رئیس جمهور چین بر ضرورت حل و فصل بحران اوکراین از طریق مذاکره و گفتگو تاکید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور اوکراین می‌گوید که کمک‌های آمریکا و متحدانش به کی‌یف در بحبوحه عملیات نظامی روسیه در این کشور، کافی نیست.
نخست‌وزیر انگلیس شرایط گفتگو بر سر عضویت اوکراین در ناتو را اعلام کرد.
سفیر روسیه در آمریکا معتقد است که واشنگتن با چشم‌پوشی علنی از حمله پهپادی اخیر به مسکو، عملا به اوکراین «مجوز» می‌دهد تا جنگ با روسیه را ادامه دهد.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) همزمان با اعلام خبر بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین، برای گسترش آموزش نظامی بلند مدت به نظامیان اوکراین برای نبرد با روسیه اعلام آمادگی کرد.
وزرای خارجه کشورهای موسوم به گروه هفت با انتشار بیانیه‌ای مشترک بر حمایت مالی و تسلیحاتی اوکراین و حفظ تحریم‌ها علیه روسیه تأکید کردند.
در ادامه اعتراض‌ها به تداوم کمک‌های تسلیحاتی آمریکا و کشورهای اروپایی به ارتش اوکراین و طولانی‌شدن جنگ، صدها نفر از مردم آلمان خواستار
برخی ناظران معتقدند که ادامه شکست در میدان نبرد ممکن است به سقوط پوتین منجر شود. به هر حال شکست روسیه در جنگ کریمه در قرن نوزدهم و شکست به ژاپن و افغانستان در قرن بیستم همگی موجب بروز تغییرات عمیق داخلی در روسیه شدند. جنگ جهانی اول طولانی و پرهزینه به آغاز انقلاب بلشویکی در سال ۱۹۱۷ میلادی دامن زد.
اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرد که به حمایت نظامی و مالی اوکراین ادامه می دهد.
نخست وزیر مجارستان اعلام کرد بوداپست روسیه را تهدیدی برای امنیت اروپا نمی داند.
ریابکوف روسیه می گوید که ایالات متحده ذینفع اصلی ادامه بحران و جنگ در اوکراین است.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا پیش بینی کرد که جنگ در اوکراین در ماههای آینده نیز ادامه داشته باشد.
مشاور رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید جنگ دست‌کم تا ۲ سال آینده ادامه دارد و نباید انتظار داشت که درگیری‌ها طی چند ماه آینده متوقف شود.
نه ماه از حمله ارتش روسیه به اوکراین می‌گذرد. آن‌چه قرار بود یک عملیات نظامی سریع برای سرنگونی دولت اوکراین باشد، اکنون به یک جنگ طولانی‌مدت تبدیل شده که جان ده‌ها هزار نظامی و غیرنظامی را گرفته است. با این که جنگ در خاک اوکراین در حال وقوع است- که به این معنی است که این کشور بیشترین خسارات جانی و مادی را متحمل می‌شود-، ولی با این وجود روسیه نیز با چالش‌های شدیدی مواجه شده، که به شدت اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار داده‌اند.
رئیس جمهور اوکراین پیشتر هشدار داده بود که جنگ احتمالا در زمستان ادامه می‌یابد و بار دیگر در بهار سال بعد شدت خواهد گرفت.
رئیس جمهور آمریکا در دیدار امروز با امانوئل ماکرون گفت: آمریکا و فرانسه به مقابله با جنگ وحشیانه روسیه علیه اوکراین ادامه می دهند.
وزیر خارجه اوکراین با اشاره به عقب‌نشینی ارتش روسیه از شهر خرسون، مدعی شد که «جنگ همچنان ادامه دارد.»
وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بر ادامه جنگ افروزی در اوکراین با تداوم حمایت از دولت کی یف تاکید کردند.
صدر اعظم آلمان بر تداوم جنگ افروزی غرب در اوکراین تاکید کرد.
جنگ روسیه علیه اوکراین همچنان ادامه دارد. شهر لیمان که در ۳۰ سپتامبر در منطقه دونتسک در شرق اوکراین از نیرو‌های روسی بازپس گرفته شد، زخم‌های ویرانی جنگ را به دوش می‌کشد.
پسکوف اظهار داشت: عملیات نظامی در اوکراین «دستکم» تا «آزادی جمهوری خلق دونتسک» ادامه خواهد داشت.
وزیر خارجه ترکیه گفت کشورهایی در غرب وجود دارند که خواهان ادامه جنگ اوکراین هستند، از جمله ایالات متحده و برخی دیگر از اعضای ناتو.
نماینده روسیه در سازمان های بین الملل مستقر در ژنو گفت: بدلیل ارسال سلاح های غربی، اوکراین بدنبال ادامه جنگ تا باقی ماندن آخرین اوکراینی است.
من گمان می‌کنم که شاهد ادامه مانور‌های نظامی چین خواهیم بود. سناریویی که من را اندکی نگران می‌کند آن است که این مانور هفته‌ها و ماه به طول انجامد و آن گاه این پرسش پیش خواهد آمد:" خب، ایالات متحده برای نشان دادن حمایت بیشتر از تایوان چه خواهد کرد". همیشه احتمال نوعی درگیری بین نیرو‌های نظامی ایالات متحده و چین وجود دارد هر چه بحران بیش‌تر ادامه یابد وضعیت پیچیده‌تر خواهد شد.
رئیس جمهور اوکراین در سخنانی بر ادامه جنگ با روسیه تا آزادسازی کامل شبه جزیره کریمه تاکید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ