سخنگوی وزارت خارجه چین بر ضرورت حل و فصل بحران میان روسیه و اوکراین تاکید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه چین امروز اعلام کرد که تهران، پکن و اسلام‌آباد امروز نخستین نشست سه جانبه خود را درباره مبارزه با تروریسم در پکن برگزار کردند.
وزیر خارجه اسبق آمریکا می‌گوید که به لطف میانجی‌گری چین، مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین احتمالا در پایان سال آغاز خواهد شد.
یک دیپلمات ارشد چینی می‌گوید که در مذاکرات ازسرگیری روابط بین ایران و عربستان، رئیس جمهور چین شخصا نقشی کلیدی ایفا کرده است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه بر توجه این کشور به آمادگی چین برای برقراری مذاکرات صلح با اوکراین تاکید کرد.
کاخ سفید نسبت به نتیجه‌بخش بودن گفتگوی تلفنی میان روسای جمهور چین و اوکراین ابراز تردید کرد.
در حالیکه کاخ سفید از محتوای طرح صلح «ماکرون» ابراز بی اطلاعی کرد، وزارت خارجه چین از تلاش برای ازسرگیری مذاکرات میان روسیه و اوکراین استقبال کرد.
چین و روسیه تحقیقات و مذاکرات در خصوص احداث خط لوله گاز «قدرت سیبری ۲» که به گفته معاون نخست‌ وزیر روسیه پروژه‌ جایگزین «نورد استریم» به شمار می آید، را تسریع می‌کنند.
طرح صلح چین زمانی که در غرب و کی یف آماده باشند، می‌تواند به عنوان مبنایی برای حل و فصل صلح آمیز در نظر گرفته شود. مذاکرات با شی جین پینگ موفقیت آمیز و سازنده بود.
«وانگ یی» وزیر خارجه چین امروز جمعه گفت: مذاکرات و گفتگوی عربستان سعودی و ایران در پکن، پیروزی صلح است.
روسای جمهور چین و بلاروس در دیدار با یکدیگر در پکن، بر برقراری آتش بس و آغاز مذاکرات برای حل و فصل بحران اوکراین تاکید کردند.
نماینده دائم چین در سازمان ملل ضمن درخواست آتش بس در جنگ اوکراین خواستار شروع مذاکرات صلح در اسرع وقت شد.
معاونان وزرای خارجه ایران و چین ضمن گفت‌وگو درباره مذاکرات رفع تحریم، بر لزوم تعهد همه طرف‌های برجام برای اجرای کامل تعهداتشان تأکید کردند.
رئیس جمهور چین امروز در دیدار با همتای فیلیپینی خود در پکن گفت: پکن آماده است تا مذاکرات پیرامون اکتشاف نفت و گاز مشترک با فیلیپین را ازسر بگیرد.
وزارت خارجه چین اعلام کرد که مذاکرات کنونی درخصوص پرونده هسته‌ای ایران به مرحله حساسی رسیده است. این وزارت تاکید کرد که تمام طرف‌های موجود در توافق هسته‌ای باید به گفتگو و مذاکره پایبند باشند.
معاون سفیر چین در سازمان ملل اظهار کرد: چین از همه طرف ها می خواهد تا با فوریت به مساله احیای برجام نگاه کنند، مسوولیت های خود را انجام دهند و مذاکرات را برای احیای هرچه زودتر این توافق انجام دهند.
در بند ۱۲ بیانیه مشترک رئیس جمهور چین و سران شورای همکاری خلیج فارس که دیروز صادر شد، آمده است: رهبران از تمامی تلاش‌های مسالمت‌آمیز شامل ابتکارها، پیشنهاد‌های امارات برای رسیدن به راهکار صلح آمیز برای حل مسئله سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی، از راه مذاکرات ۲جانبه بر مبنای قوانین بین‌المللی حمایت می‌کنند.
رییس جمهور آمریکا امروز در حاشیه نشست سران گروه- ۲۰ در اندونزی در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد: وزیر خارجه آمریکا برای ادامه مذاکرات میان دو طرف عازم چین خواهد شد.
دولت چین از مقامات آمریکایی خواست تا جزئیات مذاکرات پیش رو بین رؤسای جمهور دو کشور را در اختیار تایوان قرار ندهند.
دولت چین از مقامات آمریکایی خواست تا جزئیات مذاکرات پیش رو بین رؤسای جمهور دو کشور را در اختیار تایوان قرار ندهند.
نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس یازدهم، با بیان اینکه مجلس را در بی خبری می‌گذارید، افزود: ما از قرارداد چین بی خبریم. این مجلس، مجلس نیست، ما نماینده نیستیم! بد و بیراه و ناسزا برای ماست، اما ما از موضوعات بی خبریم.
نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس یازدهم با بیان اینکه مجلس را در بی خبری می‌گذارید، افزود: ما از قرارداد چین بی خبریم، این مجلس، مجلس نیست، ما نماینده نیستیم! بد و بیراه و ناسزا برای ما است، اما ما از موضوعات بی خبریم.
نماینده دائم چین در سازمان‌های بین‌المللی تأکید کرد: منشاء اصلی بحران کنونی در پرونده هسته‌ای ایران، آمریکاست و برای دست‌یابی به توافق زودهنگام، واشنگتن باید تصمیمات سیاسی فوری بگیرد.
نماینده ویژه آمریکا در امور تغییرات اقلیم، معتقد است لغو مذاکرات دو جانبه در موضوع تغییرات آب و هوایی از سوی چین به زیان دیگر کشورهای جهان تمام می شود.
رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین گفت: در ۲۷ سال حضور در اتاق بازرگانی ایران هیچگونه پرونده تخلفی ندارم بلکه تنها به دلیل انجام یک مصاحبه انتقادی مورد شکایت و بازخواست قرار گرفته ام.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ