به گزارش سازمان هواشناسی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود.
به گزارش سازمان هواشناسی طی ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور افزایش محسوس دما رخ خواهد داد.
پزشکان باید بر افزایش وزن بیماران نظارت داشته باشند، زیرا ممکن است نشان دهنده احتقان باشد و ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشند.
در سال ۱۵۴۰ هوای اروپا به شدت خشک و گرم بود. آن خشکسالی تقریبا یک سال اروپای غربی و مرکزی از فرانسه تا لهستان را فراگرفته بود. برای بسیاری سال طاقت فرسایی بود. دمای هوا بیش از ۴۰ درجه سانتی گراد افزایش یافت. جنگل‌ها و شهر‌ها در آتش سوختند. رودخانه‌ها خشک شدند و گاو‌ها دسته دسته مردند. بیماری در اطراف آبراه‌های راکد گسترش یافته بود.
در سال ۱۵۴۰ هوای اروپا به شدت خشک و گرم بود. آن خشکسالی تقریبا یک سال اروپای غربی و مرکزی از فرانسه تا لهستان را فراگرفته بود. برای بسیاری سال طاقت فرسایی بود. دمای هوا بیش از ۴۰ درجه سانتی گراد افزایش یافت. جنگل‌ها و شهر‌ها در آتش سوختند. رودخانه‌ها خشک شدند و گاو‌ها دسته دسته مردند. بیماری در اطراف آبراه‌های راکد گسترش یافته بود.
مدیر بهره برداری و کنترل سیستم مرکز پایش ملی برق با اشاره به افزایش ۲ تا ۳ درجه ای دمای هوا از فردا، از ثبت تقاضای ۶۸ هزار مگاوات در روزهای پایانی زمان اوج مصرف خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ