وزارت امور خارجه با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی شهادت دیپلمات‌ها و خبرنگار ایرانی در مزار شریف بر ضرورت روشن شدن ابعاد حادثه به عنوان مطالبه‌ای قطعی تاکید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از بررسی ابعاد حادثه تروریستی حرم شاهچراغ با حضور وزیر کشور و استاندار شیراز در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.
منابع غیر رسمی می‌گویند تروریست پس از اصابت شلیک نیرو‌های امنیتی با اسلحه شروع به تیراندازی می‌کند که منجر به جراحت چند نفر می‌شود. بلافاصله یک تروریست به همراه اسلحه دستگیر شده تروریست دیگری متواری شده و نیرو‌های امنیتی و پلیس در تعقیبش هستند.
در پی حمله تروریستی در حرم شاهچراغ، وزیر کشور ضمن تماس تلفنی با استاندار فارس، دستور پیگیری حادثه و روشن شدن ابعاد و همچنین شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه را صادر کرد.
سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: هیأت کارشناسی متشکل از کارگروه‌های مختلف برای بررسی ابعاد مختلف حادثه خلازیر تعیین شده است.
در جریان تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز به علت ریزش 5 ساختمان در خلازیر ۴ نفر جان خود را از دست دادند و به سرعت از سوی دستگاه قضایی بازپرسی ویژه برای رسیدگی به ابعاد مختلف این حادثه انتخاب شد.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در چهل و یکمین سالروز ربایش چهار دیپلمات کشورمان در لبنان با صدور بیانیه ای تاکید کرد که این حادثه داری ابعاد مختلف حقوقی، سیاسی و انسانی است و در بیش از چهار دهه‌ی گذشته همواره مورد اهتمام و پیگیری دستگاه سیاست خارجی بوده است.
هشتم اکتبر سال گذشته میلادی، حدود ساعت ۰۶:۰۰ به وقت محلی، یک کامیون در قسمت ویژه عبور خودرو‌ها در پل کریمه منفجر شد که منجر به ریزش دو قسمت از سازه آن گردید. درخصوص این حادثه بعدا کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد که تحقیقات در مورد حمله تروریستی به پل کریمه تا تابستان تمدید می‌شود.
اژه ای: حادثه فروریختن ساختمان متروپل حادثه حقیقتاً تلخ و ناگواری بود؛ اما اقدامات قضائی صورت گرفته در قبال این موضوع بعد از این حادثه تلخ، بسیار مجاهدانه و فوق‌العاده بود.
اژه ای: حادثه فروریختن ساختمان متروپل حادثه حقیقتاً تلخ و ناگواری بود؛ اما اقدامات قضائی صورت گرفته در قبال این موضوع بعد از این حادثه تلخ، بسیار مجاهدانه و فوق‌العاده بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی شهادت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی را تسلیت گفت و از نهادهای امنیتی و انتظامی خواست تا نسبت به شناسایی ابعاد و عاملان این حادثه اقدامات لازم را به عمل آورند.
دادستان کل کشور در تماس با همتای آذربایجانی خود گفت: ابعاد مختلف حادثه حمله به سفارت آذربایجان در دست بررسی است.
کنعانی با بیان این که مراجع ذی ربط انتظامی و قضایی همچنان با دقت در حال بررسی ابعاد این حادثه تلخ هستند ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران قائل به خویشتنداری و بررسی توام با طمانینه و آرامش سیاسی و پرهیز از شتابزدگی و پیش داوری برای قضاوت در مورد این حادثه است.
عسکری با ذکر اینکه ابعاد این ماجرا هنوز مشخص نیست، عنوان کرد: برای شناسایی عاملان این حادثه تلخ، به‌جد از مسئولان مربوطه شهرستانی پیگیر هستیم.
امیرعبداللهیان در توئیتر نوشت: با حضور در بیمارستان از روند درمانی کارکنان سفارت جمهوری آذربایجان مطلع شدم. همچنین در تماس تلفنی با همکارم «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان پیام تسلیت دکتر رئیسی را منتقل کردم.
کنعانی با توجه به پیشینه سیاسی دولت فرانسه در اتخاذ سیاست های تبعیض آمیز نسبت به‌ اقلیت ها و مهاجران و نیز برخوردهای خشونت آمیز با معترضان تصریح کرد: تحقیقات بی طرفانه در خصوص حادثه پاریس می تواند به روشن شدن ابعاد آن کمک کند.
محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور و احمد وحیدی، وزیر کشور عصر پنجشنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ به منظور بررسی ابعاد حادثه تروریستی شاهچراغ و عیادت از مجروحان و دیدار با خانواده شهدای این حادثه به شیراز سفر کردند. دراین سفر قرار است معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور ضمن حضور در بیمارستان و عیادت مجروحان، در حرم شاهچراغ هم حضور یابند.
حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور با تسلیت حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع)، به دادستان مرکز استان فارس دستور ویژه پیگیری و بررسی ابعاد حادثه را تا شناسایی عوامل پشت پرده و برخورد با مرتکبین آن صادر کرد.
محمد جعفر منتظری دستور داد ابعاد مختلف حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) را بررسی و ضمن شناسایی عوامل پشت پرده، جنایتکاران را به سزای عمل خود برسانند.
نماینده مردم زابل در مجلس گفت: مقرر شد کمیته حقیقت‌یاب از سوی رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان اعزام شوند تا ابعاد حادثه را بررسی کنند تا حق کسی ضایع نشود و افراد بیگناه از مقصرین اصلی حادثه تروریستی جدا شوند..
من در جریان سفر ازبکستان از این واقعه مطلع شدم که بلافاصله به همکارانم دستور دادم تا بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستورکار قرار دهند و مطمئن باشید این موضوع را از دستگاه‌های مسئول مطالبه خواهم کرد تا ابعاد آن روشن شود.
من در جریان سفر ازبکستان از این واقعه مطلع شدم که بلافاصله به همکارانم دستور دادم تا بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند و مطمئن باشید این موضوع را از دستگاههای مسئول مطالبه خواهم کرد تا ابعاد آن روشن شود.
رییس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ماموریت داد تا همه ابعاد حادثه رخ داده برای «مهسا امینی» را با قید فوریت و دقت بررسی کرده و گزارش آن را به مجلس ارائه کند.
نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی و اعلام نتایج بررسی‌های صورت گرفته از حادثه تلخ رخ داده برای «مهسا امینی» گفت: ما در کنار خانواده ایشان هستیم. انشالله ابعاد قضیه تا ساعات آینده روشن‌تر می‌شود.
وزیر امور خارجه کشورمان پیگیری روشن شدن ابعاد مختلف حادثه تروریستی مزارشریف از مسئولین حکومت سرپرستی افغانستان را مسئولیت دستگاه دیپلماسی کشور دانست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ