دبیر شورای نگهبان گفت: طراحان و عاملان این رفتار غیرانسانی بدانند که توهین به قرآن، توهین به همه ادیان الهی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در ادامه اهانت‌ها به قرآن کریم در کشورهای اروپایی، بار دیگر فردی هتاک در هلند با حضور در مقابل سفارت ترکیه، به قرآین کریم توهین کرد.
شرکت کنندگان در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی تاکید کردند که سوئد و دانمارک با اعطای مجوز به عاملان هتک حرمت قرآن کریم، قطعنامه شورای امنیت درباره صلح و امنیت جهانی را نقض می‌کنند.
وزیر خارجه ترکیه توهین مکرر به کتاب قرآن کریم را محکوم کرد.
وزیر امور خارجه دانمارک در تماس با امیرعبداللهیان با اظهار تأسف از اهانت صورت گرفته نسبت به ساحت مقدس قرآن کریم گفت: دانمارک هرگونه اقدام برای توهین به قرآن کریم را شدیداً محکوم می‌کند.
اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس اهانت به مقدسات اسلام در اروپا و در روزهای اخیر، توهین به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کردند.
یکی از اعضای ائتلاف فتح عراق تاکید کرد که اقدام موهن در سوئد علیه قرآن کریم و پرچم عراق، در چارچوب آزادی بیان نمی گنجد و یک تجاوز آشکار به شمار می‌رود.
وزارت خارجه عمان در بیانیه‌ای هتک حرمت قرآن کریم از سوی افراد تندرو در پایتخت دانمارک و توهین به احساسات و مقدسات مسلمانان را به شدت محکوم کرد.
سفارت ایران در آذربایجان اعلام کرد: هتک حرمت مجدد به قرآن کریم توهین به عقاید دو میلیارد مسلمان و به خطر انداختن صلح و همزیستی مسالمت آمیز بین المللی و سو استفاده عیان از آزادی بیان است.
سفارت ایران در آذربایجان اعلام کرد: هتک حرمت مجدد به قرآن کریم توهین به عقاید دو میلیارد مسلمان و به خطر انداختن صلح و همزیستی مسالمت آمیز بین المللی و سو استفاده عیان از آزادی بیان است.
رئیس مجلس ضمن محکومیت هتک حرمت به ساحت قرآن کریم، گفت: جریحه‌دار کردن احساسات و توهین به عقاید مسلمانان جهان، بی‌هزینه نیست و دولت سوئد باید پاسخگوی این اهانت‌ها باشد.
اتحادیه علمان مسلمین عراق با انتقاد از سیاست‌های دوگانه غرب گفت: تظاهرات ضد همجنس‌بازی در اروپا را ممنوع می‌کنند، در مقابل به راحتی با لابی صهیونیست‌ها مجوز توهین به قرآن صادر می‌شود.
صدها تن از مسلمانان و مردم استکهلم در اعتراض به اهانت اخیر به ساحت مقدس قرآن کریم، در خیابان‌های پایتخت سوئد تجمع کردند.
نخست وزیر عراق در دیدار سفیر انگلیس در بغداد بر لزوم مقابله با اقدامات توهین آمیز و مکرر در قبال اسلام و قرآن تاکید کرد.
یادگار امام در واکنش به قرآن‌سوزی در کشور سوئد گفت: این امر جز ایجاد یک کینه عمیق و کاشتن بذر نفرت در میان صاحبان و پیروان ادیان هیچ ثمره ای ندارد. البته لطمه ای هم به قرآن نمی‌زند؛ همان‌طور که بارها به پیامبر(ص) توهین کرده اند، اما ایشان روز به روز عزیزتر شد.
رئیس جمهور با تبریک عید سعید قربان به دولت و ملت الجزایر، مخالفت فعال با توهین برخی کشورهای غربی به ساحت قرآن مجید و تجاوزگری و اشغالگری رژیم صهیونیستی را وظیفه همه آحاد امت اسلامی دانست.
کرمان- رئیس جمهور گفت: توهین به قرآن، توهین به بشریت و ارزشهای اسلامی است و جامعه اسلامی از آن نخواهد گذشت.
رئیس جمهور با بیان اینکه تمام صاحبان مکاتب الهی، متدینین، آزادزنان و آزادمردان عالم قلوبشان جریحه‌دار شده است، اضافه کرد: توهین به کتاب کامل قرآن عزیز ما، توهین به همه ادیان الهی، انسانیت، بشریت و همه ارزش‌های الهی است که جامعه اسلامی از این توهین نخواهد گذشت.
رییس‌جمهور ترکیه امروز در واکنش به هتک حرمت به‌ قرآن کریم در سوئد تصریح کرد: تازمانی‌که مبارزه قاطع با گروه‌های تروریستی و دشمنان اسلام صورت نگیرد، به‌شدیدترین شکل واکنش نشان خواهیم داد.
سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی در یک رشته توییت نوشته است که اجازه دادن به چنین عملکردی تحت نام آزادی بیان از سوی مقام‌های سوئدی قابل نکوهش است و این اقدام، توهین به این دین مقدس اسلام و پیروان آن می‌باشد.
مجمع جهانی بیداری اسلامی با صدور بیانیه‌ای اقدام شنیع شهرک‌نشینان صهیونیست در به آتش کشیدن و توهین به قرآن کریم را محکوم کرد.
سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی گفت که دشمنان، امت را در سطح فرهنگی هدف قرار می دهند که خطرناک‌ترین نوع هدف گیری است و اعتقادات تاریخی را به ویژه درباره صهیونیسم و سابقه جنایی آن انکار می کنند.
رئیس جمهور ترکیه امروز اعلام کرد: آزادی توهین به مقدسات مسلمانان را ندارید؛ سوئد منتظر حمایت آنکارا از پیوستن به ناتو نباشد.
روز شنبه راسموس پالودان، رهبر حزب راست افراطی «استرام کرس» یک نسخه از قرآن را در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم آتش زد، آن هم پس از آنکه مجوز انجام این کار توهین آمیز را از مقام‌های سوئدی گرفت. او از ائتلاف ناتو و ترکیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در سخنرانی‌اش انتقاد کرد و تصویری توهین آمیز به پیامبر (ص) را نشان داد. این اقدام توهین آمیز او با موجی از اعتراضات و واکنش‌های مختلف جهانی مخصوصا واکنش کشور‌های اسلامی روبه‌رو شد.
پلیس تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات علیه توهین به مقدسات اسلامی در پایتخت مالی را هزاران نفر تخمین زد، اما سازمان دهندگان گفتند که بیش از یک میلیون نفر در تظاهرات حضور داشتند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ