چان هو، کارگر ساختمانی، گفت: "زندگی کردن هر روز سخت‌تر می‌شود. کافی است یک حرکت اشتباه کنید تا اعدام شوید! ما اینجا گیر کرده ایم و منتظر مرگ هستیم".
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مردم کره شمالی در سالروز جنگ کره، با حضور در خیابان‌های پایتخت این کشور، خواستار «جنگ انتقام‌جویانه» علیه آمریکا شدند.
رهبر کره شمالی با اعلام حمایت تمام و کمال و ابراز همبستگی با مردم روسیه، برای آنها و رئیس جمهور این کشور آرزوی سعادت و پیروزی کرد.
یک مقام مسئول کره شمالی در این راستا گفت: بیشتر خودکشی‌ها به دلیل فقر شدید و گرسنگی بوده است، بنابراین هیچ کس نمی‌تواند در حال حاضر یک اقدام متقابل داشته باشد.
این مقام مسئول دولت مسکو ادامه داد: نمی دانم وقتی مردم این کشور جدیدترین تسلیحات روسیه را در دست نزدیکترین همسایگان خود - شرکای ما در کره شمالی - ببینند، چه خواهند گفت؟
یک مرد ناشناس در کره شمالی گفت: من را عصبانی می‌کند که زندگی ما بسیار سخت است؛ و کیم جو آئه که خوب غذا می‌خورد و خوب زندگی می‌کند، همیشه با لباس‌های شیک در تلویزیون حضور دارد.
هر کس اعتراض کند مفسد فی‌الارض است. اعتراض کردن و کشف حجاب امروز جرم شده. ولی کسی که بخورد و فساد کند و انبوه و انبوه مال مردم را ریالی و دلاری جابه‌جا کند آن جرمش چیست؟ شما دو نفر و سه نفر را گرفتید و گفتی سلطان سکه هستند و اعدام کردی. آن موقع سکه دو میلیون بود. چند روز پیش از ۳۰ میلیون رفت بالاتر. چه کسی را می‌خواهید بگیرید؟
در هفته‌های اخیر حداقل در دو رویداد مهم، رهبر کره شمالی همراه با دخترش حضور یافته است و رسانه‌های این کشور در اشاره به او از ادبیاتی استفاده کرده‌اند که عموماً برای رهبر این کشور استفاده می‌شود. آیا ممکن است که کیم جونگ اون از همین حالا به دنبال معرفی جانشین خود باشد؟
مردم کره شمالی سال نو چینی را با گذاشتن گل بر مجسمه‌های بزرگ رهبران سابق کیم ایل سونگ و کیم جونگ ایل در پیونگ یانگ جشن می‌گیرند.
کره شمالی تنها کشوری است که برای اولین بار به صراحت تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای را مطرح کرده است. اکنون ۷۱ درصد از مردم کره جنوبی از دستیابی کشورشان به سلاح هسته‌ای حمایت می‌کنند.
هزاران نفر از مردم کره شمالی در تظاهرات گسترده‌ای که به عنوان نمایش اهداف سیاستی سال ۲۰۲۳ ازجمله افزایش قابلیت‌های هسته‌ای و بهبود زیرساخت‌های ملی توصیف شده است، شرکت کردند. کارگران، دانشجویان و اعضای حزب حاکم در ورزشگاه بزرگ پیونگ یانگ برای این رویداد گرد هم آمدند.
به مناسبت یازدهمین سالگرد رهبری کیم جونگ اون، مردم کره شمالی به رقص و شادمانی پرداختند.
مخالفت‌هایی که این روز‌ها با فضای مجازی می‌شود فقط در کلام نیست. وزارت محترم ارتباطات گفتار‌ها را به عمل تبدیل کرده و با کند کردن اینترنت و کاهش عرض باند عملا دسترسی مردم را مسدود کرده و عصبانیت شهروندان هم برایش هیچ اهمیتی ندارد. انصافا باید به دولت سیزدهم برای این اقدام مشعشع تبریک گفت و آن را در کارنامه دولت رییسی به عنوان یکی از معدود کار‌های انجام شده با نمره قابل قبول ثبت کرد!
استاد سابق دانشگاه تهران گفت: آیا ظرف ۵۰ سال گذشته، یک استاد یا دانشجوی ایرانی به کره شمالی رفته است؟ اصلا جایگاه دانشگاه‌های کره شمالی در عرصه بین المللی کجا است؟ متاسفانه طرح چنین مسائلی به جز اینکه حب و بغض و کینه مردم را تشدید کند، نتیجه دیگری ندارد.
چهارشنبه گذشته رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم پس از دیدار با سفیر کره شمالی از تبادل استاد و دانشجو و ایجاد فرصت مطالعاتی با کره شمالی خبر داد.
مردم کره شمالی یازدهمین سالگرد مرگ کیم جونگ ایل، رهبر فقید این کشور، را گرامی داشتند. رایج ترین لقب محاوره ای داده شده به کیم در دوران حکومتش «رهبر عزیز» بود تا از پدرش کیم ایل سونگ، «رهبر بزرگ» متمایز شود. دولت کره شمالی در ۱۹ دسامبر ۲۰۱۱ اعلام کرد او دو روز پیشتر مرده‌ است و پسر سوم او کیم جونگ اون، به مقامی ارشد در حزب حاکم کارگران کره ارتقا یافته و جانشین او شده‌ است. کیم پس از مرگ به عنوان دبیرکل ابدی حزب کارگران کره تعیین شد.
یک شهروند بدون آنکه نامش فاش شود در مصاحبه با "رادیو آسیای آزاد" (RFA) گفت: «شهروندان این کشور اعتراض دارند که چرا مقامات مردم را مجبور به تغییر اسامی فرزندانشان می‌کنند.»
یک شهروند بدون آنکه نامش فاش شود در مصاحبه با "رادیو آسیای آزاد" (RFA) گفت: «شهروندان این کشور اعتراض دارند که چرا مقامات مردم را مجبور به تغییر اسامی فرزندانشان می‌کنند.»
پس از تمام شایعات در مورد شیوه پخش فوتبال در کره شمالی، حالا اخبار جدیدی از نحوه تماشای جام جهانی توسط مردم این کشور منتشر شده است.
شلیک موشکی از سوی کره شمالی باعث صدور هشدار در ژاپن و رفتن برخی از مردم این کشور به پناهگاه شد.
سه دلیل وجود دارد که کره شمالی تمایل به پرتاب موشک دارد: آزمایش و بهبود فناوری تسلیحات خود، ارسال پیامی سیاسی به جهان (در درجه اول به ایالات متحده آمریکا)، و تحت تاثیر قرار دادن مردم خود در داخل و تقویت وفاداری به حکومت.
با وجود اینکه قایق وارد آب شده و شروع به حرکت کرد مردم به تعقیب کیم ادامه دادند، در حالی که کیم جونگ اون دستان خود را از قایق خارج کرد و از آن‌ها خواست که دور شوند.
شکست آزمایش موشکی جدید کره جنوبی که در پاسخ به پرتاب موشک بالستیک از سوی کره شمالی انجام شد، نگرانی های متعددی را برای مردم کره جنوبی ایجاد کرده است.
اعمال تحریم‌های بیش‌تر جامعه بین المللی در سال ۲۰۱۷ و همه گیری کووید-۱۹ کره شمالی را به سمت روش‌های غیرقانونی فزاینده برای دستیابی به ارز خارجی سوق داده است. برای مثال، طبق گزارش Chainalysis یک پلت فرم داده بلاک چین در سال ۲۰۲۲ میلادی کره شمالی ۱.۵ میلیارد دلار ارز دیجیتال را در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ میلادی به سرقت برده است.
اگر بخواهیم بگوییم کره شمالی یعنی چه، باید بگویم یعنی یک پادگان بزرگ. همه مردم از زن و مرد و کوچک و بزرگ و سرباز وقتی که مهمان به آنجا می‌رود با یک فرمان که صادر می‌شود به‌صورت اتوماتیک وارد دسته‌بندی‌هایی با گردان‌های مشخص می‌شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ