رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران درباره نحوه اعزام زائران اربعین به عراق توضیحاتی داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ۳۳ شرکت دانش بنیان و ۱۷ شرکت فناور و خلاق در حوزه های سلامت، ارتباطات و حمل ونقل به زائران اربعین خدمت رسانی می کنند.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قرار بر این شده از ظرفیت حمل و نقل زمینی، خودرو و هواپیما در این ایام استفاده شود تا مشکلی برای تردد زائران حسینی ایجاد نشود. سازمان اتوبوسرانی نیز قیمت رفت و برگشت بلیت را اعلام کرده است. معاون وزیر راه و مسئولان اجرایی نیز در نشست کمیسیون بودند.
میدان خراسان تا همین ۵۰ سال پیش پاتوق درشکه‌چی‌ها بود. در این میدان حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ درشکه ایستگاه داشتند که بیشتر مسافران آن را ساکنان مسگرآباد و زائران حرم شاه‌عبدالعظیم تشکیل می‌دادند و برای هر رفت‌وآمد ۱۵ تا ۲۰ ریال کرایه می‌پرداختند.
دبیر کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین گفت: کمیته ویژه برای بهبود وضعیت تامین ناوگان برای سفر زائران اربعین تشکیل خواهد شد.
معاون سازمان راهداری از اجرای طرح ویژه تامین ناوگان برای شرکت‌کنندگان در مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) از امروز تا دوشنبه آینده خبر داد.
معاون حمل و نقل عمومی از آمادگی کامل ناوگان حمل و نقل عمومی ویژه ایام ارتحال امام (ره)خبر داد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک اقدامات ویژه ترافیکی برای تأمین ایمنی و تسهیل در تردد شرکت‌کنندگان در مراسم ارتحال را تشریح کرد.
قریب به دو دهه است که خط ریلی شلمچه- بصره مطرح شده تا حمل و نقل زائران عتبات تسهیل شود؛ در نهایت روز گذشته تفاهمنمه عملیاتی شدن این پروژه به امضا رسید.
رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به آغاز بازگشت زائران از مشهد مقدس، از اختصاص ۸۵ پرواز داخلی و خارجی برای بازگرداندن زائران خبر داد.
سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از مشارکت بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ دستگاه انواع ناوگان حمل و نقل عمومی در جابجایی زائران در ایام پایانی ماه صفر خبر داد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: طرح ویژه جابجایی زائران رضوی تا شنبه نهم مهر ادامه خواهد داشت.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: طرح ویژه جا به جایی زائران حرم ثامن الحجج (ع) در دهه پایانی ماه صفر از شنبه دوم مهر آغاز می‌شود و تا نهم مهر ادامه خواهد داشت.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری گفت: تعداد ناوگان اختصاص یافته از سایر دستگاه‌ها برای جابه‌جایی زائران از مبداء مرزها به مقصد استان‌های مختلف افزایش یافت.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ایمن‌سازی جاده منتهی به مرزهای شش‌گانه کشور برای اربعین حسینی سال جاری خبر داد.
رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی زائران در آن سوی مرز مسئله حمل و نقل است، گفت: ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را به شهر کوت در عراق اعزام کردیم تا برای حمل و نقل زائران کمک کنند.
مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری گفت: سازمان راهداری تابع تصمیم ستاد اربعین برای جابه‌جایی زائران از پایانه‌های مسافربری است.
وزیر کشور گفت: مشکلاتی که در جریان سفر زوار اربعین به عراق وجود داشت از جمله حمل و نقل و معطلی زوار در مرزها را با مسئولان عراقی مطرح کردیم و آنها نیز قول همکاری دادند.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: این سازمان تنها ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای سفرهای اربعین پیش‌بینی کرده بود اما مجبور شدیم اتوبوس‌های سایر مسیرها را هم بیاوریم.
مشهد ـ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر تمام ظرفیت‌های ممکن برای حمل و نقل ایمن زائران اربعین در خراسان رضوی بسیج شده‌اند.
مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از مسدود شدن مرزهای ایران به عراق و توقف اعزام اتوبوس‌های زائران اربعین به سمت مرزهای غربی خبر داد.
اهواز - مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: پیش بینی می‌شود نسبت به اربعین حسینی (ع) سال ۹۸، با رشد ۱۰۰ درصدی تردد زائران از پایانه‌های مرزی خوزستان مواجه باشیم.
اهواز - مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: پیش بینی می‌شود نسبت به اربعین حسینی (ع) سال ۹۸، با رشد ۱۰۰ درصدی تردد زائران از پایانه‌های مرزی خوزستان مواجه باشیم.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به حجم بالای زائران اربعین در حوزه حمل و نقل جاده‌ای عمومی گفت: برای جابجایی زائران عتبات ۸ هزار دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است.
رئیس جمهور در ادامه تأمین حمل و نقل، اسکان، تغذیه و سلامت زائران حسینی را مورد تأکید قرار داد و گفت: سفر ارزان و دسترسی آسان به وسایل نقلیه در مراسم اربعین بسیار مهم است و این توقع از ما وجود دارد که چه در زمینه حمل و نقل و چه اسکان تلاش کنیم این سفر برای زائران پرهزینه نباشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ