«اگر اروپا علاوه بر تحریم هایِ پنجم دسامبر علیه مسکو بخواهد تحریم های گسترده تری را علیه روسیه عملیاتی کند، عملا با چالش های به مراتب گسترده ای در بحث تامین انرژی خود رو به رو خواهد شد. درست در همین نقطه است که متوجه می شویم چرا اروپایی ها به نحوی فعال در حال میانجی گری میان ایران و آمریکا با هدف احیای برجام هستند.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فقر و شکاف طبقاتی که جامعه ما با آن رو‌به‌روست، تبعات و نتایجی را به دنبال دارد که صرفا در مسائل معیشتی و زندگی روزمره خلاصه نمی‌شود بلکه می‌تواند در دراز مدت آثار زیان‌بار اجتماعی و فرهنگی را به دنبال داشته باشد.
دولت سیزدهم سیاست خارجی خود را بر مبنای بسط و گسترش روابط با کشورها و همچنین احیا فرصت‌های تجاری-سیاسی قرار داده است.
دولت سیزدهم سیاست خارجی خود را بر مبنای بسط و گسترش روابط با کشورها و همچنین احیا فرصت‌های تجاری-سیاسی قرار داده است.
شاید مقامات ما نیز به این نتیجه رسیده اند که احیای برجام دیگر ممکن نیست. برخی از دلایل فنی نیز وجود دارد که می‌تواند حاکی از عدم امکان احیای برجام باشد. از جمله این موارد می‌توان به زمان گریز هسته‌ای که مبنای استراتژی برجامی آمریکا در ۲۰۱۵ بود، اشاره کرد. با توجه به پیشرفت‌های هسته‌ای ایران، گویا آمریکا دیگر احیای چنان زمان گریزی را ممکن نمی‌داند. نه تنها ایالات متحده به دلایلی که اشاره شد سعی در اجتناب از تنش دارد، بلکه شرایط اقتصادی در ایران نیز به سمتی رفته که خود را عملا ناچار از تلاش برای تخفیف تنش و برقراری آرامش می‌بیند.
شاید معنی حرف ایشان یک عده خاصی باشد که مخالف دموکراسی و مردم سالاری بوده و هستند. همان کسانی که دیروز برجام را آتش زدند و امروز برای احیاء جنازه برجام به هر کس و ناکسی التماس می‌کنند یا شاید منظورشان آن برادرانی باشد که سفارت عربستان را اشغال نمودند و امروز از خیلی از اصول تصنعی‌شان عبور کردند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: شهرداری تهران و سازمان تبلیغات اسلامی می‌توانند با همکاری هم ظرفیت‌های هویتی و معنوی تهران را احیا و تقویت کنند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: شهرداری تهران و سازمان تبلیغات اسلامی می‌توانند با همکاری هم ظرفیت‌های هویتی و معنوی تهران را احیا و تقویت کنند.
پرونده بعدی ایران که همچنان در جریان است و به‌عنوان مانعی برای احیای توافق هسته‌ای از آن یاد می‌شود، پرونده پادمانی است که آن نیز بر مبنای اسناد ادعایی به‌سرقت‌رفته از سوی اسرائیل روی میز آژانس قرار دارد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در ۳۰ آوریل ۲۰۱۸ ادعا کرد اسرائیل انبوهی از اسناد هسته‌ای ایران را از کشور خارج کرده است. نخست‌وزیر اسرائیل مدعی بود که این اسناد شامل ۵۵ هزار صفحه و ۵۵ هزار فایل دیجیتال در قالب ۱۸۳ سی‌دی درباره برنامه و فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است.
چنانچه درمذاکرات احیای برجام، دیگر «توافق تعهد محور» برای ما موضوعیت ندارد، در توافقات دوجانبه و چندجانبه‌ای که بر مبنای عادی سازی روابط ایران و عربستان سعودی نیز شکل می‌گیرد، باید تضمین‌های معتبری از سوی ریاض در این خصوص ارائه شود. در غیر این صورت، تعلقات فرامنطقه‌ای ریاض و خصوصا تلاش پشت پرده آن جهت به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی در آینده می‌تواند بر بعد عملیاتی و اجرایی توافقات سایه بیفکند.
فلاحت پیشه با بیان اینکه ایران و آژانس تلاش دارند پرونده از شرایط بحرانی خارج شود گفت: البته این به معنای شروع احیای برجام نیست، اما یک زمینه سازی عمده است برای بازگشت به میز مذاکرات. باید دید سیاستمداران از این به بعد چه تصمیمی می‌گیرند. البته وقتی قرار بر عدم توافق باشد عوامل اختلافی نه تنها حل نمی‌شوند بلکه عمده‌تر هم خواهند شد.
شرکت ویرایش ژن کولوسال بیوسایِنسِز در حال حاضر پروژه‌هایی را برای احیاء ماموت پشمالو و گرگ تاسمانی آغاز کرده است. اما دودو نخستین پروژه‌ی آن در رده‌ی پرندگان است و اهمیت زیادی دارد، چون به معنای تغییر تکنیک ویرایش ژن برای تطبیق یافتن با یک تخم بیرونی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت سردار سلیمانی، دمیدن روحی تازه به جبهه مقاومت را کار بسیار برجسته و اساسی شهید سلیمانی خواندند و افزودند: سردار با تقویت مادی، معنوی و روحی مقاومت، این پدیده ماندگار و رشد یابنده را در مقابل رژیم صهیونیستی و نفوذ امریکا و دیگر کشورهای استکباری حفظ، مجهز و احیاء کرد.
مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیا میراث معنوی و طبیعی گفت: جمهوری اسلامی ایران، آئین پهلوانی و زورخانه‌ای را به طور رسمی سال ۸۹ در فهرست میراث‌فرهنگی ناملموس جهانی یونسکو ثبت کرد.
ورود ایران و اروپا به فاز تنش با کاهش مطلوبیت‌های توافق احیای برجام باعث شده تا ایران به سمت فعال کردن میانجی‌های منطقه‌ای متمایل شود.
وزیر امور خارجه گفت: ایران با حسن‌نیت و بر مبنای برابری و احترام متقابل، به ادامه‌ مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای پایبند است.
وزیر امور خارجه گفت: ایران با حسن‌نیت و بر مبنای برابری و احترام متقابل، به ادامه‌ مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای پایبند است.
وزیر امور خارجه گفت: ایران حسن‌نیت و بر مبنای برابری و احترام متقابل، به ادامه‌ی مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای پایبند است.
رئیس جمهور سوریه در دیدار با سران گروه های فلسطینی بر ضرورت پایندی به مقاومت برای احقاق حقوق تأکید کرد و گفت: تمام تلاش‌ها برای حذف آرمان فلسطین از وجدان و ذهن نسل‌های جدید شکست خورد.
مرداد ۹۲ بود که به هشدار‌های خشک‌شدن دریاچه واکنش‌هایی نشان داده شد آن هم با تشکیل کارگروه نجات دریاچه ارومیه. ۶ ماه زمان برد تا برنامه ۱۰ ساله احیای دریاچه نوشته شود. البته دوسال طول کشید تا خبر‌ها از تثبیت وضعیت دریاچه و توقف روند کاهش تراز آب بگویند؛ یعنی به وقت شهریور ۹۵.
«دولت بایدن اساسا به این دلیل شکست قطعی مذکرات را اعلام نمی‌کند، زیرا یکی از وعده‌های بنیادین این دولت حتی قبل از اینکه بایدن رئیس جمهور شود، بازگشت آمریکا به توفق برجام و احیای این توافق بود. حال اگر وی بخواهد شکستِ مذاکرات و مرگ برجام را اعلام کند، این مساله در نوع خود آسیب‌های جدی را به حیثیت و اعتبار رئیس جمهور آمریکا و همچنین حزب دموکرات وارد خواهد کرد. از طرفی، آمریکایی‌ها تا حدی نیز نگران تبعات منطقه‌ای و بین المللی اعلام شکست قطعی مذاکرات احیای برجام مخصوصا در بُعد امنیتی هستند.»
متخصص مدیریت زیست‌بوم‌های تالابی گفت: الان نزدیک به ۹۵ درصد دریاچه ارومیه کاملا خشک شده است، اما باید یک نکته را در نظر بگیریم که تالاب‌ها قابلیت بازیابی و احیا دارند، یعنی اینکه اگر یک تالابی خشک می‌شود به این معنی نیست که هیچ وقت قابلیت احیا ندارد حتی اگر دریاچه ارومیه برای چند سال شرایط خشکی کامل را داشته باشد باز می‌تواند احیا شود کما اینکه در این یک دهه گذشته ما این روند را دیده ایم.
طبق مفاد بیانیه، تقصیر ایران صرفاً عدم همکاری برای احیای برجامی نخواهد بود، بلکه ایران متهم به نقض پیمان ان. پی. تی و خدشه در رژیم عدم اشاعه - که مصداقی از تهدید علیه صلح و امنیت جهانی است - خواهد شد
طبق مفاد بیانیه، تقصیر ایران صرفاً عدم همکاری برای احیای برجامی نخواهد بود، بلکه ایران متهم به نقض پیمان ان. پی. تی و خدشه در رژیم عدم اشاعه - که مصداقی از تهدید علیه صلح و امنیت جهانی است - خواهد شد
نعیمی‌پور گفت: الان باید روش‌های کشورداری را برای بهبود وضعیت، برای همه اقشار و همه گروه‌ها تبیین کرد. با چنین تبیینی اصلاح‌طلبان می‌توانند احیا شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ