وزیر امور خارجه مجارستان گفت که درباره اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه، دیگر حتی با اتحادیه اروپا مذاکره هم نخواهد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روسیه با گرفتن سهم بازار متحدان انرژی خود در آسیا، مشتریان نفتی پیدا کرده است تا آنها را جایگزین خریداران اروپایی کند که دریافت انرژی این کشور را تحریم کرده‌اند.
طبق گزارش فوربس ثروتمندترین مرد روسیه آندری ملنیشنکو (تصویر، به همراه همسرش)، سهامدار ارشد شرکت صنایع شیمیایی یورو کِم و همچنین مالک شرکت انرژی زغال‌سنگ سیبری است. میزان دارایی‌های او بیش از ۲۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود
دولت مجارستان همچنان از همراهی تمام و کمال با تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه سرباز می‌زند.
به گفته آریل کوهن کارشناس ارشد بازار انرژی، در طول سال‌گذشته، غرب با اعمال تحریم بر محصولات هیدروکربنی روسیه و کمک نظامی به اوکراین با مسکو مقابله کرد، اما بزرگ‌ترین دموکراسی جهان و یکی از بزرگ‌ترین متحدان ایالات‌متحده آمریکا، یعنی هند در آسیا با آنها همراهی نکرد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که ناکارآمدی تحریم ها علیه روسیه به دلیل افزایش بهای جهانی انرژی است!
معاون نخست وزیر روسیه تصمیمات اروپا در خصوص تحریم بخش انرژی این کشور را دارای پیامدهای بین المللی توصیف کرد.
وزیر نفت ونزوئلا گفت که تحریم‌های غرب علیه روسیه و تعیین سقف قیمت برای خرید نفت این کشور توسط اروپا، کشورهای G۷ و استرالیا، باعث هرج و مرج در بازار جهانی انرژی شده است.
وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد که با توجه به ضرورت ادامه همکاری با روسیه در بخش ساخت نیروگاه اتمی، این کشور مخالف وضع تحریم علیه بخش انرژی روسیه است.
کارشناس انرژی گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است از پنجم فوریه صادرات گاز روسیه به اروپا به طور کامل قطع شود. این اقدام قطعاً اروپا را با کمبود و مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد. اثرات این کمبود در بخش‌های مختلف از جمله تجاری، خانگی و... مشهود است.
تحلیلگر سیاست خارجی گفت: تحریم ایران و روسیه در حوزه انرژی باعث شده که شرایط تأمین گاز برای کشورهای اروپایی دشوار شود.
بنا به گفته وزیر خارجه مجارستان، اتحادیه اروپا در نظر دارد در بسته تحریمی جدید خود علیه روسیه، شماری دیگر از اتباع این کشور را در فهرست سیاه قرار دهد.
توافق هسته‌ای آمریکا با هند یک توافق استراتژیک مربوط به سال ۲۰۰۲ بوده است. خیلی قبل‌تر از توافق خط لوله صلح این توافق مورد بحث بوده است. در عین حال که تحریم آمریکا مشکل ایجاد می‌کند، می‌بینیم که روسیه به‌رغم اینکه تحریم شده، ولی فعالیت‌های گازپروم و لوک‌اویل هنوز متوقف نشده است. همین الان بحث ایجاد سقف قیمت نفت روسیه مطرح شده و معنای آن این است که مجاز است نفت‌اش را بفروشد. به نظر می‌رسد ما در دیپلماسی انرژی درست عمل نکرده‌ایم.
رئیس مجلس دومای روسیه می گوید آمریکا با به راه انداختن تحریم ها بخش انرژی روسیه، کشورهای اروپایی را متضرر کرده است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: گمان آنها تجمع مردم برای نان و گرسنگی است اما وضعیت خودشان را بعد از تحریم روسیه مقایسه کنید که روسیه فقط در بخش انرژی آنها را تحریم کرده است و مردم در خیابان‌های لندن اعلام می‌کنند که فقیر شده‌اند.
عضو کمیسیون انرژی گفت: سوآپ گاز را می‌توانیم از روسیه و ترکمنستان انجام دهیم. این کشور‌ها عضو سازمان همکاری شانگ‌های هستند و در منطقه  اوراسیا واقع شده اند، همکاری با آن‌ها می‌تواند منافع ما را تأمین کند و مزیت‌های زیادی برایمان دارد. با توجه به اینکه الان تحت تحریم هستیم، این روابط می‌تواند در بخش تجارت و اقتصاد کمک کننده باشد و به خنثی سازی تحریم‌ها بپردازد.
بنا به اعلام نخست وزیر کانادا، این کشور چند شرکت روسی دیگر را تحت تحریم قرار داد.
معترضان در جمهوری چک خواستار برکناری دولت این کشور به دلیل ناتوانی در حل بحران انرژی شدند.
وزیر نفت از گسترش روابط انرژی با کشورهای دوست مانند چین و روسیه در بحبوحه تحریم‌های اقتصادی علیه ایران خبر داد.
وزیر خارجه مجارستان می گوید وضع تحریم های بیشتر از سوی اروپا علیه روسیه، تنها به گسترش بحران انرژی در این قاره دامن می زند.
رئیس دومای روسیه ضمن اعلام مخالفت با پیشنهاد اروپا مبنی بر اعمال تعیین سقف برای انرژی روسیه، تأکید کرد که دوران قیمومیت غرب بر سایر کشورها به پایان رسیده است.
رئیس مجلس دومای روسیه اعلام کرد که بحران انرژی که گریبان گیر اروپا شده، نشات گرفته از تحریم های گسترده بروکسل علیه مسکو است.
«اگر اروپا علاوه بر تحریم هایِ پنجم دسامبر علیه مسکو بخواهد تحریم های گسترده تری را علیه روسیه عملیاتی کند، عملا با چالش های به مراتب گسترده ای در بحث تامین انرژی خود رو به رو خواهد شد. درست در همین نقطه است که متوجه می شویم چرا اروپایی ها به نحوی فعال در حال میانجی گری میان ایران و آمریکا با هدف احیای برجام هستند.»
وزیر ونزوئلا دفاع ونزوئلا با انتقاد از تحریم نفتی روسیه اعلام کرد که سیاست‌های آمریکا به امنیت انرژی اسیب زده است.
وزارت انرژی ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد: آنکارا به تحریم‌ های روسیه در حوزه انرژی نخواهد پیوست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ