روابط میان ترکیه و عربستان همواره با فراز و نشیب همراه بوده، و از مرحله سرد و تیرگی چند سال اخیر به مرحله توسعه روز افزون رسیده است و در این میان اردوغان و بن سلمان به دنبال اهداف خود هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رابطه ترکیه و چین برگرفته از رویکرد شرق گرایی آنکارا مقابل دولت های غربی نیست، این دو کشور بیشتر در پی توسعه مناسبات اقتصادی هستند.
سفر قریب الوقوع عبدالفتاح سیسی به آنکارا به منزله پایان یک تنش ۱۰ ساله بین مصر و ترکیه و عقب نشینی اردوغان از برخی سیاست های منطقه ای است.
در شرایطی که منابع موثق از دیدار احتمالی السیسی و اردوغان در آینده نزدیک خبر می‌دهند، مصر و ترکیه از ارتقای سطح روابط دوجانبه میان خود به سطح سفیر خبر دادند.
پیروزی اردوغان در انتخابات یکی از انگیزه‌های اصلی وی برای عادی‌سازی روابط با سوریه را از بین برد، اما طبق نظرسنجی‌ها بالای ۸۲ درصد مردم ترکیه مخالف اعطای حق شهروندی به آوارگان سوری هستند.
روسیه اعلام کرد که نشست سران دمشق و آنکارا برای عادی سازی روابط دو کشور پس از تهیه «نقشه راه» در دستور کار قرار خواهد گرفت.
رئیس جمهور در گفتگو تلفنی با رجب طیب اردوغان انتخاب مجدد وی را به عنوان ریاست جمهوری ترکیه تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد در دوره جدید نیز روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.
رئیس جمهور در گفتگو تلفنی با رجب طیب اردوغان انتخاب مجدد وی را به عنوان ریاست جمهوری ترکیه تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد در دوره جدید نیز روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.
رئیس رژیم صهیونیستی ضمن تبریک به رئیس جمهور ترکیه پس از پیروزی در انتخابات این کشور، از تعمیق روابط با آنکارا ابراز اطمینان کرد.
وزیر خارجه سوریه با تاکید بر تقویت روابط با عربستان، اعلام کرد که روابط با ترکیه جز با عقب نشینی این کشور از خاک سوریه به حالت عادی برنخواهد گشت.
وزیرخارجه ترکیه از عزم آنکارا برای تقویت و بهبود روابط با سوریه سخن گفت.
وزیر خارجه ترکیه موضوع عادی‌سازی روابط با سوریه را در سفر به مسکو مورد رایزنی قرار خواهد داد.
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد این کشور در حال آماده‌سازی نشست چهارجانبه عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه در سطح وزرای خارجه است.
دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که سران روسیه و ترکیه در تماسی تلفنی درباره تحولات سوریه، اوکراین و عادی‌سازی روابط آنکارا و دمشق رایزنی کردند.
وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که سیاست توازن واشنگتن در مورد روابط با آنکارا و آتن در حال به هم خوردن است.
راشاتودی در مطلبی نوشت دولت سوریه می تواند با از سرگیری روابط با ترکیه، مسیر بازسازی خود پس از جنگ را هموارتر کند.
وزیر دارایی ترکیه در آنکارا با وزیر بازرگانی عربستان سعودی دیدار و اعلام کرد که با وی درباره توسعه روابط اقتصادی دو کشور به توافق دست یافته‌ است.
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور، ممکن است آنکارا در روابط خود با سوریه بازنگری کند.
رییس جمهور ترکیه در مصاحبه ای اعلام کرد: ترکیه خواستار حفظ روابط آنکارا با اسراییل است!
آنکارا و تل آویو در جریان دیدار مقامات نظامی طرفین در آنکارا روابط امنیتی خود را از سر گرفتند.
فرمانده شبه نظامیان قسد وابسته به آمریکا  درباره عادی‌سازی کامل روابط دمشق و آنکارا موضع گیری کرد.
رسانه های ترکیه اعلام کردند که در راستای عادی سازی روابط میان سوریه و ترکیه و بازگشایی کانال روابط دیپلماتیک میان دو کشور، پنج پیش شرط متقابل از سوی آنکارا و دمشق مطرح شده است.
سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تداوم عادی سازی روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.
دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یائیر لاپید و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی مکالمه‌ای تلفنی عادی‌سازی کامل روابط و توافق بر سر بازگشت سفرای دو طرف را اعلام کردند.
افزایش قابل توجه ارزش و حجم صادرات ترکیه به روسیه نسبت به سال ۲۰۲۱، خشم اتحادیه اروپا را برانگیخته، اما این خشم بیشترین کاری است که آنها می‌توانند در این‌باره انجام دهند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ