یادگار امام در واکنش به قرآن‌سوزی در کشور سوئد گفت: این امر جز ایجاد یک کینه عمیق و کاشتن بذر نفرت در میان صاحبان و پیروان ادیان هیچ ثمره ای ندارد. البته لطمه ای هم به قرآن نمی‌زند؛ همان‌طور که بارها به پیامبر(ص) توهین کرده اند، اما ایشان روز به روز عزیزتر شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دانمارک به دلیل نگرانی‌های امنیتی پس از سوزاندن قرآن، کنترل مرزی خود را تشدید کرد.
الازهر در پاسخ به مجوز سوئد و دانمارک برای سوزاندن قرآن کریم، ملت های مسلمان را به تحریم کالاهای این دو کشور دعوت کرد.
مفتی یمن، صدور مجوز از سوی مقامات سوئد به افراد تندرو جهت سوزاندن دوباره قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد و عدم اتحاد مسلمانان را عامل گستاخی هتاکان دانست.
دولت دانمارک امروز در واکنش به هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در این کشور اعلام کرد: سوزاندن متون مقدس و نمادهای دینی دیگر، اقدامی ننگین است.
احمد مازنی نوشت: نباید فراموش کرد بی‌احترامی به کتاب مقدس مسلمانان می‌تواند مقدمه بی‌احترامی و تعرض به سایر عقائد و تفکرات و افراد شود. این نوع رفتار‌ها می‌تواند مقدمه نزاع‌هایی از جنس جنگ‌های صلیبی در پهنه عالم باشد که کنترل آن‌ها بدون تردید دشوار خواهد بود.
نمازگزاران تهرانی همگام با مردم سراسر کشور، پس از اقامه نماز جمعه، اهانت مکرر در کشور سوئد به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کردند. همچنین ظهر امروز جمعه ۳۰ تیرماه، نمازگزاران قمی در محکومیت اهانت به ساحت قرآن کریم پس از برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه از مصلی قدس قم به سمت چهارراه شهداء راهپیمایی کردند.
صبح امروز جمعه ۳۰ تیر ماه ۱۴۰۲ اجتماع دانشجویان مشهدی در محکومیت هتک حرمت و سوزاندن قرآن کریم در سوئد، در مقابل دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در مشهد، برگزار شد. دانشجویان در مشهد، با در دست داشتن قرآن کریم با محکومیت بی‌احترامی مقامات سوئد، به کتاب آسمانی مسلمانان، خشم و انزجار خود را ابراز کردند. اقدام موهن و تحریک آمیز مقامات سوئد، پیرامون جسارت به قرآن کریم که برای دومین بار طی یک ماه گذشته رخ داده است، موجب انزجار و ناراحتی مسلمانان جهان شده است.
مهاجر عراقی که چندی پیش به قرآن در سوئد هتاکی کرد، مجددا چراغ سبز پلیس سوئد را برای سوزاندن قرآن و پرچم عراق در مقابل سفارت این کشور در سوئد گرفته است.
فضائلی نوشت: عمل رذالت آلود ‎قرآن سوزی توطئه‌ای نه فقط علیه مسلمانان بلکه علیه بشریت است و عکس‌العمل‌هایی مانند سوزاندن ‎کتب مقدس آن هم در کنار عکس رهبر انقلاب اسلامی حداقل مشکوک و غیرقابل دفاع.
رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی، از منفعل بودن جهان اسلام نسبت به سوزاندن قرآن کریم در سوئد و جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین انتقاد کرد.
رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی، از منفعل بودن جهان اسلام نسبت به سوزاندن قرآن کریم در سوئد و جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین انتقاد کرد.
عصر امروز مردم همدان در محکومیت هتک حرمت و سوزاندن قرآن کریم در کشور سوئد در محل آستان امامزاده عبدالله (ع) همدان تجمع اعتراض آمیز برپا کردند.
حزب اعتماد ملی درپی اقدام توهین‌آمیز سوزاندن قرآن در سوئد، ضمن محکوم کردن این اقدام هتاکانه، بیانیه‌ای صادر کرد.
سید حسن خمینی با بیان اینکه رفتارهایی، چون قرآن‌سوزی جز پنجه زدن به صورت صلح، بر هم زدن آرامش و ایجاد کینه و نفرت سودی ندارد، گفت: بشریت بعد از این همه مدت بین زمانی که آزادی به بشریت خدمت می‌کند و زمانی که بذر کینه و نفرت میکارد تفاوتی قائل نمی‌شود.
دو تیم فوتبال عراقی به همراه داوران در محکومیت سوزاندن قرآن در سوئد با در دست گرفتن یک جلد قرآن کریم وارد زمین شدند.
گروهی از علمای دینی روسیه عنوان کردند که سوزاندن قرآن کریم در سوئد بیانگر زوال و پوچی معنوی جامعه اروپایی است که اشتباه را دموکراسی تلقی می‌کند.
حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای به پاره کردن و سوزاندن قرآن در سوئد واکنش نشان داد و دولت سوئد را شریک این جنایت دانست.
وزارت خارجه اردن به اقدام هتاکانه علیه قرآن کریم در سوئد واکنش نشان داد و آنرا به شدت محکوم کرد.
رئیس دومای روسیه اعلام کرد دوما قطعنامه‌ای را در محکومیت اقدام سوئد برای مجوز دادن به سوزاندن قرآن در این کشور صادر خواهد کرد.
واکنش‌ها به هتک حرمت قرآن کریم توسط راسموس پالودان ادامه دارد. صد‌ها تن از مسلمانان در نیویورک آمریکا تظاهراتی را در مقابل سرکنسولگری سوئد برگزار کردند. معترضان یک تاج گل سیاه با قرآن بر روی آن در مقابل ساختمان سرکنسولگری سوئد گذاشتند.
مقتدی صدر خطاب به نخست‌زیر سوئد تاکید کرد: اگر بگویی شما یک کشور مسیحی یا ملحد هستید و قرآن را نمی‌خواهید، به جای سوزاندن قرآن از پخش آن جلوگیری کنید، بهتر است چراکه تفاوت بسیار زیادی بین این دو مساله (سوزاندن و جلوگیری از پخش) وجود دارد. اگر کشور‌های مسلمان تورات یا انجیل را با پوشش دولتی بسوزانند چه می‌شود؟ پاسخ شما این خواهد بود: "این اقدام به معنای بستن دهان‌ها است و آزادی و قانون اساسی را نقض می‌کند!
رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به دشمنی دشمنان امت اسلامی با قرآن کریم از لابی صهیونیست به عنوان بزرگترین دشمن اسلام و مسلمین نام برد.
اردنی‌ها در مقابل سفارت سوئد در امان تحصن کرده و سوزاندن قرآن توسط راسموس پالودان اسلام ستیز افراطی را محکوم کردند. تحصن‌کنندگان اردنی که مقامات سوئدی را مسئول اجازه دادن به راست‌گرایان برای سوزاندن قرآن می‌دانستند، از دولت سوئد خواستند از مسلمانان سراسر جهان عذرخواهی کند و بر لزوم بازدارندگی تاکید کردند.
وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه ای هتک حرمت قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ