معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: این سازمان تنها ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای سفرهای اربعین پیش‌بینی کرده بود اما مجبور شدیم اتوبوس‌های سایر مسیرها را هم بیاوریم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خرمشهر - فرمانده کل انتظامی گفت: زائران اربعین حسینی دریافت گذرنامه برای این سفر را به روزهای آخر که با ازدحام مواجه می‌شویم موکول نکنند.
در آستانۀ روز عرفه، حضور تعداد زیاد زائران کربلا باعث ایجاد تأخیر در عبور از گیت‌ها و ازدحام در مرز ایران و عراق و خصوصا گیت‌های عراقی شده است. معاون امنیتی وزارت کشور گفت:مشکل ازدحام در مرز مهران حل شده؛ قطع اینترنتِ طرف عراقی موجب کندی تردد بود.حدود ۲۵ هزار زائر در دو روز گذشته برای شرکت در مراسم دعای عرفه در کربلا عازم عراق شدند.
اهواز - پیکر مطهر شهید مدافع امنیت «محمد قنبری» در حالی در روستای چلسرخ باغملک زادگاه این شهید برگزار شد که ازدحام چشمگیری در این مراسم ایجاد شده است.
یکی از مواردی که به شدت مورد مطالعه قرار گرفتع ازدحام جمعیت در منا شهری در نزدیکی مکه عربستان سعودی در طول مراسم حج زیارت سالانه مسلمانان در مکه بود. در تاریخ 24 سپتامبر 2015 میلادی ازدحام جمعیتی رخ داد که در جریان برخورد دو گروه از زائران در خیابانی باریک زمانی که در جهت مخالف یکدیگر در حال حرکت بودند، صورت گرفت و در جریان له شدگی ناشی از آن، 2426 نفر جان شان را از دست دادند فاجعه ای که به طور گسترده به منظور یافتن راه هایی برای انتشار خطوط ایمن و خود به خود در میان جمعیت مورد مطالعه قرار گرفته است.
سفارت ایران پیش‌تر اعلام کرده بود که این زائران بیشتر بر اثر تصادف یا مرگ طبیعی در پیاده‌روی اربعین فوت شده‌اند. ازدحام جمعیت و گرمازدگی، از جمله چالش‌ها اربعین امسال نیز اعلام شده بود.
چند روز است که اینجا در کربلا ازدحام جمعیت بیش از تصورات بوده و به اصطلاح معروف جا برای سوزن انداختن نیست، بسیاری از زائران می‌گویند پس از خواندن زیارت اربعین به سمت مرز می‌روند.
چند روز است که اینجا در کربلا ازدحام جمعیت بیش از تصورات بوده و به اصطلاح معروف جا برای سوزن انداختن نیست، بسیاری از زائران می‌گویند پس از خواندن زیارت اربعین به سمت مرز می‌روند.
به دلیل ازدحام بیش از حد جمعیت و ناآشنایی با کشور عراق، گم شدن زائران در شهرهای زیارتی و مسیر پیاده روی طبیعی است. به همین منظور مکان‌هایی برای مفقود شدگان ایجاد شده است.
مشهد ـ فرماندار مشهد گفت: امسال موج بازگشت زائران دهه پایانی صفر و ازدحام آنها برای خروج از مشهد را با تغییر ساختار فروش بلیت و ایجاد فهرست انتظار در پایانه مسافربری مشهد مدیریت می‌کنیم.
آستان قدس علوی به اخبار منتشر شده درباره فوت برخی زائران در حرم امام علی(ع) بر اثر ازدحام و حالت خفگی واکنش نشان داد.
ازدحام جمعیت در پشت مرز‌ها همزمان با آغاز موج جدید عزیمت زائران، ازدحام جمعیت در پایانه مرزی شلمچه به اوج خود رسیده، به‌گونه‌ای که امکان تردد از گیت‌ها وجود ندارد و جمعیت با خطر گرما‌زدگی مواجه است.
وزیر کشور با بیان اینکه در حال حاضر اعزام زائران از مرز‌ها روان است، گفت: مرز شلمچه با ازدحام مواجه است و زائران اتباع خارجی باید به تدریج و با توجه به هماهنگی صورت گرفته با دولت عراق به عتبات اعزام شوند.
حرم امام علی علیه‌السلام اعلام کرد که گزارش برخی رسانه‌ها درباره فوت تعدادی از زنان زائر در پی ازدحام و خفگی نادرست می‌باشد.
«تعداد زائران کربلا در این دوره به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته بود. با این حال باید پیش‌بینی‌های لازم توسط وزارت راه و وزارت کشور و به ویژه ستاد اربعین، صورت می‌گرفت. اما مشخصا آنچه این روز‌ها در مرز با آن مواجه هستیم نتیجه ازدحام جمعیت است.»
«تعداد زائران کربلا در این دوره به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته بود. با این حال باید پیش‌بینی‌های لازم توسط وزارت راه و وزارت کشور و به ویژه ستاد اربعین، صورت می‌گرفت. اما مشخصا آنچه این روز‌ها در مرز با آن مواجه هستیم نتیجه ازدحام جمعیت است.»
مرز خسروی که نزدیکترین مرز به کربلای معلی محسوب می‌شود اکنون شاهد حضور جمعیت کثیری از زائران اربعین است. حضور این خیل عظیم در حالی است که مسئولان کشوری و استانی از زائران خواسته بودند که سفر خود را به تعویق بیاندازند و فعلا از مراجعه به مرز خودداری کنند.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به ازدحام زائران اربعین؛ خدمات هلال‌احمر در عراق درحال گسترش است.
سردار اشتری گفت: بیشترین ازدحام در مرز‌های شلمچه ومهران است و احتمال بسته شدن کامل مرز‌ها نیز وجود دارد؛ با رایزنی‌هایی که با کشور عراق انجام شده توانستیم تعداد زیادی را از مرز خارج کنیم، در شرایط فعلی مرز‌ها گنجایش و ظرفیت پذیرش زائران جدید را ندارد.
ساعت به ساعت بر ازدحام در معابر مرزی کشورمان به سمت عراق افزوده می‌شود تا جایی که گزارش‌های رسیده حکایت از اختلال در روند خروج زوار از کشورمان دارد و منجر به اتخاذ تصمیماتی ویژه در این خصوص شده است؛ وضعیتی که موجب انسداد مرزها شده و وزیر کشور را بر آن داشته تا از زائران بخواهد «حتما حرکت خود را به سمت مرز‌های غربی تا اطلاع ثانوی و رفع مشکل در طرف مرز‌های عراقی به تاخیر بیاندازند.»
ازدحام زائران منجر به بسته شدن مرزها به سمت عراق شد/ توقف صدور گذرنامه ویژه اربعین
عراق امروز تا ساعاتی از پذیرش زائران خودداری کرد که باعث ازدحام شدید در مرز خسروی شد.
سفیر ایران در عراق اظهار کرد: در حال رایزنی هستیم تا مشکل تردد در مرز خسروی حل شود و زائران بتوانند بار دیگر از این مرز برای تردد به عراق استفاده کنند.
حجم بالای زائران در پایانه مرزی خسروی و بسته بودن مرز در عراق، سبب ازدحام زائران در این مرز شده است.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: زائران برای دریافت ارز اربعین به بانک‌ها مراجعه کنند نه به صرافی‌ها، زیرا باعث ازدحام جمعیت می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ