رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از برداشت ۱۳ هزار هکتار معادل ۵ درصدی شالیزارهای این استان خبر داد و گفت: ۹۶ درصد مزارع برنج گیلان به مرحله خوشه دهی رسیده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تبریز- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد گندم زارهای استان برداشت شده، از افزایش ۶۰ درصدی خرید گندم از کشاورزان استان خبر داد.
رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۱۰ درصد شالیزارهای گیلان به مرحله برداشت برنج رسیده است.
بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت حقوق بازنشستگان، گفت: شخص رئیس جمهوری به وضعیت معیشتی و حقوق بازنشستگان بسیار حساس است و در جلسه‌ای تاکید داشت که هزینه‌های یک فرد بازنشسته از یک کارمند شاغل بیشتر است. دولت به هیچ وجه موافق کاهش حقوق بازنشسته‌ها نیست و اگر برداشتی اینچنین از لایحه برنامه هفتم توسعه شده صحیح نیست.
شفت- فرماندار شفت از به بار نشستن ۶۵ درصد از خوشه های برنج در شالیزارهای این شهرستان خبر داد و گفت: نخستین برداشت رسمی برنج در شالیزارهای شفت از نیمه اول مرداد آغاز می‌شود.
اسحاقی در ادامه گفت: یکی از انتقادات شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت این بود که چرا امتیاز مطب از ۳۶۰ به ۲۵۰ کاهش یافته چراکه این اقدام منجر به کاهش حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم و کم برخوردار و متضرر شدن این مناطق می شود.
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اگر ۳۰ درصد تخت‌های بیمارستانی را به گردشگری سلامت اختصاص دهیم دست یافتن به هدف ۵ تا ۱۰ میلیارد دلاری غیرممکن نخواهد بود.
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اگر ۳۰ درصد تخت‌های بیمارستانی را به گردشگری سلامت اختصاص دهیم دست یافتن به هدف ۵ تا ۱۰ میلیارد دلاری غیرممکن نخواهد بود.
طی دو دهه اخیر حدود ۲۷ درصد چاه‌ها دچار کف‌شکنی و جابه‌جا شده و سالانه حدود ۱۶۰ کیلومتر مجوز کف‌شکنی و ۸۲۰ کیلومتر جهت جابه‌جایی چاه‌ها در کشور صادر می‌شود. بیشترین تعداد جابه‌جایی و کف‌شکنی چاه‌ها در استان‌های فارس، اصفهان، کرمان و خراسان رضوی است.
مشهد ـ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۵۰ درصد برداشت گندم از اراضی زیر کشت این محصول استراتژیک در استان پایان یافت.
رودسر- رئیس سازمان چای کشور با اشاره به برداشت ۶۴ هزار تن برگ سبز چای از باغات شمال گفت: ۵۳ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است.
معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران گفت: امسال ۶۱ هزار تن میگو از پنج استان برداشت شد که این عدد حدود ۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
تربت حیدریه ـ رئیس جهاد کشاورزی بخش کدکن گفت: در سال جاری به دلیل کاهش بارندگی وعوامل اقلیمی سال گذشته میزان برداشت زعفران ۲۰ درصد کمتر از سال قبل بوده است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور از برداشتن مُهر محرمانه از روی نامه‌های این سازمان خبر داد و گفت: تاکنون حدود ۹۵ درصد نامه‌های سازمان بازرسی مُهر محرمانه داشتند و سامانه به صورت پیش‌فرض اصل را بر محرمانه بودن نامه‌ها قرار داده بود.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: تاکنون حدود ۹۵ درصد نامه‌های سازمان بازرسی مُهر محرمانه داشتند و سامانه به صورت پیش‎‌فرض اصل را بر محرمانه بودن نامه‌ها قرار داده بود.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: تاکنون حدود ۹۵ درصد نامه‌های سازمان بازرسی مُهر محرمانه داشتند و سامانه به صورت پیش‎‌فرض اصل را بر محرمانه بودن نامه‌ها قرار داده بود.
زبیدی با تأکید بر اینکه نفت و گاز ثروت کشور است ، گفت: هم‌اکنون با استفاده از فناوری‌های روزآمد،می‌توان به‌راحتی برداشت از میدان‌های نفت و گاز ایران را ۱۵ تا ۴۰ درصد افزایش داد.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از موارد ابتلا به سرماخوردگی مربوط به آنفولانزای نوع A است. شیوع بیماری آنفولانزا چهار هفته زودتر شروع شده است و همین موضوع نیز پیش بینی شده بود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه از موافقت مقام معظم رهبری با درخواست دولت مبنی بر برداشت ۱۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی خبر داد.
سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: حدود ۹۵ درصد موارد ابتلا به آنفلوانزا در کشور آنفلوانزای نوع A و حدود ۵ درصد نیز آنفلوانزای نوع B است و برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری به مردم توصیه می‌کنیم در فضا‌های بسته از ماسک استفاده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند؛ همچنین افراد دارای علائم بیماری از حضور در تجمعات خودداری و خود را قرنطینه کنند.
سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: علایم بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا، سرماخوردگی و کرونا مشترک است، اما تب بالا و ناگهانی، درد شدید عضلانی بدن و گلودرد علایم ابتلا به آنفلوآنزا است که فرد مبتلا باید بین ۵ تا ۷ روز استراحت کامل داشته باشد تا دور نقاهت را طی کند.
مدیر زیرساخت ایمیدرو گفت: در خاورمیانه ۵۰ میلیون متر مکعب آب شیرین می‌شود که سهم خلیج فارس حدود ۲۴ درصد است که بیشتر آن توسط امارات و سپس عربستان انجام می‌شود و ایران سهم پایینی دارد.
وزارت جهاد کشاورزی از رفع تعهد ارزی صادر کنندگان شیر خشک صنعتی و همچنین کاهش تعهد ارزی پرتقال و نارنگی و سیب درختی به ۵۰ درصد خبر داد.
مدیرگروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت خوزستان اعلام کرد: بیماری سرخک با عوارض جدی نیز همراه است به گونه‌ای که حدود یک تا ۵ درصد موارد می‌تواند سبب مرگ بیمار نیز شود. مهم‌ترین عوارض این بیماری عفونت ریه، عفونت مغز، اسهال و نابینایی و اختلال شنوایی هستند. قبل از استفاده واکسن، بیماری در کلیه جوامع شاید بود و هر سه تا پنج سال به علت تجمع افراد حساس، همه‌گیری ایجاد می‌کرد.
بارندگی کم برداشت غلات پاییزی را که ۷۵ درصد از کل برداشت سالانه چین را تشکیل می‌دهد از بین می‌برد و افزایش قیمت کالا‌های جهانی را بیش از پیش تشدید می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ