میدان خراسان تا همین ۵۰ سال پیش پاتوق درشکه‌چی‌ها بود. در این میدان حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ درشکه ایستگاه داشتند که بیشتر مسافران آن را ساکنان مسگرآباد و زائران حرم شاه‌عبدالعظیم تشکیل می‌دادند و برای هر رفت‌وآمد ۱۵ تا ۲۰ ریال کرایه می‌پرداختند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عمران‌زاده گفت: در مورد آسیب‌های ترافیکی و حمل و نقل می‌توان اینگونه عنوان کرد که هنگام افزایش جمعیت، وسایل نقلیه افزایش پیدا کرده و به تبع آن، ترافیک نیز افزایش پیدا می‌کند. همچنین نیاز به افزایش وسایل حمل و نقل عمومی و نیاز به احداث معابر شهری جدید نیز زیاد می‎شود.
یک ایستگاه اتوبوس تمیز و باکیفیت می تواند در ترغیب مخاطب به استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی و در نتیجه جلوگیری از مشاهده وسایل نقلیه تک سرنشین نقش بسیار مهمی داشته باشد.
رئیس شورای شهر تهران گفت: استفاده از وسایل سرمایشی در ناوگان حمل و نقل عمومی امری مشخص است که باید اجرایی شود.
مشکلات نابینایان در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، در جلسه ستاد هماهنگی مناسب سازی کشور مورد بررسی قرار گرفت.
مدیر طرح های کلان ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته با تشریح‌ موانع توسعه وسائل نقلیه برقی در کشور گفت: تا سال آتی بستر راه اندازی ایستگاه های شارژ فراهم می شود.
شهردار تهران گفت: تنها ۲۵ درصد شهروندان از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند.
تغییر در نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۲ با ۱۹ رأی موافق به تصویب رسید.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نامه فرماندار در خصوص اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمویمی شهر تهران بررسی خواهد شد.
کرج- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: تردد وسایل نقلیه از محور چالوس مسیر شمال به جنوب تا اطلاع بعدی ممنوع و ترافیک در مسیر جنوب به شمال حدفاصل شهرستانک سنگین است.
بر اساس تصویب اعضای شورای شهر تهران از اول اردیبهشت ۱۴۰۱ نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی ۲۵ درصد افزایش یافت و کرایه تاکسی میان مسافران تقسیم شد.
مدیر کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تخلفات ناوگان اتوبوس بین‌شهری ناشی از عدم رعایت نحوه حرکت، توقف و سرویس‌دهی وسایل نقلیه ۲۹ درصد کاهش یافته است.
شهردار پایتخت گفت: مدل بروزرسانی وسایل حمل‌ونقل عمومی را به رأی مردم و رانندگان محترم خواهیم گذاشت.
در اولین روز بهمن‌ماه ۱۴۰۱ و همزمان با بیست‌ودومین شنبه «امید و افتخار» مراسم رونمایی از ناوگان حمل و نقل پاک انجام میشود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصمیم‌گیری پیرامون نیم‌بها شدن بلیت وسایل حمل و نقل عمومی در روزهای آلوده را بر عهده شهردار دانست.
سخنگوی شهرداری تهران گفت: نیم بها شدن بلیت وسایل حمل و نقل عمومی در روزهای آلودگی هوا برای اجرایی شدن نیاز به تأیید شورای شهر دارد.
مبلغ ۴ میلیارد دلار برای تأمین ۳۴۶ هزار وسایل حمل و نقل جدید و بهینه از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت، برای کاهش آلودگی هوا اختصاص یافت.
عضو شورای شهر تهران گفت: حمل و نقل عمومی باید توسعه پیدا کند. اتوبوس، تاکسی و ون شاید ۲ درصد در آلودگی هوا تأثیر داشته باشند و بیش از ۶۰ درصد آلودگی هوا توسط وسایل شخصی ایجاد می‌شود.
افزایش قیمت سوخت در کابل پایتخت افغانستان سبب شده است که شهروندان افغانستانی به وسایل حمل و نقل قدیمی روی آورند.
افزایش قیمت سوخت در کابل پایتخت افغانستان سبب شده است که شهروندان افغانستانی به وسایل حمل و نقل قدیمی روی آورند.
افزایش قیمت سوخت در کابل پایتخت افغانستان سبب شده است که شهروندان افغانستانی به وسایل حمل و نقل قدیمی روی آورند.
قطری ها استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را برای در طول جام جهانی برای مردم کشور خود ممنوع کرده‌اند.
وحیدی: ما از مرزبانی، مواکب و مردم عراق بابت همکاری تشکر می‌کنیم. با این حال امکانات عراق از جمله وسایل حمل و نقل به خاطر تعداد زیاد جمعیت کم است بنابراین خواهش ما از زائران این است که فعلا به مرز‌ها مراجعه نکنند تا امکانات مناسب فراهم شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: تردد تمامی وسایل نقلیه از محور چالوس مسیر شمال به جنوب تا اطلاع بعدی ممنوع بوده و ترافیک در مسیر شمال به جنوب و حدفاصل مرزن آباد تا پنجک و حدفاصل پیچ سرهنگ تا گرماب سنگین است.
رئیس جمهور در ادامه تأمین حمل و نقل، اسکان، تغذیه و سلامت زائران حسینی را مورد تأکید قرار داد و گفت: سفر ارزان و دسترسی آسان به وسایل نقلیه در مراسم اربعین بسیار مهم است و این توقع از ما وجود دارد که چه در زمینه حمل و نقل و چه اسکان تلاش کنیم این سفر برای زائران پرهزینه نباشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ