ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اجرای 43 طرح و پروژه برای توسعه نهال های کشت بافتی خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی گفت: تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال منابع طبیعی درسال جاری تقریباً به اتمام رسیده است.
دومین سمپوزیوم ملی کشت بافت گیاهی با هدف حمایت از توسعه محصولات دانش‌بنیان در حوزه زیست فناوری کشاورزی، ایجاد زنجیره ارزش و تولید نهال سالم و اصیل ۲۶ تا ۲۸ تیر برگزار می شود.
تولید و پرورش نهال و بذر با استفاده از آخرین دستاوردهای علمی و فنی برای اجرای موفق طرح کاشت یک میلیارد درخت ضروری است.
شاهرود- مجری طرح کاشت یک میلیارد درخت با بیان اینکه کشور به کارگاه تولید نهال در حوزه منابع طبیعی تبدیل شده است، گفت: تولید سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال در دستور کار است.
آژانس بین‌المللی انرژی در تازه‌ترین گزارش این نهاد از روند یکنواخت تولیدات نفت خام روسیه ابراز تعجب کرد!
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: نهال مورد نیاز برای طرح یک میلیارد درخت امسال تولید و از سال آینده کاشت آن آغاز می شود.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه در تولید کربن رتبه هشت دنیا را داریم، گفت: کاشت یک میلیارد نهال باید تبدیل به یک نهضت فراگیر و ملی شود.
نوبخت سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: برای کاشت یک میلیارد نهال در کشور بصورت علمی جنگل ها و مراتعی که نیاز به احیا و غنی سازی دارند مشخص شده است.
رئیس جمهور اقدامات انجام شده در باغ ملی گیاه‌شناسی و اصلاح و ذخیره ژنتیکی گونه‌های مختلف گیاهی را از جمله اقدامات ماندگار و تاثیرگذار در افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی و دستیابی به خودکفایی کشور در زمینه بذر دانست و از پژوهشگران، محققان و متخصصین کشاورزی در این مرکز قدردانی کرد.
اصفهان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از توافق با فرمانداری شهرستان مبارکه برای تولید و کاشت ۱.۵ میلیون اصله نهال در سال با همکاری واحدهای صنعتی این شهرستان خبرداد.
اتحادیه اروپا تاکید مدعی شده است که ارتباط مستقیم میان شرکت‌های ایرانی تولید کننده پهپاد با مجتمع‌های صنعتی و نظامی روسیه خطر بزرگی است به همین دلیل چند نهاد و شرکت ایرانی در لیست تحریم‌های جدید قرار گرفته‌اند.
نهال پسته با عوامل پروبیوتیک و تکنیک انکپسولاسیون برای اولین بار در ایران در دانشگاه‌ ولی‌عصر (عج) رفسنجان تولید شد.
مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: نهالستان‌های کشور ظرفیت تولید سالانه حدود یک میلیارد نهال به صورت گلدانی را دارند.
اصفهان-معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: این استان در طرح ملی تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال در مدت ۴سال با مشارکت ارگان‌ها سالانه ۷میلیون اصله درخت با نیاز آبی کم می‌کارد.
اصفهان-معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: این استان در طرح ملی تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال در مدت ۴سال با مشارکت ارگان‌ها سالانه ۷میلیون اصله درخت با نیاز آبی کم می‌کارد.
سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری کشور و معاونت تولیدات امور دامی وزارت جهاد کشاورزی با هدف اجرای طرح مردمی تولید و کاشت یک میلیارد نهال تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اعلام کرد: اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال در مدت ۴ سال، حداقل سالانه به تولید حدود ۲۱۰ میلیون نهال نیاز دارد.
دومین جلسه ستاد نهضت مردمی تولید و کاشت یک میلیارد نهال برگزار شد.
بی تردید اجرای موفق پروژه کاشت یک میلیارد اصله نهال در قالب طرح های جنگلداری، جنگلکاری، مرتعداری، بیابان زدایی، آبخیزداری از جمله اقدامات بسیار تاثیرگذار در حفاظت از خاک است.
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از کاشت و تولید یک میلیارد اصله نهال در کشور خبر داد و گفت: این مهم با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی با جدیت دنبال می شود.
یک تهیه‌کننده سینما با انتقاد از اینکه صدور پروانه ساخت برای فیلم‌هایی که انتقادی به عملکرد یک نهاد یا دستگاه دارند،به موافقت آن نهاد منوط شده است، می‌گوید: اگر در فیلم‌های سیاسی - اجتماعی بخشی از حرف‌های مردم گفته شود، شاید در شرایط جامعه تاثیر داشته باشد و نباید گذاشت حرف‌ها تلنبار شود.
سید جواد ساداتی نژاد گفت: تولید محصول سالم وظیفه و هویت کشاورز ایرانی است و به این منظور ما باید نهال سالم و گواهی شده در اختیار کشاورزان قرار دهیم.
رئیسی گفت: دشمن نمی‌خواهد ما به خودکفایی برسیم و به او در تولید بذر و نهال محتاج نباشیم. جوجه یک روزه را ما در داخل کشور تولید می‌کنیم. دشمن نمی‌خواهد تولیدکننده نهاده‌های دامی باشیم، در حالیکه ما زمین داریم. آب را داریم، البته باید مدیریت دقیق شود.
البته در بدو امر به علت عدم انسجام این نهاد صنفی که عموماً شاهد آنیم، صنف مدیران تولید که در چرخه تولید یکی از اصلی‌ترین صنوف سینمایی است نماینده‌ای در این ستاد ندارد و همین منجر به انتقاد آنان از خانه سینما شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ