شیراز به عنوان شهر خیال انگیز هنرمند پرور، نه تنها درخور ثبت ملی بلکه لایق شناساندن به جهانیان به عنوان شهری است که معرف فرهنگ و هنر فاخر این سرزمین است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این که گزارشگر صدا و سیما نتواند با طیب خاطر و از بیم عبور زنان بی/بد/شل حجاب یا واکنش و احتمالا با برخی الفاظ از سطح شهر گزارش تهیه کند و پای صحبت شهروندان بنشیند اتفاق درخور تأملی است ونشان دهنده دردسر تهیه کنندگان گزارش‌های تلویزیونی و تازه مشکل وقتی بیشتر می‌شود که وقتی خیال شان از پوشش خانمی آسوده شده و سراغ او می‌روند با سخنان او غافل گیر می‌شوند چرا که مواضع سیاسی صدا وسیما به خصوص در دوران جبلی- جلیلی باب میل همه خانم‌های مذهبی هم نیست.
ما در مناطق ۱۹ (کوره پز خانه‌ها و اراضی باز)، ۱۸، ۲۱، ۲۲، ۱۶، ۵ و... فضا‌های بکر فراوانی داریم که شهرداری می‌خواهد با تصویب لایحه جدید ساخت و ساز در باغ ها، در آن‌ها اجازه بارگذاری - مطابق با بارگذاری طرح تفصیلی را صادر کند؛ و این یعنی فروش ته مانده ظرفیت اکولوژیکی شهر! در برنامه توسعه هفتم، دولت فعلی پیشنهاد الحاق کمیسیون ماده ۵ را مطرح کرده است، ولی این یک اشتباه استراتژیک است چرا که جابجایی دبیرخانه‌ها راهکار حل مسئله نیست.
سازمان فضایی ایران همزمان با موسم حج، تصاویری را که به تازگی ماهواره خیام از ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری زمین از مسجدالنبی (ص) و قبرستان بقیع در شهر مدینه گرفته است را منتشر کرد.
وزیر کشور در نامه‌ای به استاندار قم با تبدیل روستای قاهان مرکز بخش قاهان شهرستان جعفرآباد به شهر موافقت کرد.
شاید فکر کنید پیکره‌های به جا مانده در شهر پمپئی در واقع بقایای «بدن» قربانیان هستند. اما این درست نیست. این پیکره‌ها حکایت عجیب‌تری دارند.
گورستانی که تفکر پایه‌ریزی آن با هدف پایان‌دادن به قبرستان‌های متعدد در پایتخت ایران در سال ۱۳۴۵ شکل گرفت، در نهایت در ۲۷ تیر ۱۳۴۹، اولین میهمان دائمی خود را پذیرا شد؛ پس از «محمدتقی خیال» که در قطعه یک، ردیف یک و شماره یک به خاک سپرده شد، حدود یک‌میلیون‌و ۷۰۰ هزار نفر دیگر هم در بزرگ‌ترین گورستان ایران ساکن شدند تا شهر بزرگی از مردگان در جنوب تهران و در محدوده منطقه ۱۹ شکل بگیرد.
ناپل، شهری با افراطی‌ترین باورها، بالاخره بر سحر و جادو غلبه کرده و خود را مهیای جشن قهرمانی اسکودتو پس از 33 سال می کند.
عضو شورای شهر تهران گفت: برخی مسئولین ساده اندیش خیال می‌کنند برای حفظ نظام باید با هنجارشکنان بی حجاب مماشات کرد که این خود یک متد براندازی است.
مانی پلو از غذا‌های محلی شهر دامغان در استان سمنان است که برای تهیه آن از لپه، رشته پلویی، زرشک و کشمش استفاده می‌شود. گاهی اوقات نیز گوشت قیمه‌ای یا قلقلی سرخ‌شده با پیاز نیز در کنار آن قرار می‌گیرد که ترکیب فوق‌العاده لذیذی به وجود می‌آورد. علاوه بر لپه و کشمش در مانی پلو می‌توانید از خلال پرتقال، بادام و پسته نیز استفاده کنید.
اصفهان- کارشناس گردشگری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آران و بیدگل از بازگشایی شهر زیرزمینی نوش‌آباد به روی گردشگران خبر داد.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان پردیس از مسمومیت ۳۵ نفر از دانش آموزان دختر در فاز ۱۱ پردیس و انتقال آنها به مراکز درمانی شهر پردیس خبر داد. به گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان پردیس حال عموم آنها خوب است، دانش آموزان این اتفاق را روایت می‌کنند.
اصفهان- بررسی آمار بارندگی استان نشان می‌دهد که کلانشهر اصفهان تا ۲۶ بهمن ماه سال جاری بارش‌های یکسال کامل زراعی را دریافت کرده است.
نمایندگی انجمن صنعتگران و بازرگانان مستقل ترکیه «موسیاد» پس از زلزله‌ای که در ۱۰ استان به مرکزیت قهرمان‌مرعش ویرانی عظیمی به بار آورد، در مدت کوتاهی با سازمان‌های داخلی و خارجی خود تمام توان خود را به منطقه حادثه‌ای منتقل کرد
«رفتيم به مغازۀ لوور برای خريدن لباس. خيال می‌كرديم اين مغازه شايد پنج برابر مغازۀ تك كه در شهر تهران در اول خيابان لاله‌زار است بزرگ‌تر و پراسباب‌تر باشد. وقتی وارد شديم، خير، هيچ طرفِ نسبت نيست. واقعاً به قدر ميدان توپخانۀ طهران است. هزار نفر شاگرد و دلال و راهنما و كاركن دارد. غالبش زن‌ها و دخترها هستند.»
یک شهر مرزی در حومه استان ادلب سوریه در نزدیکی مرز سوریه در اثر زلزله شدید با خاک یکسان شده است.
بر اساس تصویب شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت، بیست و هفتمین دوره این رویداد مهم با همکاری شهرداری تهران در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرآفتاب برگزار می‌شود.
سازمان لیگ تیم شهر خودرو را از رقابت های فوتبال قهرمانی جام حذفی باشگاه های کشور هم کنار گذاشت.
نمایشگاه شهرآفتاب با اینکه هنوز تا تکمیل شدن سالن‌های نمایشگاهی اش راه طولانی در پیش دارد، اما سعی می‌کند در صنعت نمایشگاهی حرفی برای گفتن داشته باشد و از سایر رقبا عقب نماند و حالا نیز خیز برداشته تا در ماراتن برگزاری نمایشگاه کتاب سال آینده بتواند میزبان میلیون‌ها بازدید‌کننده باشد.
این‌طور که پیداست کیفیت و کمیت لیگ برتر کشتی آزاد، خیال چهار تیم صعود کننده به نیمه‌نهایی را راحت کرده است.
بازیکنان تیم آتلانتا در خلال برنامه‌های آماده سازی خود به مسجد شیخ زاید شهر ابوظبی رفتند.
رئیس شورای شهر تهران برای اولین بار پس از حادثه خروج قطار خط ۵ مترو در دی‌ماه ۱۴۰۰ از خالی تحویل‌گرفتن انبار‌های مترو سخن گفت و در خلال این مدت به تکرار این ادعا پرداخت.
در خلال ملاقات مردمی حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، دو مراجعه‌کننده به نمایندگی از قریب به ۱۰۰ نفر شهروندان یکی از مناطق غربی شهر تهران، اظهار داشتند که پس از واریز پول به حساب یکی از نهادهای عمومی و خرید املاک مستقر در زمین‌های متعلق به این نهاد، پس از گذشت ۴ سال، هنوز اسناد ملکی به دست آنها نرسیده است
سجاد غریبی، ملقب به هالک ایرانی، در اولین مبارزه واقعی خود مقابل جومانوف آلمات باخیتوویچ مشهور به گوریل قزاقستان در راند نخست ناک اوت شد و شکست خورد.
سیدحسن خمینی گفت: همیشه به ذهن ها می‌رسد که فعالان محیط زیستی آرمان شهر می خواهند و خیال بافی می کنند. یعنی ممکن است طرف بگوید شکم بچه من خالی است، اما شما دنبال انقراض گونه آسیایی یوزپلنگ هستید؟! دلسوزی برای طبیعت نمی‌تواند کسی که الآن دچار مشکل هست را به هشدار بیاورد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ