مولفه‌هایی چون اعتبار بین‌المللی، مسالمت‌جویی، بی‌طرفی، توان اقتصادی‌نظامی،از چین بازیگری میانجی‌گر ساخته‌ اما برخلاف نقش پکن در حل اختلافات ایران وعربستان، میانجیگری برای اوکراین دشوار است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد گروه کشورهای «بریکس» متعهد به حمایت از چندجانبه‌گرایی و اصلاح نظم جهانی هستند.
از سال ۲۰۱۸ که فضاپیمای Chang'e-۴ در ماه فرود آمد، شروع به نمونه‌برداری از مواد معدنی گوشته ماه کرد و حال امروز سرنشینان این فضاپیما توانستند که لایه‌هایی از ماه را که تا عمق ۳۰۰ متری این سیاره را تشکیل می‌دهد، با جزئیات بیشتر بررسی کنند.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: امروز روسیه در مقابل توسعه طلبی پیمان آتلانتیک شمالی ایستاده و چین هم به دنبال تقویت توان نظامی خود برای مقابله با آمریکا است.
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که آمریکا برای حفظ منافع سلطه‌جویانه خود تهدیدهای جعلی علیه خود مطرح می‌کند.
مؤسسه کپلر اعلام کرد چین به‌عنوان بزرگترین واردکننده نفت دنیا حدود ۱.۵میلیون بشکه در روز نفت خام ایران را در ماه جاری میلادی وارد کرده است که بالاترین رقم از ۲۰۱۳ را نشان می‌دهد.
محققان چینی به دستاوردی عظیم در فناوری لیزر با قدرت بالا دست یافته اند.  لیزرهای چینی با کمک یک سیستم خنک کننده جدید می توانند گرمای اضافی را حذف و به طور مداوم کار کنند.
وزیر خارجه چین اعلام کرد که اقدامات واشنگتن علیه پکن، آمریکا را به بزرگ‌ترین منبع بی‌ثباتی در جهان بدل کرده است.
لی لی‌یی رئیس موسسه محیط زیست فضایی و علوم مواد در موسسه فناوری هاربین می‌گوید: شبیه‌ساز جامع سطح ماه که قادر است چندین محیط بسیار شبیه به شرایط واقعی ماه را شبیه‌سازی کند، به ما کمک می‌کند مکانیسم تشکیل غبار ماه در چنین محیطی و اثرات آن بر فضاپیماها، لباس‌های فضایی و فضانوردان را درک کنیم.
مولفه‌هایی چون اعتبار بین‌المللی، مسالمت‌جویی، بی‌طرفی، توان اقتصادی‌نظامی،از چین بازیگری میانجی‌گر ساخته‌ اما برخلاف نقش پکن در حل اختلافات ایران وعربستان، میانجیگری برای اوکراین دشوار است.
مولفه‌هایی چون اعتبار بین‌المللی، مسالمت‌جویی، بی‌طرفی، توان اقتصادی‌نظامی،از چین بازیگری میانجی‌گر ساخته‌ اما برخلاف نقش پکن در حل اختلافات ایران وعربستان، میانجیگری برای اوکراین دشوار است.
یک مقام چینی می‌گوید: چین متعهد به ایجاد جامعه‌ای با آینده‌ای مشترک برای بشریت در حوزه هوش مصنوعی است و تلاش می‌کند از رویکرد مردم محور و اصل هوش مصنوعی برای همیشه حمایت کند تا اطمینان حاصل کند که هوش مصنوعی ایمن، قابل اعتماد، قابل کنترل و قادر به بهتر انجام دادن کارهاست. تقویت توسعه پایدار جهانی و افزایش رفاه مشترک تمام بشریت هدف چین است.
هنگامی که یک هواپیما یا یک کشتی از طریق ماهواره به وب متصل می‌شود، پایانه آن به عنوان یک دستگاه وای فای داخلی عمل می‌کند که مسافران را قادر می‌سازد از خدمات اینترنت استفاده کنند.
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد آمریکا در زمینه توسعه و به کار گیری موشک های کروز پیش قدم بوده است.
جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که پیشرفت، اصالتاً امری درون‌زا و برون‌گرا است. بر این اساس ملت‌ها باید براساس ارزش‌ها و الگوی حکمرانی بومی و فرهنگی داخلی، برنامه توسعه خود را تدوین و اجرا نمایند. منافع اساسی و حقوق ملت‌ها از جمله حق توسعه قابل مذاکره نیست و هر تلاشی توسط کشور‌های قلدر برای سیاسی کردن و نهایتاً سلب حقوق ملت‌ها با سوءاستفاده از مکانیسم‌های بین‌المللی محکوم است.
به دلیل نادر بودن این قارچ در طبیعت و همچنین مشکلات پرورش آن در آزمایشگاه، کارشناسان قبلاً قادر به تولید کافی از آن برای آزمایش بر روی بیماران نبودند. اما تیم تحقیقاتی آکسفورد امیدوار است که با کشت موفقیت‌آمیز قارچ‌ها در آزمایشگاه به همان شیوه‌ای که در طبیعت رشد می‌کند، دانشمندان بتوانند این ترکیب را به‌طور مؤثرتر و اقتصادی‌تر برای استفاده به عنوان درمان سرطان در آینده تولید کنند.
محققان چینی ۳ ابر گاو شبیه سازی کرده اند که قادر به تولید مقدار قابل توجهی شیر  هستند. آنها می توانند سالانه ۱۸ تن شیر تولید کنند.
جنبش مردمی عراق تأکید کرد که آمریکا قادر نیست عراق را از چین، روسیه و ایران دور نگه دارد و به همین دلیل از ایجاد بحران در بازار ارز به عنوان ابزاری برای فشار بر بغداد استفاده می‌کند.
پس از قیام‌های اعراب در بهار عربی سال ۲۰۱۱، خودکامگانی که باقی مانده بودند، به‌عنوان تنها نیرو‌هایی که قادر به برقراری نظم پس از ظهور داعش و تجزیه دولت در سوریه، یمن و لیبی هستند، به تصویر کشیده شدند. در حال حاضر حمایت مستمر از این خودکامه‌ها به‌عنوان راهی برای حفظ سلطه ژئوپلیتیکی در منطقه‌ای است که در آن روسیه و چین، در حال ظهور هستند.
جعفر قادری درباره علت افزایش قیمت ارز در کشور گفت: افزایش نرخ دلار تحت تاثیر چند عامل است؛ کشور در طول یکی دو سال گذشته با تورم مواجه بوده که این تورم خودش را در قیمت دلار تخلیه می‌کند. به عبارت دقیق‌تر وقتی تورم داخلی بیشتر از تورم خارجی باشد و اثر تورم مازاد روی دلار تخلیه نشود، قیمت دلار حالت فنر فشرده پیدا می‌کند که با کوچکترین فشاری، آزاد شده و قیمت ارز بالا می‌رود.
اگرچه ممکن است قدرت شی به چالش کشیده شده باشد، اما هیچ گونه فرسایشی متحمل نشده است. او از پایه‌های محکم حمایت مردمی برخوردار است. هر چند که مخالفت‌ها علیه او به ویژه در میان نخبگان چین متنوع و بزرگ هستند، اما این مخالفت متفرق بوده و قادر به سازماندهی نیستند و فاقد دیدگاه مشترکی برای ارائه جایگزین یا ارائه راهی برای تغییر هستند.
خودروی مجهز به فناوری شناور مغناطیسی (maglev) در بزرگراهی در چین با موفقیت آزمایش شد. این خودرو ۳۵ میلی‌متر بالاتر از سطح جاده و با استفاده از نیروی مغناطیسی، معلق است و به کمک ریل‌های رسانای نصب‌شده در کنار جاده هدایت می‌شود. خودرو‌های مگلو در مقایسه با سایر خودروها، طول عمرشان به میزان قابل توجهی بیشتر است و در حالی که انرژی کمتری مصرف می‌کنند، دارای سرعت بیشتری برای حرکت هستند. چین در سال‌های اخیر با رونمایی از اولین قطار مگلو در شانگهای، به پیشروترین کشور در فناوری حمل‌ونقل مگلو تبدیل شده است. چینی‌ها قصد دارند به زودی قطار سریع‌السیری که قادر به حرکت با سرعت ۶۰۰ کیلومتر در ساعت است را هم برای استفاده عموم افتتاح کنند.
دانشگاه حمل و نقل شانگ‌های یک ربات اسکی باز را در کنفرانس جهانی ربات ۲۰۲۲ در پکن چین معرفی کرد. این ربات قادر است از شیب‌هایی تا زاویه ۲۰ درجه عبور کند. این توانایی به پیست‌های اسکی با سختی متوسط مربوط می‌شود. او می‌تواند در هنگام فرود، مسیر را برنامه ریزی کرده و در صورت وجود موانع مانور دهد و سرعتش را کم کرده یا بایستد.
به گفته یک منبع آگاه در وب سایت Weibo چین، گوشی های آینده هوآوی میت ۵۰ به ویژگی حالت باتری اضطراری مجهز خواهد شد. کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند حتی پس از تمام شدن باتری گوشی نیز از طریق تلفن همراه خود تماس برقرار کنند.
سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به مقام ارشد کاخ سفید، امریکا را گانگستر و قلدر خواند و واشنگتن را عامل بی ثباتی و تضعیع صلح در تنگه معرفی کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ