رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از موارد ابتلا به سرماخوردگی مربوط به آنفولانزای نوع A است. شیوع بیماری آنفولانزا چهار هفته زودتر شروع شده است و همین موضوع نیز پیش بینی شده بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
متخصص ویروس‌شناسی پزشکی در پاسخ به این سوال که واکسن فصلی که برای آنفلوانزای فصلی استفاده می‌شود چه میزان در برابر ویروس H ۵ N ۱ کارایی دارد، گفت: این واکسن‌ها هیچ محافظتی در برابر تغییرات آنتی ژنتیکی این ویروس ندارد، اما با این وجود توصیه می‌شود واکسن فصلی تزریق شود تا از عفونت همزمان دو ویروس پیشگیری شود.
در طب سنتی دمنوش‌هایی برای جلوگیری از سرماخوردگی وجود دارد که می‌تواند حتی بهتر از دارو‌های آنتی‌بیوتیک و یا واکسن‌ها عمل کند.
یک ویروس خطرناک که در نوع شدید یا خفیف می‌تواند کشنده باشد! این بیماری از یک سرماخوردگی ساده شروع می‌شود البته در کنار علائم مشترک با سرماخوردگی نشانه های خاص‌تری هم دارد.
بازیکنان بیمار و مصدوم فرانسه امروز بدون مشکل تمرین کردند تا این تیم با تمام قوا برای بازی با آرژانتین در فینال جام جهانی آماده شود.
پس از ابتلای دایو اوپامکانو، آدرین رابیو و کینگزلی کومان، امروز اعلام شد که دو بازیکن دیگر فرانسه نیز به آنفولانزای شتری مبتلا شده اند.
شیوع نوعی از ویروس آنفولانزا در اردوی تیم ملی فرانسه، نگرانی زیادی را در آستانه دیدار فینال ایجاد کرده است.
سمنان- رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه کانون آنفولانزای پرندگان در کشور مشاهده نشده است، گفت: مشکلی در زمینه مهار بیماری نداریم.
لوئی‌ فان‌خال در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی در مورد شرایط بازیکنانش توضیح داد ولی از صحبت در مورد جزئیات خودداری کرد.
هر وعده غذایی صبحگاهی که ترجیح می‌دهید را در صبحانه تان قرار دهید چرا که مواد مغذی و کالری ارائه شده توسط صبحانه سیستم ایمنی بدن را در برابر عفونت‌های تنفسی از ابتدای روز مورد محافظت قرار می‌دهند.
سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: بیشتر جانباختگان را افراد بالای ۶۰ سال و گروه‌های حساس که واکسن تزریق نکرده اند، تشکیل می‌دهند.
رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه تا به این لحظه هیچ گونه درگیری مرغداری‌ها با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است، گفت: صادرات مرغ، تخم مرغ و جوجه به کویت آزاد شده است.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره مرگ و میر‌های ناشی از آنفلوآنزا در سال جاری، تصریح کرد: مرگ و میر زیر ۱۰ سال ۶ نفر، بین ۱۰ تا ۲۰ سال دو نفر، بین ۲۰ تا ۳۰ سال سه نفر، بین ۳۰ تا ۴۰ سال ۴ نفر، بین ۴۰ تا ۵۰ سال ۳ نفر، بین ۵۰ تا ۶۰ سال ۵ نفر، بین ۶۰ تا ۷۰ سال یک نفر و بالای ۷۰ سال ۷ نفر بوده است.
سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: حدود ۹۵ درصد موارد ابتلا به آنفلوانزا در کشور آنفلوانزای نوع A و حدود ۵ درصد نیز آنفلوانزای نوع B است و برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری به مردم توصیه می‌کنیم در فضا‌های بسته از ماسک استفاده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند؛ همچنین افراد دارای علائم بیماری از حضور در تجمعات خودداری و خود را قرنطینه کنند.
سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: علایم بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا، سرماخوردگی و کرونا مشترک است، اما تب بالا و ناگهانی، درد شدید عضلانی بدن و گلودرد علایم ابتلا به آنفلوآنزا است که فرد مبتلا باید بین ۵ تا ۷ روز استراحت کامل داشته باشد تا دور نقاهت را طی کند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: بعضی از استان‌ها به دلیل شیوع ویروس آنفولانزا، مدارس را در شهر‌های خود تعطیل کرده بودند. عنوان کردیم مسئولین آن استان‌ها بررسی میدانی کنند که آیا واقعا احتمال ابتلا به آنفولانزا زیاد است که دانش آموزان آسیب و لطمه ببینند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: بعضی از استان‌ها به دلیل شیوع ویروس آنفولانزا، مدارس را در شهر‌های خود تعطیل کرده بودند. عنوان کردیم مسئولین آن استان‌ها بررسی میدانی کنند که آیا واقعا احتمال ابتلا به آنفولانزا زیاد است که دانش آموزان آسیب و لطمه ببینند.
خوردن برخی خوراکی‌ها آنقدر مفید است که می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن، مانع ابتلای شما به ویروس آنفولانزا شود. همانطور که گفتیم این بیماری بیشتر در افرادی دیده می‌شود که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند. پس می‌توانید تنها با خوردن برخی مواد مغذی و ویتامین‌ها به تقویت سیستم ایمینی بدن خودتان کمک کنید.
رضا مهاجری نسبت به کمبود امکانات در نفت مسجدسلیمان انتقاداتی را مطرح کرد.
رئیس اورژانس تهران از دو برابر شدن ماموریت های اورژانس با آغاز فصل پاییز و شیوع آنفولانزا در تهران خبر داد و گفت: برای تشخیص بیماری آنفولانزا با اورژانس تماس نگیرید و به پزشک مراجعه کنید.
سخنگوی دولت گفت: یکی از دلایل کمبود دارو این بود که شیوع آنفولانزا زودتر از پیش‌بینی‌ها اتفاق افتاد و قصور و تقصیرهایی هم وجود داشت.
سخنگوی دولت گفت: یکی از دلایل کمبود دارو این بود که شیوع آنفولانزا زودتر از پیشبینی ها اتفاق افتاد و قصور و تقصیرهایی هم وجود داشت.
او مدعی شده که برخی از بازیکنانش به آنفولانزا مبتلا شده‌اند. این در حالی است که تمام بازیکنان ایران در بازی روز گذشته مقابل چین‌تایپه به میدان رفتند.
دانشمندان چینی به تازگی ماسکی طراحی کرده اند که می‌تواند ابتلا به کووید-۱۹ و آنفولانزا را در عرض ده دقیقه تشخیص دهد.
آنتونی فائوچی: "نیمکره جنوبی فصل آنفولانزای بسیار بدی را پشت سر گذاشته است. این فصل در آنجا زودتر آغاز شد. آنفولانزا همان طور که همه ما در طول سالیان متمادی تجربه کرده‌ایم می‌تواند یک بیماری جدی باشد به خصوص زمانی که فصل بدی داشته باشید".

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ