دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که سران روسیه و ترکیه در تماسی تلفنی درباره تحولات سوریه، اوکراین و عادی‌سازی روابط آنکارا و دمشق رایزنی کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون سیاسی رییس جمهور گفت: در گفت‌وگوی تلفنی امروز عصر بین رؤسای جمهور ایران و روسیه، دو طرف تحولات قفقاز و پیشرفت توافقات اقتصادی به خصوص در زمینه کریدور شمال-جنوب و انرژی را مرور کردند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، نظارت بر توسعه بیشتر پیوندهای فدراسیون روسیه و ایران در بازرگانی، انرژی، حمل و نقل و حوزه های زیست محیطی را تأیید کردند.
رئیس جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود بر اهمیت انتقال غلات از طریق دریای سیاه تاکید کرد و آنرا پل صلح نامید.
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران در گفتگوی تلفنی با آقای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از حاکمیت ملی روسیه حمایت می‌کند.
پس از پخش شایعاتی درباره کسالت اخیر اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه امروز (پنجشنبه) همراه با پوتین و به صورت آنلاین در مراسم در مراسم تحویل سوخت هسته‌ای به نیروگاه «آق‌قویو» شرکت کرد. پیش از این ارتباط آنلاین نیز، رؤسای‌جمهور ترکیه و روسیه به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.
رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود با او درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفتگو کرد.
رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود با او درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفتگو کرد.
سخنگوی کرملین ضمن اظهار بی‌اطلاعی از جزئیات خبر مربوط به وضعیت سلامتی رئیس‌جمهور ترکیه، از آمادگی مسکو برای فراهم کردن مقدمات گفتگوی تلفنی پوتین و اردوغان خبر داد.
کاخ کرملین از گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور ایران و روسیه خبر داد که دو طرف بر تداوم این تماس‌ها تأکید کردند.
دو طرف در این گفتگو بر تداوم تماس‌ها تاکید کردند.
رئیس جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی با همتای روس خود به رایزنی درباره جنگ اوکراین و زلزله ترکیه پرداخت.
روسای‌ جمهور ایران و روسیه در تماسی تلفنی به گفت‌وگو درخصوص انرژی و وضعیت سوریه پرداختند.
کاخ کرملین اعلام کرد که روسای‌جمهور ایران و روسیه در تماسی تلفنی در خصوص مسائل انرژی و ترابری گفت‌وگو کردند.
پوتین در گفتگوی تلفنی با اردوغان بر نقش مخرب غرب در زمینه ارسال سلاح به اوکراین و کمک‌های اطلاعاتی به کی یف تأکید کرد.
دفتر ریاست جمهوری ترکیه از گفتگوی تلفنی اردوغان با پوتین درباره روابط دوجانبه و تحوات منطقه ای و بین المللی خبر داد.
کرملین از گفتگوی تلفنی رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی و رایزنی دو طرف درباره روابط دو جانبه و تحولات بین المللی خبر داد.
کرملین از گفتگوی تلفنی نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور روسیه و رایزنی دو طرف درباره موضوعات مختلف خبر داد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود گفتگو کرد و خواسته آنکارا مبنی بر پاکسازی مرزهای سوریه با ترکیه تا عمق سی کیلومتری را مورد تاکید قرار داد.
روسای جمهور روسیه و جمهوری آذربایجان، توافقات صورت گرفته درباره تنش ها در قره باغ را مورد بررسی کردند.
کاخ کرملین امروز شنبه از گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور روسیه و ایران درباره تقویت روابط خبر داد.
دفتر ریاست جمهوری روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: پوتین در گفتگوی تلفنی امروز با اردوغان گفت که کی یف با حمایت غرب از کریدور غلات برای حمله به سواستوپل استفاده کرد.
رئیس جمهور روسیه به ماکرون گفت که اتحادیه اروپا نباید در خصوص ارسال مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه به آفریقا و خاورمیانه مانع تراشی کند.
برخی رسانه‌ها اعلام کردند پس از نشست سه‌جانبه «لِویو»، رئیس‌جمهور ترکیه تصمیم دارد این هفته درباره بحران اوکراین با رئیس‌جمهور روسیه گفت‌وگو و رایزنی کند.
یک روزنامه ترکیه ای از احتمال گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور ترکیه و سوریه به پیشنهاد همتای روس آنها با هدف حل مشکلات مربوط به تروریسم خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ