گجت‌های هوشمند در گوشه و کنار خانه و حتی دستگاه‌هایی که سلامت انسان را رصد می کنند، ابزارهای پیچیده‌ای هستند که بی‌سروصدا کوچک‌ترین حرکات و رفتار کاربران را تحت نظر دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در روزگاری نه چندان دور آب چشمه‌علی از محله علایین می‌گذشت و سبزه‌زار‌های محله را جانی دوباره می‌داد. بیشتر زمین‌های کشاورزی این محله از همین چشمه سیراب می‌شد و کشاورزی رونق داشت. رستم صنوبری می‌گوید: «وقتی تفکیک اراضی شد آب چشمه‌علی را هم از ما گرفتند و کشاورزی ما از رونق افتاد. ساختمان‌ها یکی پس از دیگری بنا شد و آلودگی‌های زندگی شهری مهمان همیشگی محله شد.»
زندگی مردم که تامین شود هم عرف حجاب را به قرار شرعی تنظیم خواهد کرد و هم خانواده‌ها برای تولد فرزند، روز‌ها را خواهند شمرد.
یکی از محلی‌ها با عصبانیت و اندکی چاشنی درماندگی می‌گوید: «اینجا هیچ‌کس زندگی نمی‌کند که ما زندگی می‌کنیم. مسئولین در به در شوند. بهشان می‌گوییم آب‌مان، غذایمان اگر باشد پر از ریگ است. حتی حاضر نیستند یک ساعت بیایند و در منطقه حاضر شوند. نه شورای شهری هست نه مسئولی هیچ‌کس نیست. بمانیم چه کنیم؟ اگر کسی برایمان کاری کند می‌مانیم، اگر نه می‌رویم. اینجا زندگی نمی‌کنیم. اینجا مرده. زندگی نیست.»
در اینجا عکس‌هایی از دورۀ قاجار را ملاحظه می‌کنید که افرادی عادی را در فعالیت‌های روزمره‌شان به تصویر کشیده‌اند.
چان هو، کارگر ساختمانی، گفت: "زندگی کردن هر روز سخت‌تر می‌شود. کافی است یک حرکت اشتباه کنید تا اعدام شوید! ما اینجا گیر کرده ایم و منتظر مرگ هستیم".
بوگاتی رزیدنس دارای ۱۷۱ عمارت و ۱۱ پنت هاوس خواهد بود که همگی دارای طراحی‌های داخلی و چیدمان‌های معماری منحصر به فرد هستند. اولین امکانات اقامتی بوگاتی در جهان شامل ساحل الهام گرفته از ریویرا، استخر خصوصی، جکوزی اسپا، باشگاه بدنسازی، میز سرآشپز، خدمتکار خصوصی، و باشگاه اعضای خصوصی است.
احساس خستگی دائمی می‌تواند تأثیر منفی بر همه چیز در زندگی شما داشته باشد. اگر از آن رنج می‌برید، در اینجا کاری است که باید انجام دهید.
اینجا سیاره سرخ نیست اگرچه شبیه سازی کاملی از آن است. اینجا محیطی است که ناسا در یکی از آشیانه‌های مرکز تحقیقاتی خود در هیوستن ساخته جایی که سه گروه متشکل از چهار داوطلب با دقت انتخاب شده (دو مرد و دو زن) از تابستان سال جاری یک سال کامل را در آن سپری خواهند کرد.
سال‌هاست در محله طیب زندگی می‌کند و همین جا مغازه دارد. «جعفر تبریزی» می‌گوید: «کوچک که بودم خیلی دوست داشتم بدانم این دکل‌ها چه هستند و چه کاری می‌کنند. فقط می‌دانستیم که تهران با آن‌ها روشن می‌شود. بعد از مدتی جمع شدند و دیگر اثری از آن‌ها باقی نماند.»
کاربری‌اش باعث شده تا عجیب و باورنکردنی باشد. اینجا قدیمی‌ترین صندوق امانات تاریخی جهان است. تمام اتاق‌هایی که در فیلم می‌بینید جایی برای نگهداری اشیاء قیمیتی یا غلات و آذوقه بوده‌است. کسی این‌جا زندگی نمی‌کرده و قلعه با سربازان زیادی که داشته به شدت محافظت می‌شده است. تعداد اطاق‌ها و حجره‌ها به ۴۶۸ تا می‌رسد و این نشان می‌دهد چه تجارت عظیمی در منطقه جریان داشته‌است.
حرف‌های زندگی و سختی‌هایشان را اینجا پیش من می‌زنند. به من می‌گویند که باید سردر اتاقک بنویسم، اتاق درددل... دختر‌ها اینجا از ازدواج‌های ناموفق یا دوستی‌های بی‌سرانجامشان حرف می‌زنند و اشک می‌ریزند. یک جوان دلش می‌خواهد ازدواج کند، یا یک نفر دیگر قصد جدایی دارد. زنی از خیانت چندین‌ساله همسرش می‌گوید...
قدمت باغ فردوس به دوره قاجار می‌رسد و سنگ بنای آن را محمدشاه گذاشت، هر چند عمر سومین شاه قجر کفاف نداد که لذت زندگی در این باغ را بچشد و ناکام از دنیا رفت. پس از مرگ محمدشاه، ناصرالدین‌شاه اراضی اطراف باغ را از مالکان خرید و آن را گسترش داد.
چند روزی از زلزله خوی گذشته است، با وجود تخریب خانه‌ها و وضعیت سخت زلزله‌زدگان همچنان زندگی اینجا ادامه دارد، این موضوع را می‌توان در لبخندها و نشاط کودکان دید.
تعداد روزهای سپری شده از زلزله خوی به هفت رسیده، همچنان ترس از پس‌لرزه‌ها تن مردم را می‌لرزاند و آوار خانه‌های روستایی باقی است؛اما اینجا زندگی جریان دارد و مردم منتظر آغاز بازسازی‌ها هستند.
حفره‌ای بر تنه این درخت وجود دارد که برخی بر این باورند در زمان‌های قدیم، مرد کفاشی حفره را ایجاد کرده تا در آن زندگی کند. او در آن حفره به شغل کفاشی می‌پرداخته و همان‌جا هم می‌خوابیده است. قدیمی‌های محل می‌گویند که سال‌ها پیش ناگهان مرد کفاش آنجا را ترک کرده و از آن روز دیگر دیده نشده است، اما برخی دیگر به این گفته اعتقادی ندارند و بر این باورند که این حفره بر اثر دود شمع‌هایی ایجاد شده که زائران آنجا روشن می‌کردند.
اینجا تربت جام است. جدیداً در آن نه زلزله‌ای آمده، نه جنگی صورت گرفته است. گناه مردم هم تنها این است که در شهری مرزی داخل ایران متولد شده‌اند. سهم آن‌ها از زندگی در کشوری که دارنده دومین ذخایر گازی جهان است، چیزی نیست جز صف. یک روز صف نان و کپسول گاز، روز دیگر صف نفت و بخاری.
سرمربی سپاهان نسبت به شایعات موجود مبنی بر ترک نیمکت این تیم و ایران واکنش نشان داد.
هام بیچاره پس از سفری ۱۶ دقیقه‌ای در فضا به باغ وحشی فرستاده شد که در آن تنها زندگی می‌کرد. او ۱۷ سال در اینجا زندگی کرد و سرانجام در سال ۱۹۸۳ درگذشت.
سومالی طولانی‌ترین خط ساحلی آفریقا را دارد و ساحل لیدو، جواهر موگادیشو است و مکانی محبوب برای قدم زدن عصرانه و بازی‌های کودکان است.
مطالعات صورت گرفته درباره زندگی توت عنخ آمون اغلب تحت الشعاع شایعات هیجان‌انگیزی است که پیرامون کشف مقبره او وجود دارند مانند زمزمه‌های مداوم یک نفرین. با این وجود، ما در اینجا به دور از شایعات به پنج نکته علمی که از کشف مقبره این فرعون مصر باستان دریافته‌ایم اشاره خواهیم کرد.
نوه حاج علی‌اکبر، «عباس کلباسی» که الان قنادی پدربزرگ را در خیابان بهار اداره می‌کند می‌گوید: «پادرازی‌های این قنادی مشتریان زیادی داشت. بسیاری از رجال قاجار که بعد از انقراض سلسله قاجاریه در حوالی این خیابان زندگی می‌کردند مشتری پرو پاقرص ما بودند. از پدرم شنیدم که سفیر ایتالیا شیرینی پادرازی را برای نخست وزیر وقت کشورش از اینجا می‌خرید و او آنقدر از طعم این شیرینی خوشش می‌آمد که نخستین صادرات صنعت شیرینی همان زمان از قنادی بهار شروع شد.»
لوی دوشمان نخستین خاخام صهیونیست که به طور رسمی در امارات حضور دارد، گفت: زندگی یهودیان در اینجا رونق دارد و من امیدوارم که جمعیت یهودیان در امارات در ۱۰ سال آینده به ۲۰ هزار نفر برسد.
تعصب تماشاگران به نساجی در قائمشهر مثال زدنی است شاید به این خاطر که نساجی برای آنها معنی زندگی می دهد.
روستایی به نام «کوکر» که عباس کیارستمی، کارگردان سرشناس کشورمان سه‌گانه معروفش یعنی «خانه دوست کجاست؟»، «زندگی و دیگر هیچ» و «زیر درختان زیتون» را در این روستا ساخته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ